هر دو مدل کاررا S و کاررا ۴S نسل پورشه ۹۹۲، به پیشرانه‌ ۶ سیلندر خطی توربوشارژ ۳ لیتر مجهز هستند که همچنان در عقب خودرو نصب شده است.
کد خبر: ۱۲۳۶۱۷۶
بررسی نسل جدید پورشه ۲۰۲۰ +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، نسل هشتم کوپه‌ اسپرت پورشه ۹۱۱ با طراحی همیشگی، اما تغییرات قابل‌توجه در پیشرانه‌ ۶ سیلندر خطی توربوشارژ رونمایی شد.

نسل جدید ۹۱۱ با نمایش مدل‌های کاررا S و ۴S در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۸، توجه علاقه‌مندان دنیای خودرو را جلب کرد و درواقع یکی از بزرگ‌ترین رونمایی‌های نمایشگاه امسال محسوب می‌شود. ۹۱۱ جدید، رقیب سرسخت مدل‌هایی، چون مرسدس AMG GT، جگوار F تایپ، آئودی R۸ و استون مارتین ونتیج خواهد بود.

افرادی که جزو طرفداران قدیمی پورشه نباشند، احتمالاً به طراحی مشابه ۹۱۱ جدید انتقاد وارد می‌کنند؛ اما سری ۹۹۲، با وفادار ماندن به فرمول قدیمی تغییرات قابل‌توجهی به خود دیده است.

تمام تیپ‌های نسل جدید در بخش جلو عریض‌تر شده‌اند؛ شاید در نگاه اول این مورد مشخص نباشد، اما ۴۵ میلی‌متر پهنای بیشتر جلو با رینگ‌های ۲۰ اینچ (۲۱ اینچ در عقب)، تفاوت بزرگی در عملکرد کلی خودرو و فضای داخلی ایجاد می‌کند.

سپر، اسپلیتر و ورودی‌های هوای جلو با تأکید بیشتر به عضلانی بودن ۹۱۱ جدید، طراحی شده‌اند. منفذ‌های طولی برای هدایت هوا به‌سمت رادیاتور‌ها و چراغ‌های ماتریکس LED از دیگر بخش‌های نمای جلوی این مدل هستند.

کاپوت ۹۱۱ جدید، طول بیشتری دارد که با خطوط موازی میانی و چراغ‌های جلو با شکل دایره‌ای‌تر در مقایسه با نسل ۹۹۱، هماهنگ است. در بخش عقب، اسپویلر جدید با چراغ‌های اولد (OLED)، نوار باریک تمام LED، سپر متفاوت و دو سراگزوز بزرگ بیضی‌شکل بیشتر از همه جلب توجه می‌کنند.

کابین ۹۱۱ جدید با الهام از نسل ۱۹۷۰ کاملاً دگرگون شده است. نمایشگر لمسی کنسول مرکزی بزرگ‌تر شده و حالا ۱۰.۹ اینچ است؛ در پایین این نمایشگر، پنج دکمه‌ کنترلی برای دسترسی سریع تنظیمات قرار دارد و دریچه‌های هوا به پایین‌ترین بخش کنسول مرکزی انتقال داده شده‌اند.

فرمان جدید با دکمه‌های کنترلی، پنل دیجیتال فرمان با عقربه‌ی مرکزی آنالوگ دور موتور، دسته‌دنده متفاوت، ترمز پارک برقی و تجهیزات ایمنی و کمک‌راننده مثل کروز کنترل هوشمند، تشخیص خیس بودن جاده و کنترل خودکار سیستم مدیریت پایداری، دوربین گرمایی دید در شب، ترمز اضطراری خودکار و سه اپلیکیشن کاربردی از ویژگی‌های جالب نسل جدید ۹۱۱ هستند.

هر دو مدل کاررا S و کاررا ۴S نسل پورشه ۹۹۲، به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی توربوشارژ ۳ لیتر مجهز هستند که همچنان در عقب خودرو نصب شده است؛ امکان انتخاب جعبه‌دنده‌ی هفت سرعته دستی یا هشت سرعته دوکلاچه PDK وجود دارد.

مدل محور عقب کاررا S و تمام چرخ محرک کاررا ۴S قدرت پیشرانه ۶ سیلندر در مقایسه با نسل گذشته ۳۰ اسب‌بخار افزایش پیدا کرده و به ۴۴۴ اسب‌بخار (BHP) رسیده است؛ با جعبه‌دنده‌ PDK جدید، این دو مدل به‌ترتیب در زمان ۳.۷ و ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند که ۰.۴ ثانیه سریع‌تر از نسل گذشته است.

به همراه نسل جدید ۹۱۱، پورشه پکیج اسپرت Chronco را هم؛ شامل سیستم کنترل شروع حرکت و تنظیمات متفاوت جعبه‌دنده برای تعویض دنده‌های سریع‌تر، ارائه می‌کند که زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تا حدود ۰.۲ ثانیه کمتر خواهد کرد.

با اینکه گشتاور نسل جدید ۹۱۱ اعلام نشده، اما باید در نظر داشته باشیم که مدل کاررا ۴S حدود ۰.۱ ثانیه سریع‌تر از ۹۱۱GT۳ فعلی است و تنها ۰.۵ ثانیه با ۹۱۱GT۲RS قدرتمند، رکورددار خودرو‌های جاده‌ای نوربرگ‌رینگ با قیمت ۲۹۳ هزار دلار، فاصله دارد البته در بخش نهایت سرعت، نسل جدید ۹۱۱ تغییر بزرگی ایجاد نکرده است؛ کاررا S جدید در مقایسه با نسل گذشته کمتر از ۲ کیلومتر بر ساعت سریع‌تر شده و حالا به نهایت سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در مقابل، کاررا ۴S با پیشرفت بیش از ۳ کیلومتر بر ساعت و به‌دلیل وزن بیشتر، در سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود.

پیشرانه‌های ۹۱۱ جدید، شامل نسخه‌ ضعیف‌تر برای مدل‌های پایه و نمونه‌های قدرتمندتر برای تیپ‌های GTS و توربو است که درآینده عرضه خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود که فیس‌لیفت نسل ۹۹۲ در سال ۲۰۲۲ با سیستم برق ۴۸ ولت عرضه شود.

نسل جدید پورشه ۹۱۱ به‌عنوان مدل‌های ۲۰۲۰ کاررا S و ۴S با قیمت‌های پایه به‌ترتیب، ۱۲۰ هزار و ۱۲۵ یورو و ۱۲۷ هزار و ۹۷۹ یورو در آلمان فروخته می‌شود.

این دو مدل با قیمت‌های ۱۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار و ۱۲۰ هزار و ۶۰۰ دلار به‌اضافه‌ هزینه‌ حمل‌و‌نقل، از تابستان سال ۲۰۱۹ در آمریکا فروخته می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها