بسیاری از ما در زندگی روزمره از انواع تجهیزات دیجیتال مثل گوشی یا لپ‌تاپ استفاده می‌کنیم که می‌تواند به ایجاد مشکلی که در اصطلاح «سندرم دید دیجیتال» یا «خستگی دیجیتال چشم» نامیده می‌شود، بینجامد. خستگی چشم، خشکی چشم، تار شدن دید و حتی خواب بد از جمله علائم این مشکل هستند.
کد خبر: ۱۲۳۷۶۸۵

ریو (Rio) گجتی شبیه عینک‌های واقعیت مجازی است که می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. این گجت دارای یک سیستم گردش آب است و پشت پلک‌هایتان را حدود ۱۰ دقیقه با آب ماساژ می‌دهد که می‌تواند خستگی چشم را تا حد زیادی برطرف کند. البته استفاده از ریو فقط منحصر به کاربران دستگاه‌های دیجیتال نمی‌شود؛ لنزهای تماسی از عوامل خشک شدن سطح چشم هستند و به همین دلیل، پس از استفاده از این لنزها نیز می‌توان از ریو استفاده کرد. این گجت ۱۷۹ دلار قیمت دارد و به زودی وارد بازار جهانی می‌شود.

تبدیل گوشی به لپ‌تاپ
با وجود این‌که گوشی هوشمند به یک وسیله ضروری برای زندگی تبدیل شده
این وسیله محدودیت‌هایی هم دارد که می‌توان به صفحه‌نمایش کوچک یا دشواری تایپ در آن اشاره کرد. فون‌بوک (PhoneBook) که شبیه لپ‌تاپ‌های معمولی است، می‌تواند این محدودیت‌ها را برطرف کند.
برای استفاده کافی است گوشی هوشمند ـ با هر سیستم‌عاملی ـ را از طریق کابل ویژه به آن متصل کنید تا محتویات صفحه نمایشگر گوشی روی نمایشگر لمسی 6/15اینچی فون‌بوک ظاهر شود. فون‌بوک علاوه بر این دارای صفحه‌کلید، بلندگوی استریو و تاچ‌پد است و امکان اتصال ماوس و چیزهای دیگر نیز به آن وجود دارد. از فون‌بوک می‌توان برای بازی، کار یا تماشای فیلم و خیلی کارهای دیگر استفاده کرد. این گجت ۲۵۰ دلاری دارای پاوربانک داخلی است که می‌تواند گوشی متصل شده را شارژ کند.

هوشمندسازی پرده‌ها
سوئیچ‌بات کرتن (SwitchBot Curtains) یک گجت برای هوشمندسازی پرده‌های خانه یا محل کار است که نصب بسیار ساده‌ای دارد و کنترل آن توسط نرم‌افزار ویژه‌ای انجام می‌شود. سوئیچ‌بات کرتن را می‌توان روی انواع میله پرده قرار داد، سپس کافی است با استفاده از نرم‌افزار، فرمان باز یا بسته کردن پرده را به این گجت بدهیم و البته سرعت انجام این کار را نیز مشخص کنیم. همچنین امکان انجام این کار به صورت صوتی با استفاده از دستیار صوتی الکسا هم وجود دارد. سوئیچ‌بات کرتن با
یک باتری قلمی تغذیه می‌شود و امکان نصب ساده یک پنل خورشیدی هم وجود دارد. در بخشی از نرم‌افزار این گجت، کاربر می‌تواند زمان باز و بسته شدن مورد نظر را به دستگاه بدهد. این گجت همچنین دارای حسگر نور است که می‌تواند به مدیریت بهتر نور در خانه کمک کند. این محصول تا بهار ۹۹ وارد بازار جهانی می‌شود.

پروژکتوری متفاوت
چند سالی است بازار پروژکتورها داغ شده است، اما یکی از ایرادات اصلی این دستگاه‌ها، نیاز به فاصله داشتن از صفحه نمایش یا دیوار است که ممکن است در برخی محیط‌ها مشکل‌ساز باشد، اما ایلومی (Ilumee) راه‌حل خوبی برای این مشکل دارد. این پروژکتور به لطف برخورداری از لنزهای واید، کمترین فاصله را در میان پروژکتورهای موجود در بازار برای نمایش تصاویر نیاز دارد. برای نمونه با قرار دادن آن در فاصله ۱۱سانتی‌متری از دیوار یا پرده نمایش می‌توان تصویری به قطر ۱۰۰ اینچ را دریافت کرد. همچنین حداکثر تصویر ایجاد شده توسط این دستگاه در فاصله‌های بیشتر نیز ۱۵۰ اینچ است. این تصاویر کیفیت 4K دارند، همچنین اسپیکرهای داخل این گجت صدایی طبیعی را به گوش کاربر می‌رسانند. ایلومی نه تنها از قابلیت وایرلس برخوردار است، بلکه پورت‌هایی برای یواس‌بی، اچ‌دی‌ام‌آی و نیز کابل شبکه هم دارد.

ابزار هواشناسی در حیاط خانه
پیش‌بینی وضعیت هواشناسی با استفاده از داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های مختلف انجام می‌شود. با وجود این، در بسیاری از مواقع این پیش‌بینی‌ها چندان هم دقیق نیستند. تمپست (Tempest) این امکان را فراهم می‌کند تا یک ایستگاه هواشناسی مجهز در حیاط خانه‌مان داشته باشیم و البته به اطلاعات و پیش‌بینی‌های دقیق هم دست یابیم. حسگرهای مختلف و پیشرفته این گجت می‌توانند باد، بارش، رعدوبرق، رطوبت، فشار و نیز برخی شاخص‌های مهم دیگر را ارزیابی کنند. همه این اطلاعات از طریق یک نرم‌افزار مجهز به هوش مصنوعی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و با ترکیب آن با داده‌های دیگر ایستگاه‌ها، پیش‌بینی بسیار دقیقی از وضعیت آن منطقه به کاربر داده می‌شود. این نرم‌افزار همچنین می‌تواند نسبت به قریب‌الوقوع بودن توفان نیز هشدار دهد. تمپست، چند پنل خورشیدی کوچک داشته و در نتیجه نیازی به باتری و برق ندارد.

رهگیری همه چیز
فلاک (Flok) گجتی ویژه رهگیری اشیا و افراد است که می‌تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد. کافی است این گجت را به کیف پول‌تان متصل کنید تا به‌صورت آنی از موقعیت آن اطلاع داشته باشید. فلاک از ترکیب سه فناوری جی‌پی‌اس، اینترنت اشیای کم‌پهنا (NB ــ IoT) و نیز بلوتوث بهره می‌برد و به همین دلیل، شعاع عملکردش نامحدود است. همچنین باتری آن نیز با هر بار شارژ می‌تواند انرژی دستگاه را تامین کند. نرم‌افزار فلاک قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که تعریف محوطه امن یکی از آنهاست. برای نمونه اگر فرزندتان که یک دستگاه فلاک را به همراه دارد از این شعاع امن (مثلا ۵۰۰ متری خانه) دور شد، بلافاصله هشداری به گوشی هوشمندتان ارسال می‌شود. همچنین با فعال کردن قابلیت هشدار حرکت نیز به محض هرگونه حرکت جزئی وسایل‌تان، از این مساله باخبر می‌شوید. فلاک ضد آب و ضربه است.

خواب بهتر
زندگی شهری سبب شده بسیاری از افراد گاهی از خواب باکیفیت بی‌بهره باشند و برای حل این مشکل به قرص‌های خواب‌آور پناه ببرند که البته عوارض جانبی زیادی هم دارند. مودیوس (Modius) می‌تواند به شما برای داشتن یک خواب بهتر کمک کند.
این گجت، یک سری سیگنال‌های الکتریکی تولید می‌کند و با قرار دادن هدست آن روی سر، این امواج به بخشی از مغز به نام هیپوتالاموس منتقل می‌شود که مسؤول کنترل الگوی خواب و بیداری است. این سیگنال‌ها کاملا بی‌خطر هستند و در عوض می‌توانند مغز را به سمت داشتن خوابی بهتر سوق دهند. آزمایش‌های بالینی صورت گرفته نشان داده که خواب کاربران این دستگاه با استفاده پیوسته از آن به شکل قابل توجهی بهتر شده است. مودیوس فقط ۸۰ گرم وزن دارد و باتری آن نیز با هر بار شارژ تا پنج روز دوام می‌آورد. مودیوس ۵۰۰ دلار قیمت دارد.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها