بحران مالی و صبوری بازیکنان از زبان انصاری‌فرد و پیروانی

پول‌های پرسپولیس کی پیشخور شد؟!

پرسپولیس به بن‌بست مالی خورده است. محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل این باشگاه در تلاش است با تغییر اسپانسر راهی برای افزایش درآمد پرسپولیس پیدا کند.
کد خبر: ۱۲۳۷۹۴۵

روز گذشته افشین پیروانی هم فاش کرد بخش قابل‌توجهی از پول امسال پرسپولیس در فصل گذشته هزینه شده است. ماجرا از این قرار است که سال گذشته با وجود درآمدهای کلان پرسپولیس، همه بازیکنان توقع داشتند طلبشان پرداخت شود، منتهی با وجود صعود به فینال آسیا و قهرمانی در لیگ برتر، عایدی بازیکنان به اندازه توقعات و حداقل رقم قراردادشان نبود.
محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل قرمزها در این باره می‌گوید: «بله، متاسفانه این اتفاق افتاده و بخش قابل‌توجهی از پول ما پیشخور شده است.» شنیده می‌شود رقم حدود 16 میلیارد تومان است. پولی که اگر امروز باشگاه در اختیار داشت، می‌توانست مشکلات خود را حل کند. بازیکنان پرسپولیس گلایه دارند چرا پول نمی‌گیرند. کالدرون هم جزو شاکیان است. انصاری‌فرد تلاش کرده تا از کانال وزارت ورزش پولی جور کند و موقتا به تیم بدهد. ایرج عرب، مدیرعامل قبلی قرمزها در پرسپولیس هزینه‌های زیادی کرد. جدایی برانکو در تعطیلات تابستان از جمله دلایلی بود که باعث شد هزینه‌های سنگینی در دوران مدیریت او به باشگاه وارد شود.
عرب برای آن‌که بتواند هواداران را راضی نگه دارد برای مذاکره با بازیکنان پیش افتاد و در این بین رقم‌ها را به‌شدت افزایش داد. رقم قرارداد علیپور از 900 میلیون به سه میلیارد رسید. رقم قرارداد محمد انصاری از یک میلیارد و خرده‌ای به سه میلیارد و 200 میلیون تومان رسید. همین‌طور رقم‌ها رو به افزایش بود. بازیکنان دیگری هم وارد معرکه شدند و از فرصت استفاده کرده و رقم‌های قراردادشان را افزایش دادند. حتی علیرضا بیرانوند هم دستمزد خود را به‌شدت افزایش داد. امروز پرسپولیس به این نتیجه رسیده اگر بتواند بدون دریافت رضایتنامه، بیرانوند را به باشگاه دیگری بدهد، حتی سود کرده است، چون توانایی پرداخت دستمزد او را ندارد.
افشین پیروانی، مدیر تیم پرسپولیس هم درباره این مشکلات می‌گوید: «از بازیکنان پرسپولیس تشکر می‌کنم. ما بازیکنانی داریم که از دو سال پیش طلب دارند. عده‌ای از سال پیش طلبکارند و کمترین دریافتی را نسبت به تیم‌های دیگر داشته‌اند. حدود 10، 12 درصد دریافتی داشته‌اند اما تمام‌قد ایستاده‌اند، به عشق پرسپولیس و هواداران آن تمرین می‌کنند. متاسفانه این دو سه سال اتفاقی افتاده که همه به نوعی طلبکارند. هر روز بچه‌ها گله‌مند هستند که از سال پیش ما طلبکاریم. یک مقدار از بودجه و سرمایه سال گذشته ما هزینه شده است. اینها اتفاقات خوب و قشنگی نیست اما با این تفاسیر هواداران عزیز مطمئن باشند بحث اعتصاب نیست.»
انصاری‌فرد، مدیرعامل قرمزها هم در این‌باره به روزنامه جام‌جم توضیح می‌دهد: «مشکلات مالی برای همه باشگاه‌هاست ولی نکته اینجاست اگر پول امسال ما در نقل و انتقالات امسال خرج نمی‌شد، الان مشکل مالی آنچنانی نداشتیم. مشکل اینجا بود که به خاطر نقل و انتقالات، پول‌ها را زودتر گرفتند و خرج شد. حالا امیدواریم با اسپانسر جدید بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.»
بیرانوند جزو طلبکاران بزرگ باشگاه است. بازیکنان هم همه از مدیریت درخواست کرده‌اند تکلیف بدهی‌هایشان را مشخص کند. این شرایط برای قرمزها خوب نیست. بعد از استقلال خبرهایی درباره اعتصاب در این باشگاه هم شنیده می‌شود ولی هم مدیریت باشگاه و هم مدیر تیم به‌شدت این اخبار را تکذیب می‌کنند. انصاری‌فرد می‌گوید: «بحث اعتصاب نیست. من باید از بازیکنان و کادر فنی تشکر کنم. باشگاه را در این شرایط درک کرده‌اند. قطعا اگر پول باشد ما در حساب نگه نمی‌داریم و به بازیکنان می‌پردازیم.»

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها