ساعت هوشمند مناسب شما کدام است؟

خوش‌قیمت‌های شیک

ساعت‌های هوشمند هنوز بعد از گذشت پنج سال از معرفی اپل واچ و ورود ساعت‌های هوشمند واقعی به بازار، آن‌طور که تصور می‌شد همه‌گیر نشده‌اند. مهم‌ترین علت به‌احتمال زیاد ترکیبی از قیمت بالا و کارایی محدود این رده جدید از دستگاه‌های هوشمند است که خرید آنها را برای بسیاری از کاربران توجیه‌ناپذیر می‌کند. هرچند مثل تمام زمینه‌های دیگر فناوری با افزایش تعداد تولیدکنندگان و بهبود نرم‌افزارهای تخصصی ساعت‌های هوشمند، درکنار کاهش متوسط قیمت شاهد بهبود کارایی این دستگاه‌ها نیز بوده‌ایم. در نتیجه دیگر برای داشتن یکی از این ساعت‌های هوشمند با قابلیت‌های مطلوب نباید هزینه‌ای معادل خرید یک گوشی میان‌رده بپردازید و می‌توانید با هزینه‌ای معقول از یک صفحه‌نمایش اضافی روی مچ دستتان لذت ببرید. در ادامه تعدادی از ساعت‌های تولیدی امسال که بهترین کارایی نسبت به قیمت را به شما ارائه می‌دهند بیشتر بررسی می‌کنیم تا با گزینه‌های خوش‌قیمت و کارا برای خرید ساعت هوشمند بیشتر آشنا شوید.
کد خبر: ۱۲۳۶۴۹۳

نسخه کم‌امکانات Fitbit Versa

Fitbit Versa Lite
سیستم‌عامل: Fitbit OS
سازگار با Android 5+، iOS 10+
صفحه‌نمایش: 34/1 اینچ (300×300)
پردازنده: ندارد
حافظه داخلی: ندارد
عمر باتری: حدود چهار روز
روش شارژ: شارژر مغناطیسی پین‌دار
استاندارد ضدآب: IP67
اتصالات: ندارد
قیمت جهانی: حدود 140 دلار

اگر اخبار مرتبط با ساعت‌های هوشمند را دنبال می‌کنید، احتمالا اسم Fitbit و مدل Versa به گوشتان خورده، اما آیا می‌دانستید شرکت سازنده، نسخه‌ای سبک‌تر با امکانات و البته قیمت کمتر هم به بازار عرضه کرده است؟ این مدل Fitbit Versa Lite
نام دارد و یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند ارزان‌قیمت در بازار محسوب می‌شود. البته با این ساعت تجربه کاملی از یک ساعت هوشمند رده بالا نخواهید داشت، چراکه نوتیفیکیشن‌ها محدود شده‌اند، نمی‌توانید به موسیقی گوش دهید و خبری از پردازنده اختصاصی نیست. با تمام اینها اگر دنبال یک ساعت خوش‌قیافه با قابلیت ثبت فعالیت‌های ورزشی و چند عملکرد اولیه ساعت‌های هوشمند هستید به‌احتمال زیاد از این مدل خوشتان می‌آید. البته اگر این ساعت را می‌پسندید، بد نیست مدل اصلی را هم بررسی کنید، چون اختلاف قیمت آن ممکن است برای شما قابل توجیه باشد. به‌علاوه در نسخه اصلی امکاناتی مثل پخش موسیقی و ثبت فعالیت بدنی هنگام شنا را خواهید داشت.

نسخه کم‌هوش اپل واچ

Amazfit Bip
سیستم‌عامل: Amazfit OS
سازگار با Android، iOS
صفحه‌نمایش: 28/1 اینچ (400 ×400) LCD
پردازنده: MediaTek
حافظه داخلی: فقط برای اطلاعات سلامتی
عمر باتری: تا 45 روز
روش شارژ: شارژر اختصاصی
استاندارد ضدآب: IP68
اتصالات: بلوتوث 4
قیمت جهانی: حدود 60 دلار

اگر بخواهیم به این ساعت هوشمند تنها به چشم یک کپی دست دوم یا نسخه غیراصل ساعت هوشمند اپل نگاه کنیم، در حقش بی‌انصافی کرده‌ایم.
با این‌که طراحی تکراری این محصول واقعا و احتمالا از قصد شبیه اپل واچ است، کماکان ظاهر بهتری از بسیاری از ساعت‌های دیگر موجود در بازار دارد و کار کردن با آن هم ساده است.
استاندارد IP68 به این معنی است که خیالتان بابت خیس نشدن آن راحت است. به‌علاوه، این ساعت هوشمند با قیمتی حدود یک ششم آخرین مدل اپل واچ، ارزان‌قیمت‌ترین گزینه این فهرست است.
از چنین ساعتی انتظار چندانی از نظر عملکردی نمی‌رود، اما برگ برنده آن، عمر باتری 45 روزه و قابلیت ثبت اطلاعات فعالیت فیزیکی و سلامتی است که می‌تواند برای ورزشکاران و کسانی که اهل طبیعت‌گردی هستند، جذاب باشد.

یک دستبند سلامتی با قابلیت‌های ویژه

Garmin Forerunner 30
سیستم‌عامل: Garmin OS
سازگار با Android، iOS
صفحه نمایش: 93/0 اینچ (128×128) LCD
پردازنده: ندارد
حافظه داخلی: فقط برای اطلاعات سلامتی
عمر باتری: حدود 5 روز
روش شارژ: شارژر اختصاصی
استاندارد ضدآب: تا 5 متر زیر آب
اتصالات: بلوتوث
قیمت جهانی: حدود 110 دلار

ارزان‌ترین ساعت هوشمند با سیستم‌عامل Wear OS

TicWatch E2
سیستم‌عامل: Wear OS
سازگار با Android 4.3+، iOS 8+
صفحه‌نمایش: 39/1 اینچ (400×400) OLED
پردازنده: Snappdragon Wear 1200
حافظه داخلی: 4GB
عمر باتری: حدود دو روز
روش شارژ: شارژر مغناطیسی پین‌دار
استاندارد ضدآب: IP67
اتصالات: وای‌فای، بلوتوث 1/4
قیمت جهانی: حدود 160 دلار


این ساعت نسبت به نسل قبلی خود تحولات شگرفی نداشته، ولی کماکان یک‌ساعت هوشمند ضدآب با عمر باتری خوب و امکانات مناسب با قیمتی قابل قبول است. طراحی معمولی این ساعت چنگی به دل نمی‌زند و امکان پرداخت بی‌سیم وجود ندارد که خیلی برای کاربران ایرانی مهم نیست، ولی نکات بسیاری وجود دارد که نمی‌توان از آنها چشم پوشید.
سیستم‌عامل Wear OS گوگل، عمر باتری دو روزه در کنار آنتن داخلی GPS، امکان ثبت فعالیت بدنی در آب، حافظه 4 گیگابایتی داخلی با امکان اتصال هدفون بلوتوث و پخش موسیقی، صفحه نمایش OLED با تراکم پیکسلی مطلوب و پردازنده اختصاصی Wear 1200 این گزینه را به تنها ساعت هوشمند واقعی این فهرست تبدیل می‌کند و به جرات می‌توان گفت در این رده قیمتی چنین امکاناتی در هیچ محصولی دیده نمی‌شود.


شرکت نام‌آور Garmin که چندسالی است وارد بازار گوشی‌های هوشمند هم شده، همواره گستره وسیع و جذابی از محصولات را در سبد خود دارد. این تنها ساعت متمرکز بر قابلیت‌های دستبندهای سلامتی در فهرست ما است و بیشتر برای دوندگان ساخته شده، گرچه دوچرخه‌سواران هم می‌توانند از آن استفاده کنند.
این ساعت گیرنده داخلی GPS، سیستم پایش بسیار دقیق ضربان قلب، عمر باتری طولانی و چند قابلیت جالب دیگر دارد که آن را به خوش‌قیمت‌ترین ساعت ورزشی بازار تبدیل می‌کند. به‌علاوه فناوری VO2Max این ساعت به شما اجازه می‌دهد سطح سلامتی خود در طولانی مدت را ثبت کنید، قابلیتی که تنها در ساعت‌های رده بالا مشاهده می‌شود.
قیمت پایین به معنی نبود صفحه لمسی است، ولی می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن مخصوص به‌راحتی با این ساعت کار کنید.

خشایار مریدپور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها