تاکنون گجت‌های زیادی به بازار آمده که با اتصال آنها به دوربین گوشی، مشاهده اجسام ریز امکان‌پذیر می‌شود، اما دیپل (Diple) با همه آنها تفاوت دارد.
کد خبر: ۱۲۴۰۰۹۵

دیپل یک بسته ماژولار است که با قرار دادن گوشی روی آن به یک میکروسکوپ تمام عیار تبدیل می‌شود. این بسته بخش‌های مختلفی نظیر یک میکروسکوپ دارد؛ از جمله سه لنز مختلف قرمز (با بزرگنمایی ۳۵ برابری و رزولوشن سه میکرون)، خاکستری (با بزرگنمایی ۷۵ برابری و رزولوشن یک میکرون) و نیز لنز مشکی (با بزرگنمایی ۱۵۰ برابری و رزولوشن زیر یک میکرون) است. با در نظر گرفتن بزرگنمایی دیجیتال، این میزان حتی به هزار برابر هم می‌رسد. به این ترتیب امکان مشاهده انواع میکروارگانیزم، سلول و حتی باکتری هم با این گجت وجود دارد. این محصول که می‌توان آن را جایگزینی برای میکروسکوپ‌های غیرحرفه‌ای دانست، قرار است تا سال آینده با قیمت ۵۳ دلار به بازار جهانی عرضه شود.

کارتی برای تصفیه هوا
ایر کارد (Air Card) گجتی است که توسط یک شرکت نوآور ژاپنی طراحی شده و می‌تواند گرده گل، مواد آلرژی‌زا، ویروس‌ها، بوهای زننده و نیز مواد معلق ریز موجود در هوا را حذف کند. این گجت فقط ۸۵ در ۵۴ میلی‌متر طول و عرض دارد و در نتیجه، تقریبا به اندازه یک کارت بانکی است. جالب است بدانید این وسیله از هیچ‌منبع انرژی استفاده نمی‌کند. عملکرد ایر کارد به این صورت است که مواد موجود روی سطح آن با رطوبت هوا واکنش نشان می‌دهد و موجب ایجاد رادیکال‌های آزاد می‌شود. این رادیکال‌های آزاد نیز به مولکول‌های برخی مواد معلق در هوا متصل شده و به حذف آنها می‌انجامد.
شرکت سازنده ادعا می‌کند ایر کارد می‌تواند بوی دود سیگار یا عرق بدن را تا ۸۷درصد و بوی بد کفش را تا ۹۶درصد از بین ببرد.

تصفیه و ضد‌عفونی‌کننده
مستر فرش (Mr Fresh) گجتی است که می‌تواند آلودگی‌های موجود در محیط‌هایی نظیر کمد لباس، یخچال یا حتی خودرو را از بین برده و هوای اطراف خود را تصفیه کند. این گجت در واقع ترکیبی از دو وسیله مجزا یعنی دستگاه تصفیه هوا و ضدعفونی‌کننده است و به همین دلیل، کاربردهای جالبی برای کاربر دارد. با قرار دادن مستر فرش در یخچال نه‌تنها بوی ناخوشایند احتمالی موجود در آن از بین می‌رود، بلکه با از بین بردن مواد آلاینده موجود در هوا به افزایش عمر مواد غذایی موجود در آن هم کمک می‌کند. همچنین قرار دادن این گجت در خودرو نیز به از بین رفتن ذرات معلق ناشی از تجهیزات مختلف موجود در آن که گاهی به مشکلات تنفسی می‌انجامد کمک می‌کند. مستر فرش، یک باتری ۵۲۰۰‌میلی‌آمپری دارد و از طریق پورت تایپ سی شارژ می‌شود. این گجت ۵۶ دلار قیمت دارد.

یک مسواک هوشمند
اوکلین اکس‌پرو (Oclean X Pro) یک مسواک هوشمند برقی است که می‌تواند تا ۱۳ هزاردرصد سریع‌تر از شیوه معمول و دستی مسواک زدن، دندان‌ها را تمیز کند. اولین چیزی که در این مسواک جلب نظر می‌کند، صفحه نمایش لمسی آن است که روی دسته آن قرار دارد. این نمایشگر اطلاعاتی نظیر تاریخ، زمان و وضعیت هوا را نشان می‌دهد. کاربر با استفاده از همین نمایشگر می‌تواند حالت مسواک زدن و نیز شدت آن را انتخاب کند. همچنین گزینه‌ای هم برای ماساژ لثه‌ها وجود دارد. اوکلین اکس پرو از حرکات ناشی از امواج صوتی برای حرکت و در نتیجه تمیز کردن دندان‌ها استفاده می‌کند. این گجت مجهز به هوش مصنوعی می‌تواند احتمال آسیب به دهان را تشخیص دهد و به صورت خودکار، از قدرت حرکتی مسواک بکاهد. همچنین کاربر به راحتی می‌تواند بخش‌هایی از دندان‌ها را که به خوبی تمیز نشده‌اند، با استفاده از تصویر روی نمایشگر مشاهده کند.

دستکش بخاری‌دار
کندل (Candle) یک دستکش جدید است که می‌تواند با استفاده از فناوری نوین، دست‌هایمان را گرم کند. کاربر با کندل به راحتی می‌تواند از صفحه لمسی گوشی خود نیز استفاده کند. برای استفاده از گرمای دستکش‌های کندل، کافی است شدت گرمای مورد نظر را از روی دکمه‌های موجود روی آن انتخاب کنیم. حالت اول می‌تواند دمای داخل دستکش را به ۳۸ درجه سانتی‌گراد برساند. همچنین حالت دوم و سوم نیز دمای داخل آن را به ترتیب به ۵۰ و ۵۵ درجه سانتی‌گراد می‌رساند. این دستکش، انرژی مورد نیاز را از یک باتری کوچک و قابل شارژ تامین می‌کند. این باتری در صورت شارژ کامل در حالت اول گرمادهی تا ۶ ساعت و در حالت‌های دوم و سوم نیز به ترتیب ۴ و ۳ ساعت انرژی مورد نیاز را تامین خواهد کرد. دستکش‌های کندل، سبک و کم‌حجم و قابل شستشو هستند. قیمت این محصول ۱۶۰ دلار است.

نمایشگر دوم برای گوشی
این روزها به‌راحتی می‌توانیم یک نمایشگر دوم برای لپ‌تاپ تهیه کنیم، اما برای گوشی‌های هوشمند چطور؟ کست‌اوی (CastAway) یک نمایشگر دوم برای گوشی‌های هوشمند است که می‌تواند کاربردهای جالبی داشته باشد. این نمایشگر درواقع یک کروم‌بوک است که از سیستم عامل کروم بهره می‌گیرد. پردازنده کست‌اوی 5/1 گیگاهرتزی و ظرفیت حافظه آن نیز ۳۲ گیگابایت است. این گجت همچنین به شتاب‌سنج و ژیروسکوپ نیز مجهز است. کست‌اوی دارای دو پورت تایپ سی‌ است که می‌توان از آن برای اتصال و نیز شارژ استفاده کرد. پس از اتصال کست‌اوی به گوشی، دو صفحه نمایشگر داریم و به این ترتیب امکان نمایش دو دسته محتوای مجزا مثلا فیلم در یکی و وبگردی در یکی دیگر فراهم می‌شود. کست‌اوی فقط ۱۸۰گرم وزن دارد و در ابعاد 8/5، 3/6 و نیز 9/6 اینچی به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت این گجت ۲۴۹ دلار اعلام شده است.

کیت شارژ خورشیدی و بی‌سیم
ای‌بی‌فوس (ABFOCE) یک کیت شارژ خورشیدی و نیز شارژ برقی است که می‌تواند در موقعیت‌های مختلف، ما را از خطر اتمام شارژ باتری گوشی نجات دهد. ای‌بی‌فوس، چند بخش مختلف دارد که یک بخش آن، صفحات خورشیدی تاشو است. یکی از مزایای این صفحات، بازدهی ۲۰درصدی در تبدیل انرژی خورشیدی به الکتریسیته است که رقم خوبی به‌شمار می‌رود. بخش شارژ این دستگاه هم چند پورت و نیز یک نمایشگر ال‌سی‌دی دارد که میزان شارژ موجود در آن را نشان می‌دهد. ظرفیت ای‌بی‌فوس ۱۰هزار میلی‌آمپر است. برای شارژ گوشی، تبلت یا هر‌وسیله مشابه می‌توان آن را از طریق پورت یواس‌بی یا ‌تایپ سی به این شارژر متصل کرد. این دستگاه ضد آب، ضد غبار و نیز ضد ضربه است. همچنین دو لامپ ال‌ای‌دی موجود روی آن می‌تواند به عنوان چراغ قوه به کار گرفته شود. این‌وسیله ۳۹ دلار قیمت دارد.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها