رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگویی تلفنی نخست‌وزیر انگلیس را به کاخ‌سفید دعوت کرد، اما جانسون در پذیرش این دعوت هنوز مردد است.
کد خبر: ۱۲۴۳۰۰۱
ترامپ نخست‌وزیر انگلیس را به کاخ‌سفید دعوت کرد/ جانسون در قبول دعوت مردد است

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در یک مکالمه تلفنی از بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، برای حضور در کاخ سفید دعوت کرد.

دیلی میل در این خصوص نوشت: منابع آگاه می‌گویند پس از پیروزی حزب محافظه‌کار در انتخابات عمومی پارلمان انگلیس، ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی از جانسون دعوت کرد به منظور جشن گرفتن این پیروزی به کاخ سفید برود، اما گفته می‌شود جانسون به دلیل استیضاح ترامپ در پذیرش این دعوت مردد است.

بنا به نوشته دیلی میل، ترامپ به جانسون گفته است به همراه نامزدش می‌تواند به آمریکا سفر کند و در آنجا به هرکجا که می‌خواهند بروند.

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز نیز به استناد به منابع آگاه در داونینگ استریت نوشت ترامپ جانسون را به کاخ سفید دعوت کرده، اما هنوز گفتگو‌های رسمی درباره پروتکل‌های این دیدار برگزار نشده است. این روزنامه همچنین به نقل از منابع کاخ سفید نوشت: «برخی از تاریخ‌های احتمالی برای اواسط ژانویه است، هرچند هنوز هیچ چیزی به طور رسمی توافق نشده است. اما واضح است که دو طرف تمایل دارند این دیدار در اوایل ۲۰۲۰ صورت بگیرد.»

دیلی میل با استناد به منابع ناشناس اعلام کرد جانسون تمایلی برای سفر به آمریکا پیش از پایان روند استیضاح ترامپ در مجلس سنای این کشور و پیش از پایان مهلت اجرای برگزیت در ۳۱ ژانویه ندارد. همچنین نخست وزیر انگلیس قصد دارد تغییراتی را در کابینه خود اعمال کند که در ماه فوریه باید انجام شود که این نیز خود می‌تواند سبب به تاخیر افتادن سفر به آمریکا شود.

اسپوتنیک در ادامه نوشت هنوز نه ترامپ و نه جانسون به این اخبار واکنشی نشان نداده و در این خصوص اظهارنظری نکرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها