با توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان در کشور

شرکت‌های قدیمی هم محصول دانش‌بنیان تولید می‌کنند

شرکت‌های زیادی هستند که بیش از سه دهه فعالیت انجام داده‌اند و با توجه به نیاز روز، ساختار بنگاه اقتصادی خود را منطبق بر مختصات زیست‌بوم نوآورانه کشور تغییر داده‌اند و به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور یا خلاق تبدیل شده‌اند. شرکت فاطر الکترونیک ریزپرداز یکی از این مجموعه‌ها است که با سابقه فعالیت بیش از سه دهه، با تغییر شرکت به یک مجموعه دانش‌بنیان توانست محصولات فناورانه مختلفی را راهی بازار مصرف ایران کند.
کد خبر: ۱۲۴۲۱۹۹

به گزارش جام‌جم و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، علی ارغوان، مدیرعامل شرکت فاطر الکترونیک ریز پرداز در این‌باره گفت: این شرکت نزدیک به
35سال سابقه فعالیت دارد و جزو اولین تولیدکنندگان دستگاه طیف سنج نشر شعله‌ای (فلیم فتومتر) در کشور محسوب می‌شود. این دستگاه می‌تواند مواد مختلفی را مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم و ... در خون اندازه‌گیری کند که به همین علت در پزشکی و درمان کاربرد دارد. این محصول همچنین در صنایع مختلفی مانند خاک‌شناسی و گیاه‌شناسی نیز مورد استفاده محققان و پژوهشگران قرار می‌گیرد. این فعال فناور افزود: محصول مشابه خارجی که در کشورهایی مانند انگلستان تولید می‌شود نزدیک به صد میلیون تومان قیمت دارد، این در حالی است که محصول تولید شده ساخت ایران، حدود 45 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. محصول ایرانی بی‌شک از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی است.
مدیر عامل این مجموعه دانش‌بنیان ضمن معرفی اتاقک‌های تست پایداری دارو، به عنوان دیگر محصول این شرکت، افزود: این اتاقک‌ها دارای یک سیستم کنترل هستند که معمولا به صورت آماده از چین، تایوان و دیگر تامین‌کننده‌ها وارد می‌شود، شرکت سیستم کنترلی را تولید کرده و توسعه داده و همین مساله به نقطه قوتی در تولید این محصول تبدیل شد. مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در ادامه اظهار کرد: تا کنون موفق شده‌ایم محصولات شرکت را به مقاصد مختلف صادراتی مانند عراق، افغانستان، ارمنستان و اوکراین صادر کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها