قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان انجام شد

بازگشت پپ به مادرید

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در نیون سوئیس برگزار شد و حالا فوتبال دوستان باید حدود دو ماه منتظر باشند تا شاهد حساس‌ترین بازی‌های باشگاهی در قاره سبز باشند.
کد خبر: ۱۲۴۲۶۰۸

برای نخستین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا همه تیم‌های راه یافته به مرحله حذفی از پنج لیگ معتبر اروپایی یعنی لالیگا، بوندسلیگا، لیگ جزیره، سری آ و لیگ فرانسه هستند. قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به این ترتیب است: بوروسیادورتموند - پاری‌سن ژرمن / رئال‌مادرید- منچسترسیتی / آتالانتا -والنسیا / اتلتیکومادرید- لیورپول / چلسی- بایرن‌مونیخ / لیون- یوونتوس / تاتنهام- لایپزیگ/ ناپولی- بارسلونا. در ادامه نکته‌های تقابل‌های پیشین این تیم‌ها مورد اشاره قرار می‌گیرد.
بدون شک جذابترین بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در این فصل را رئال مادرید و منچسترسیتی برگزار می‌کنند. این دیدار از چند جنبه اهمیت دارد. پپ گواردیولا که چند سال هدایت بارسا را بر عهده داشت و اوج رقابت این دو غول اسپانیایی در زمان حضور او شدت گرفت، بار دیگر به مادرید برمی‌گردد. از سوی دیگر، از زمانی که زیدان و پپ وارد دنیای مربیگری شدند، این اولین بار است که تیم‌هایشان مقابل هم قرار می‌گیرند. رئالی‌ها که باید در بازی رفت پذیرای تیم انگلیسی باشند، خاطره خوبی از بازی‌های خانگی مقابل سیتیزن‌ها دارند. این تیم دو بار در سانتیاگو برنابئو از من‌سیتی پذیرایی کرده و در هر دو دفعه نیز پیروز از میدان خارج شده است.
دیگر بازی جذاب این مرحله را می‌توان تقابل اتلتیکو‌مادرید و لیورپول دانست. لیورپولی‌ها خاطره خوبی از آخرین سفرشان به مادرید و بازی در ورزشگاه متروپولیتانو دارند. شاگردان کلوپ فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان را در همین ورزشگاه بازی کردند و با شکست تاتنهام به قهرمانی رسیدند. این دو تیم تاکنون 4 بار در بازی‌های اروپایی مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم هر کدام یک پیروزی بوده است.
در این میان نمی‌توان از کنار بازی بایرن مونیخ و چلسی هم به همین راحتی گذشت. مهمترین تقابل آنها یادآور خاطراتی خوش برای هواداران چلسی و لحظاتی تلخ برای بایرنی‌ها‌ست. این دو تیم در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2012 در ورزشگاه المپیک مونیخ به مصاف هم رفتند و این تیم لندنی بود که در ضربات پنالتی پیروز شد و برای نخستین بار قهرمان این بازی‌ها شد. در آن بازی فرانک لمپارد که حالا روی نیمکت چلسی است، برای آبی‌های لندن بازی می‌کرد و ضربه سوم پنالتی این تیم را تبدیل به گل کرد.
حریفان آسان آرسنال و منچستر در لیگ اروپا
در ادامه این مراسم، قرعه‌کشی مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا نیز برگزار شد و 32 تیم حاضر در این مرحله حریفان خود را شناختند. با توجه به حضور تیم‌هایی همچون اینتر، منچستر، آرسنال و آژاکس انتظار می‌رود رقابت‌های این فصل لیگ اروپا نیز هیجان زیادی داشته باشد.
قرعه‌کشی مرحله یک شانزدهم نهایی این بازی‌ها به این ترتیب است: وولورهمپتون -اسپانیول/ اسپورتینگ لیسبون-استانبول باشاک شهیر / ختافه -آژاکس / لورکوزن - پورتو / کپنهاگن -سلتیک / آپوئل -بازل / کلوژ رومانی -سویا / المپیاکوس -آرسنال/ آلکمار - لاسک اتریش / بروژ -منچستریونایتد / لودوگورتس - اینتر / آینتراخت فرانکفورت -سالزبورگ / شاختاردونتسک -بنفیکا / وولفسبورگ -مالمو / آاس رم -خنت/ گلاسگورنجرز - براگا .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها