راهنمای خرید هندوانه

شیرینِ آبدار

تشخیص و خرید هندوانه خوب یکی از آن کارهای دشوار است و خیلی‌ها ادعا می‌کنند در خرید هندوانه استادند. هرچند انتخاب یک هندوانه رسیده تو سرخ میان تلی از همنوعانش کاری سخت به نظر می‌رسد، اما ناممکن نیست! اگر فوت و فنش را بلد باشید، خیلی راحت می‌توانید از آزمون انتخاب هندوانه خوب و رسیده سر‌بلند بیرون بیایید.
کد خبر: ۱۲۴۲۴۵۲
پوستش صاف باشد
هندوانه‌ای که چشم‌تان را گرفته، بردارید و روی پوستش دست بکشید. پوستش باید صاف و عاری از هرگونه ناهمواری باشد. معمولا هندوانه‌ای که ناهمواری داشته باشد، یعنی این‌که نور کافی دریافت نکرده یا آب کافی به بعضی قسمت‌ها نرسیده است. از سوی دیگر نباید قیافه ناهنجاری داشته باشد. قیافه‌اش باید معمولی باشد. پوست مات هم نشانه خوبی است، چرا که هندوانه‌های نارس معمولا پوست براقی دارند. از سوی دیگر اگر زیر هندوانه یک دایره زرد‌رنگ دیدید، بدانید یک قدم به انتخاب خوب نزدیک‌تر شده‌اید. این لکه زردرنگ نشان می‌دهد این میوه زیاد در معرض آفتاب قرار گرفته و زود چیده نشده و طبیعتا رسیده‌تر، شیرین‌تر و قرمزتر است. حالا که هندوانه را در دست‌تان گرفته‌اید، بهتر است وزنش را هم چک کنید. این میوه باید نسبت به اندازه‌اش سنگین‌تر باشد.
هر چه تیره‌تر بهتر
بعضی از هندوانه‌ها نسبت به نوع و جنس‌شان پوست روشنی دارند و بعضی‌ها هم پوست تیره و راه‌راه دارند. دقت کنید هندوانه‌ای را که قرار است انتخاب کنید راه‌راه و دارای رنگ سبز تیره باشد و از بقیه همنوعانش پوست تیره‌تری داشته باشد. اما اگر انتخابتان از میان هندوانه‌های بیضی است، یعنی همان‌هایی که به هندوانه سفید معروفند، هر چه پوست روشن‌تری داشته باشد، رسیده‌تر است.
صدای «گرمپ» بدهد
به گفته هندوانه‌شناس‌ها صدای این میوه خیلی مهم است. البته این وقتی برای شما کارایی دارد که شما نوع صدا را خیلی خوب بشناسید. با دست چند ضربه روی آن بزنید. هندوانه رسیده صدای واضح و کامل است در حالی که نرسیده‌ها صدایشان خشن است و صدای زیری دارند.
چرا شب یلدا هندوانه می‌خوریم؟
با خوردن این میوه کنار بخاری آن هم در اولین شب زمستان می‌خواهیم گرما و حرارت تابستان را به یاد بیاوریم. به قیافه‌اش نمی‌خورد، اما این میوه سرشار از ویتامین‌های A، B و C است و قدیمی‌ها معتقدند اگر در این شب مقداری از این میوه بخورید در سراسر زمستان سرما و بیماری بر شما غلبه نخواهد کرد.
ضربه استاد!
اگر از هیچ‌کدام از این موارد جواب نگرفتید و پیش همه گفته‌اید استاد این کار هستید، از یک میوه‌فروشی معتبر خرید کنید و از خود میوه‌فروش بخواهید یکی‌اش را انتخاب کند یا این‌که همان اول‌کار هندوانه را به شرط چاقو بخرید. این‌طوری خیال‌تان از همه نظر راحت است که سفره یلدایتان به سرخی هندوانه مزین خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها