کجا نباید درخت کاشت؟

کاشت بذر و نهال و درخت که عالی است، اصلا هم سفارش بزرگان دین است و هم مورد نیاز کشورِ نیمه بیابانی و بحران‌زده‌مان. اما کجا باید درخت کاشت؛ هر آدم هوشیاری می‌فهمد که تمام مراتع و جنگل‌های عریان و کم‌درخت و هر زمین شخصی مساعد می‌تواند برای نهال‌کاری مناسب باشد و اصلا توصیه می‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۰۲۴۵

اما فکرش را بکنید یک نفر آدم مهربان درخت بکارد، اما درختانش را ببرد روی آثار تاریخی در زمین فرو کند، یعنی روی بقایای معماری یک شهر دوران هخامنشی و اشکانی! شما مسؤول بودید چه می‌کردید؟
اداره میراث فرهنگی خراسان شمالی که صلاح دانسته از این فرد مهربان خلافکار شکایت کند و حکم محکومیتش را از دادستانی شهرستان مانه و سملقان بگیرد.
بقایای شهر باستانی به مساحت 110 هکتار، در محوطه تاریخی ریوی است و علی مستوفیان، معاون میراث‌فرهنگی خراسان‌ شمالی می‌گوید به شخص خاطی و سودجو اخطارهای لازم داده شده بود، با این حال او به کاشت نهال اقدام کرده است. البته او حالا باید تاوان کارش را پس بدهد و تاوانش هم کندن تک تک درختان کاشته شده روی محوطه باستانی است.
محوطه تاریخی مذکور در سال 1346 ثبت ملی شده و به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم خراسان شمالی قرار است در آینده نزدیک به سایت موزه گردشگری تبدیل شود./ جام‌جم دیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها