سپاهان باز هم نان اشتباه های داوری را خورد

دست‌های نامرئی!

دو هفته پس از خطای هند کی‌روش استنلی در بازی با استقلال، این بار و در بازی شهرخودرو - سپاهان، نوبت امید نورافکن و محمدرضا مهدی‌زاده بود که با دستان باز خود، در محوطه جریمه سپاهان توپ را لمس کنند، اما این دو صحنه آشکار پنالتی هم مثل پنالتی استقلالی ها از چشم داور پنهان ماند تا همه آنهایی که بازی دیروز را دیدند، با چشمانی بهت زده اتفاقات داخل زمین را دنبال کنند.
کد خبر: ۱۲۴۱۳۶۳

دو صحنه ای را که دیروز در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد رخ داد، تقریبا آنهایی که در ورزشگاه بودند دیدند، به جز آن سه نفری که باید می‌دیدند؛ دکتر بیژن حیدری، داور الیت کشورمان، کمک داور اول مسابقه و آن داور پشت دروازه که در فوتبال ایران ظاهرا فقط پول می گیرند تا سکوت کنند و صحنه‌ها را نبینند!
پنالتی اول در شرایطی اتفاق افتاد که سپاهان با نتیجه یک بر صفر پیش بود و امید نورافکن، با دستان باز خود جلوی گلزنی مهاجم شهرخودرو را گرفت. یک پنالتی واضح و آشکار که صدای اعتراض یحیی گل محمدی و تیمش را به هوا برد. اما شاهکار بیژن حیدری و کمک هایش در دقیقه 92 بود، زمانی که محمدرضا مهدی‌زاده در داخل محوطه جریمه سپاهان، دچار اشتباه محاسباتی شد و به جای آن که توپ را با سر دفع کند، برای لحظاتی با دست خود لمس کرد!
این خطای هند آشکار را یحیی گل محمدی از فاصله 70 متری آنقدر واضح دید که همان لحظه کاپشنش را از تن خارج کرد و به زمین کوبید، اما بیژن حیدری که فقط چند متر با صحنه فاصله داشت، صحنه را ندید تا شهرخودرو قربانی اشتباه های داور و کمک هایش شوند.
حالا باید منتظر واکنش کمیته داوران فدراسیون فوتبال بود. حکم آنها از الان معلوم است؛ پنج هفته استراحت برای بیژن حیدری و کمک داوران بازی شهرخودرو و سپاهان.
حکمی که البته دردی را دوا نمی کند. در شرایطی که دو هفته است دستان بازیکنان سپاهان برای داوران نامرئی شده و خطاهای هند آنها پنالتی گرفته نمی شود، باید دید چه دست‌های نامرئی در پشت پرده این فوتبال هست که اینچنین روی عملکرد داوران خوب ما تاثیر می گذارد، آیا همه این اتفاقات سهوی است؟

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها