کودکان از جمله گروه‌های حساس در معرض بیماری آنفلوآنزا هستند اما با رعایت برخی نکات طب سنتی می‌توان برای پیشگیری از آنفلوآنزا در کودکان اقدام کرد.
کد خبر: ۱۲۴۰۷۲۵
نکات طب سنتی برای پیشگیری از آنفلوآنزا در کودکان

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های ویروس آنفلوآنزا این است که این ویروس به سرعت تکثیر می‌شود و می‌تواند به راحتی در مدرسه، مهد کودک‌ها، زمین‌های بازی کودکان و حتی خانواده پخش شود و کودکان را در معرض خطر ابتلا به آنفلوآنزا قرار دهد. بیشتر مواقع، حتی افرادی که تصور می‌شود مبتلا نشده‌اند نیز پس از یک تا ۴ روز علائم بیماری را نشان می‌دهند.

از آنجا که مقاومت افراد در مقابل ویروس آنفلوآنزا متفاوت است، شاید فردی به آن مبتلا باشد و خودش خبر نداشته باشد؛ یا نشانه‌های خفیفی داشته باشند که تصور شود سرماخوردگی است و به راحتی این ویروس را به بقیه افراد منتقل کند.

کودکان از جمله گروه‌های حساس در معرض خطر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا هستند اما با رعایت برخی نکات طب سنتی می‌توان برای پیشگیری از آنفلوآنزا در کودکان اقدام کرد تا پیش از آن که علائم آنفلوآنزا در کودک ظاهر شود و بیماری در بدن او پیشرفت کند و حتی موجب ابتلای افراد خانواده به آنفلوانزا شود از آن پیشگیری کرد.

از جمله روش‌های پیشگیری از آنفلوآنزا در کودکان، تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه اعضای خانواده، از کودک شش ماهه گرفته تا بزرگسالان است.

مرکز پیشگیری و درمان بیماری‌ها، توصیه می‌کند همه افراد (کودکان و بزرگسالان) از شش ماهگی هر سال واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند. تزریق واکسن برای کودکانی که بیماری‌های جدی‌تر همچون دیابت، سیستم دفاعی ضعیف، کم خونی شدید یا بیماری‌های قلب، ریه و کلیه دارند، بسیار مهم‌تر و ضروری‌تر است.

واکسن‌های آنفلوآنزا عاری از خطا نیستند. تاثیر این واکسن به سلامت بدن کودک شما و چگونگی تطابق واکسن با ویروس، بستگی دارد. هر چه کودک بدن سالم تری داشته باشد، این واکسن تاثیر بیشتری خواهد داشت. در بعضی از سال ها، بدن افراد تطابق زیادی با واکسن دارد، اما ممکن است در سال‌های دیگر اینگونه نباشد.

اگر پس از واکسیناسیون کودکان، همچنان به آنفلوآنزا مبتلا شدند باید امیدوار باشیم که بیماری او سخت نیست. همچنین باید بدانید، واکسن آنفلوآنزا بدن کودک را در مقابل بیماری‌های مشابه آنفلوانزا محافظت نمی‌کند.

برای محافظت بهتر و بیشتر از فرزند خود باید اصول بهداشتی را رعایت کنید؛ دست‌های او را با صابون و آب گرم شویید و از دیگر اعضای خانواده نیز بخواهید دست‌های خود را چند بار در روز بشویند. این کار از انتقال بیماری در خانه جلوگیری می‌کند.

بهترین کار، دور نگه داشتن فرزند خود از افراد مشکوک به بیماری است البته اگر افراد بیمار باشند، اما نشانه‌های آن را نداشته باشند کار کمی سخت می‌شود.

با همه تلاش شما برای سالم نگه داشتن کودک، باز هم ممکن است او به آنفلوآنزا مبتلا شود. در صورت ابتلا به آنفلوآنزا، می‌توانید مطمئن باشید او امسال دیگر دچار این بیماری نمی‌شود، زیرا در برابر این ویروس واکسینه شده است البته، در سال آینده دوباره احتمال خطر هست زیرا این مصونیت فقط برای همین امسال وجود دارد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود هر سال واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها