سقف تسهیلات ساخت مسکن در حالی برای انبوه سازانی که فناوری نوین را رعایت کنند افزایش یافته است که ساخت و ساز روزهای خوبی را سپری نمی‌کند.
کد خبر: ۱۲۴۳۰۶۶
سقف تسهیلات ساخت به انبوه سازان افزایش یافت +جدول

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، تسهیلات ساخت مسکن در سال جاری به انبوه سازانی که فناوری نوین را رعایت کنند، به طور میانگین با ۵۰ درصد افزایش همراه بوده است اما وضعیت ساخت و ساز در کشور و تهران هنوز رضایت بخش نیست.

اگر چه بنا بر گفته ای کارشناسان مسکن برای تعادل عرضه و تقاضای مسکن باید سالانه 900 هزار واحد مسکونی تولید شود اما این روزها سقف تولید مسکن در 350 هزار تا 400 هزار واحد مسکونی در گردش است.

این کمبود تولید و عرضه مسکن باعث شده تا این روزها اگر چه میزان معاملات و تقاضای خرید مسکن چندان بالا نباشد اما میزان واحدهای مسکونی عرضه شده کمتر از تقاضا باشد و به نوعی واحد مسکونی کمیاب باشد.

بنابراین گزارش،دولت و بانک مسکن در سال‌جاری با افزایش بیش از ۵۴ درصدی تسهیلات به سازندگان حرفه‌ای که فناوری‌های نوین را رعایت کنند و همچنین سایر سازندگان، تلاش کردند تا شرایط را برای تولید مسکن در کشور با توجه به نیاز، هموار کنند.

بر اساس اعلام و ابلاغ بانک مسکن، هم اکنون در تهران برای ساخت هر واحد، ۱۷۰ میلیون تومان به انبوه‌سازان حرفه‌ای که فناوری‌های نوین را رعایت کنند، تعلق می‌گیرد، که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. رقم این تسهیلات در سال گذشته ۱۱۰ میلیون تومان بوده است.

در عین حال، سقف تسهیلات اعطایی به سازندگان حرفه‌ای که فناوری‌های نوین را رعایت کنند، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزارنفر جمعیت ۱۶۰ میلیون تومان برای ساخت هر واحد، برای سایر شهرها ۱۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کمتر توسعه یافته ۱۱۰ میلیون تومان است.

سقف تسهیلات اعطایی به ازای هر واحد به صورت انفرادی و مجتمع سازی در تهران ۷۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزارنفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان، برای سایر شهرها ۵۰ میلیون تومان و برای مناطق کمتر توسعه یافته شهری ۴۰ میلیون تومان است.

همچنین، سقف تسهیلات اعطایی به سازندگان حرفه‌ای در تهران ۱۴۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزارنفر جمعیت ۱۳۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۱۱۰ میلیون تومان و مناطق کمتر توسعه یافته شهری ۹۰ میلیون تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها