باور بفرمایید در میان روزنامه‌نگاران اهل قلم و علم و فضلیت و دانش هستند کسانی که می‌توانند به یک اتفاق ساده بند کنند و درباره گزارش‌هایی که نوشته‌اند، اطلاعات کافی در اختیار نگارنده این ستون قرار ندهند! چرا؟ چون قبلا به اندازه کافی، در ستون پشت صحنه به آنها توجه نشده و مورد بی‌مهری قرار گرفته بودند!
کد خبر: ۱۲۳۷۷۶۱

قهر کردن لزوما رفتاری منتسب به یک جنسیت خاص نیست ولی حتما می‌تواند به مسائل دیگری به‌جز آنچه بهانه می‌شود، ارتباط داشته باشد یا دست‌کم ما ترجیح می‌دهیم این طور فکر کنیم که پسرهای گروه از اوضاع نابسامان این روزها زودرنج شده‌اند. حق دارند از وضعیت حقوق و این حرف‌ها که بگذریم از دیروز برف و بنزین و اینترنت هم بلای جان شده‌اند؛ به‌خصوص اینترنت که برای روزنامه‌نگار جماعت حکم هوا را دارد و حتی می‌توان گفت هوا را از من بگیر، اینترنت را نه! اجازه بدهید شرح پشت صحنه را به‌جای ابتدا، از انتهای این چهار صفحه شروع کنیم.
گزارش صفحه 12 درباره فیلمی است به نام «مامور مخفی» که علی رستگار برایمان نوشته و از دایره‌المعارف ذهنی‌اش حسابی برداشت کرده تا نکات جالبی به بهانه نقد این فیلم از سینمای رژیم صهیونیستی به دست بدهد.
همان‌طور که می‌دانید یا همین حالا حدس زده‌اید، فیلم ضد ایرانی «مامور مخفی» محصول سینمای رژیم صهیونیستی است. این فیلم داستانی دارد درباره نفوذ این رژیم به مرکز هسته‌ای کشورمان و در گزارش رستگار ضمن ارائه نقد فنی، محتوایی و مضمونی این فیلم، قیاسی از سینمای ایران و سینمای رژیم صهیونیستی ارائه شده که جذابیت‌های خاص خودش را دارد و از کسی برنمی‌آید جز یک خبرنگار خوش‌‌حافظه خوره فیلم!
صفحه 11 به گزارشی از جشنواره فیلم رشد اختصاص پیدا کرده که کار ساناز قنبری است و شما را با زیر و بم این جشنواره آشنا می‌کند. افتتاحیه این جشنواره، کارکرد آن، اهداف و برنامه‌هایش از جمله اطلاعاتی است که درباره جشنواره رشد در گزارش خانم قنبری دستگیرتان خواهد شد.
در صفحه 10 یک مهمان داریم، همکارمان علی‌آقای مظاهری که در صفحه آخر روزنامه قلم می‌زند، برایمان درباره طاهره صفارزاده نوشته است. سالروز تولد این بانوی فرهیخته بهانه‌ای شد که مظاهری دست به گوشی بشود و با خیلی‌ها تماس بگیرد و با آنها فقط درباره ویژگی‌های شعری و زبانی بانو صفارزاده و نه سایر وجوه ادبی و شخصیتی ایشان گفت‌وگو کند. از میان تمام کسانی که مظاهری با آنها تماس گرفت محمدعلی بهمنی، فیض شریفی و اسماعیل امینی جواب تلفن را دادند و حاصل این تماس‌ها گزارشی است که در صفحه ادبیات و هنر در دسترس شماست.
صفحه 9 اما به گزارشی درباره کتاب «جام‌جهانی در جوادیه» اختصاص دارد که در جشنواره کتاب فرانکفورت در بخش اقتباس معرفی شد و همین بهانه فرصتی بود برای معرفی بیشتر و دقیق‌تر این کتاب. شرحش را همین جا بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها