وقتی رقابت بین دو تیم فوتبال هیجانی و حساس می‌شود، عوامل زیادی هم باعث دیدنی‌تر شدن این مسابقه می‌شود. طی دو سه سال اخیر هم هر وقت صحبت لیگ برتر انگلیس می‌شود، فوتبال دوستان به رقابت حساس و شانه به شانه منچستر سیتی و لیورپول اشاره می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۳۶۴۶۰

نکته جالب در مورد این مسابقه این است که مربیان این دو تیم، مهم‌ترین عامل حساسیت این بازی در این چند ساله بوده‌اند. رقابت پپ گواردیولا و یورگن کلوپ که از بوندس لیگا شروع شد، در لیگ جزیره به اوج خود رسیده است. حالا در این فصل هم که همچون فصل گذشته رقابت این دو تیم در صدر بسیار به هم نزدیک است، شاگردان پپ به ورزشگاه آنفیلد می‌روند تا حساس‌ترین بازی این فصل را برگزار کنند.
البته در همین چند روز منتهی به بازی، پپ خبرهایی از تیمش اعلام کرد که باعث نگرانی هواداران من‌ سیتی شده است. بعد از آن‌که هفته پیش اعلام شد داوید سیلوا، هافبک و کاپیتان سیتیزن‌ها به‌دلیل مصدومیت به بازی امشب نمی‌رسد، روز جمعه هم نام ادرسون، گلر این تیم به جمع مصدومان اضافه شد. گواردیولا گرچه در کنفرانس خبری گفت که کلودیو براوو یکی از بهترین دروازه‌بان‌های جهان است، اما همه خوب می‌دانند که ایستادن مقابل مثلث هجومی لیورپول کار بسیار سختی است.
لیورپول که سال گذشته فقط به دلیل یک امتیاز کمتر از من سیتی به قهرمانی در لیگ برتر نرسید، به خوبی می‌داند که 3 امتیاز بازی امشب تا چه اندازه می‌تواند برایش حیاتی باشد. نکته جالب اینجاست که رقابت این دو مربی هم با یکدیگر تا اینجا بسیار به هم نزدیک بوده است. در 17تقابلی که دو تیم این مربی در گذشته داشته‌اند، 7 پیروزی برای کلوپ و 6 پیروزی برای پپ بوده است. چهار بازی شان هم مساوی شده است. جالب این‌که تیم‌های این دو نیز به طور مساوی 24 گل به ثمر رسانده‌اند.
آنچه هواداران لیورپول را دلخوش کرده، عملکرد این تیم در بازی‌های خانگی مقابل من سیتی بوده است. قرمزهای مرسی ساید در 16 بازی قبلی خود مقابل آبی‌های منچستر هرگز شکست نخورده‌اند و برای آخرین باخت آنها مقابل من سیتی باید به ماه می‌سال 2003 بازگشت. از سوی دیگر، تیم یورگن کلوپ در 28 بازی قبلی لیگ برتر هرگز شکست نخورده و از 20 بازی گذشته خود هم 19 برد به دست آورده است. بازی فصل گذشته آنها در آنفیلد به شکل عجیبی با تساوی بدون گل تمام شد. کایل واکر توپ را از روی خط دروازه سیتیزن‌ها بیرون کشید و همان یک امتیاز زمینه‌ساز قهرمانی شاگردان پپ شد. در بازی سوپرجام انگلیس در ابتدای این فصل هم باز این من سیتی بود که در ضربات پنالتی، لیورپول را شکست داد.

راه سخت قهرمانی از دید صلاح
محمد صلاح، مهاجم مصری لیورپول قبل از این بازی در مورد سخت بودن مسیر قهرمانی در این فصل از لیگ برتر حرف زد. او اسکای اسپورت گفت: فصل گذشته هم وقتی با ۶ یا ۷ امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار داشتیم خیلی‌ها عنوان کردند قهرمانی برای ماست. ما در صورت برتری ۹ امتیاز اختلاف خواهیم داشت و ۹امتیاز یعنی سه بازی و این به آن معنا است که اگر تیم شما یک مقطع کوتاه هم افت داشته باشد به دردسر خواهید افتاد. به همین خاطر در صورت برتری در این دیدار هم نباید از قهرمانی زودهنگام صحبت کرد.

تمجید پپ از تیم کلوپ
پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی در کنفرانس خبری قبل از بازی امشب تمجید ویژه‌ای از تیم یورگن کلوپ کرد. به گزارش دیلی میل، گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی با تمجید از لیورپول گفت: فصل گذشته که ما توانستیم قهرمان لیگ شویم، با تیمی رقابت داشتیم که من آن را بهترین تیمی می‌دانم که با آن رقابت کردم. این فصل نیز آنها یکی از بهترین تیم‌های جهان هستند و من تلاش می‌کنم تیمم در این دیدار از یک برنامه مشخص استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها