مربی و کارشناس فوتبال ایران در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

عراق بازیکنان با کیفیتی دارد / باید ببریم تا کابوس از دست دادن جام جهانی به وجود نیاید

کارشناس و پیشکسوت فوتبال ایران گفت: سیستم بازی تیم ملی فوتبال ایران تغییر پیدا کرده است. کی روش سیستم دفاع اتوبوسی داشت اما الان دیگر آن شرایط در تیم ملی وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۶۸۷۳
عراق بازیکنان با کیفیتی دارد / باید ببریم تا کابوس از دست دادن جام جهانی به وجود نیاید

به گزارش جام جم آنلاین ، ناصر فریادشیران سرمربی سابق نفت و کارشناس فوتبال ایران می گوید شکست مقابل عراق به قیمت از دست رفتن جام جهانی منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه تکلیف قرارداد ویلموتس در آستانه دیدار ایران و عراق هنوز مشخص نیست گفت: درست مثل دوران کی روش شده است. معلوم نیست چقدر پول به سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پرداخت شده.

این مربی پیشکسوت با اشاره به این موضوع که تیم ملی ایران با سرمربی گری ویلموتس تهاجمی تر از گذشته بازی می کند عنوان کرد: البته ما تا امروز جلوی تیم‎های ضعیف خوب گلزنی کرده ایم. این گلزنی ها شور و شوقی را ایجاد کرد اما واقعیت فوتبال چیز دیگری است.

فریادشیران افزود: ما یک بازی بسیار مهم و حیاتی در پیش داریم، دیدار با عراق. نگرانی درباره این بازی حساس روز به روز بیشتر می شود.

سرمربی سابق نفت خاطرنشان کرد: ما همیشه جلوی عراق بازی های سختی را تجربه کرده ایم. تیم ملی فوتبال عراق بازیکنان بسیار با کیفیتی دارد. البته ما هم از بازیکنان خوب و با کیفیتی برخوردار هستیم.

وی در رابطه با تغییرات در تیم ملی فوتبال ایران گفت: یکی از مولفه های ایجاد تغییر استفاده از نیروی جوان است. اما از زمان روی آمدن ویلموتس این اتفاق در تیم ملی فوتبال ایران نیفتاده است. به جز یک نفر بازیکن جدیدی به تیم ملی دعوت نشده است.

کارشناس فوتبال یادآور شد: همان بازیکنان کی روش الان در تیم تحت هدایت ویلموتس هم هستند و این یک ایراد بزرگ است که چرا این مربی بلژیکی نتوانسته تغییر قابل توجهی را ایجاد کند.

فریادشیران با بیان اینکه بازیکنان با تجربه ای در تیم ملی فوتبال ایران حضور دارند تاکید کرد: در تمامی خطوط تیم ملی ما از بازیکنان با تجربه ای برخوردار است که هر کدام در برابر عراق می توانند نتیجه یک مسابقه را تعیین کنند. چیزی که الان اهمیت دارد بحث نتیجه گیری است.

وی گفت: ما ناباورانه به بحرین باختیم. شرایط ما در جدول با این شکست تلخ تغییر کرد و نامناسب شد. ما حتما باید این بازی را ببریم تا بتوانیم از نگرانی خلاصی شویم.

این مربی افزود: ما به این برد نیاز داریم، هم برای از بین بردن احتمال تلخ حذف و هم برای اینکه در جدول سر و سامان پیدا کنیم. فوتبال ایران در آسیا اقتداری دارد که یک شکست نمی تواند آن را زیر سوال ببرد اما بهتر است که در دیدار با عراق نتیجه دیدار با بحرین را جبران کنیم.

فریادشیران بیان داشت: اگر عراق را نبریم شرایط برای تیم ملی فوتبال ایران بسیار سخت می شود و خطر این وجود دارد که بعد از دو جام جهانی پیاپی جایی در جام جهانی بعدی نداشته باشیم. با شکست مقابل عراق احتمال صعود ضعیف تر خواهد شد.

وی اظهار کرد: ویلموتس رویه کی روش را در پیش گرفته است. او هم به خاطر مسائل مالی قهر کرد و به ترکیه رفت. اما با صحبت او را راضی کردند. به نظر من کار او بسیار غیرحرفه ای بود.

فریادشیران گفت: انتقادی هم که به فدراسیون فوتبال وارد است بحث این است که چرا بدون پشتوانه مالی با این مربی قرارداد کلانی بسته است که حالا کار به قهر کردن بکشد. گویا قراردادی که با ویلموتس بسته شده سنگین تر از قرارداد کی روش بوده است. چرا باید چنین شرایطی وجود داشته باشد؟ اصلا فدراسیون و یا هر باشگاهی که پشتوانه مالی ندارند چرا باید دنبال مربی خارجی بروند؟

وی در پایان گفت: به هر حال امیدوارم تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق نتیجه لازم را کسب کند تا ترس بزرگ بابت ناکامی در راه صعود به جام جهانی دست از سر فوتبال ایران بردارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها