طرح‌هایی ساده برای تزئین هندوانه شب یلدا

یک قاچ متفاوت

تزئین سفره شب یلدا هم از آن کارهایی است که به مرور پیچیده‌تر می‌شود. هر میوه و خوراکی برای سرو‌شدن نیاز به گذراندن مراحل مختلفی دارد. بین میوه‌ها هندوانه از آنهایی است که به خاطر شکل و ویژگی‌های ظاهری قابلیت زیادی برای هنرنمایی دارد. این‌که هندوانه بی‌نوا تبدیل به گل رز، چهره آدم‌ها و سبد دسته‌دار بشود را بگذارید کنار. این میوه خوش‌آب و رنگ را می‌توان به شکل‌های ساده، اما خلاقانه‌ای آراست. کافی است یک هندوانه و یک چاقو دم دست‌تان باشد.
کد خبر: ۱۲۴۲۴۵۴

1ـ این روش هم برای بچه‌ها جذاب است هم شما نیاز به استفاده از چاقو و چنگال ندارید. کافی است چند‌چوب بستنی تهیه کنید و هندوانه‌ها را هم به شکل مثلثی برش دهید.

2 ـ اگر چوب بستنی دم دست‌تان نیست می‌توانید قسمتی از پوست را ببرید و اجازه دهید فقط بخش وسطی آن به عنوان دسته‌ای برای نگه داشتن هندوانه باقی بماند.

3 ـ یکی از ساده‌ترین راه‌ها استفاده از قالب‌های آماده است. برای این کار هندوانه را به عرض و طوری برش بزنید که قطر یک سانتی‌متری داشته باشد. بعد با قالب‌هایی که دار ید اشکال متفاوتی را از آن بسازید.

4 ـ این یکی هم همان روش کلاسیک است، ولی به جای استفاده از ظرف کریستال و چینی از همان پوست هندوانه برای پذیرایی استفاده می‌کنید و قاچ‌ها را یکی در میان کمی به چپ و راست می‌فرستید.

5ـ برش‌های مثلثی ساده هم شیک و هم متفاوت است. برای این کار باید هندوانه را به شکل حلقه ببرید بعد حلقه‌ها را به چند قسمت تقسیم کنید. درست شبیه کاری که برای برش زدن پیتزا انجام می‌دهید.

6ـ می‌توانید از روش‌های ترکیبی برای سرو هندوانه استفاده کنید. یعنی بخشی از هندوانه‌ها را به شکل مثلثی برش بزنید و بخشی دیگر را به شکل نگینی درشت درآورید.

​​​​​​​7ـ برای داشتن یک ظرف میوه متفاوت می‌توانید هندوانه‌ها را طولی برش بزنید و به شکل نامنظم کنار هم بچینید. این کار هم ساده است و نیاز به دقت زیادی ندارد هم این‌که جلوه میز را متفاوت خواهد کرد.

مینا نوری / روزنامه نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها