فولاد - پرسپولیس، شروعی جذاب برای هفته دهم

هیجان در فولاد آره‌نا

تنور هفته دهم لیگ برتر با یک بازی جذاب و تماشایی در ورزشگاه زیبای فولاد آره نا، روشن می‌شود؛ دیداری از جنس تقابل تیم‌های قرمزپوش لیگ که اتفاقا با کسب 16 امتیاز در 9 هفته قبلی، عملکرد مشابهی را تا به اینجای فصل از خود به نمایش گذاشته‌اند.
کد خبر: ۱۲۳۵۸۶۲

برای فولاد و پرسپولیس، این بازی می‌تواند فرصتی برای هم امتیاز شدن با سپاهان صدرنشین باشد. هرچند موقتی، اما شانس کسب پیروزی در یکی از بازی‌های بزرگ هفته دهم، شانسی نیست که جواد نکونام و گابریل کالدرون، به‌راحتی از کنار آن عبور کنند.
فولاد لیگ نهم را با شکست خانگی مقابل صنعت نفت در همان هفته اول آغاز کرد اما حالا که به هفته دهم رسیده ایم، عدد حک شده در ستون باخت‌های این تیم همان عدد یک است. در واقع فولاد با احتساب تساوی مقابل فجر سپاسی در جام حذفی، ده هفته متوالی است که طعم شکست را نچشیده و در بهترین فرم خود میزبان تیم پرسپولیس است. پرسپولیسی‌ها اما در این هفته‌ها سه بار شکست خورده اند و فقط به لطف آمار کم تساوی هایشان، که فقط یکی بوده، موفق شدند به امتیاز 16 دست پیدا کنند. در حقیقت تیم کالدرون، عادت به مساوی ندارد و آن یک تساوی را هم در شرایطی به‌دست آورد که علی علیپور، فرصت بردن را با یک ضربه پنالتی چیپ با تساوی عوض کرد. حالا در شرایطی که از آخرین برد پرسپولیس مقابل فولاد در اهواز دو سال و 9ماه می‌گذرد، باید دید نتیجه این تقابل جذاب و تماشایی به نفع کدام تیم رقم می‌خورد.
این دومین حضور پرسپولیس در ورزشگاه تازه تاسیس فولاد آره ناست. سال گذشته که افشین قطبی هدایت فولادی‌ها را به‌عهده داشت، این ورزشگاه برای میزبانی از بازی فولاد و پرسپولیس آماده نشد تا تنها باخت دور برگشت تیم برانکو، در ورزشگاه غدیر اهواز رقم بخورد. با این حال با معرفی ورزشگاه فولاد به‌عنوان میزبان فینال جام‌حذفی، پای قرمزهای پایتخت هم به این ورزشگاه باز شد؛ آن هم با جشن قهرمانی. حالا این ورزشگاه برای اولین‌بار میزبان تقابل تیم‌های فولاد و پرسپولیس است و احتمالا وقتی اشکان خورشیدی در ساعت 17 و 45 دقیقه سوت شروع بازی را بزند، حتی راهروهای سیمانی فولاد آره نا هم جایی برای نشستن نخواهند داشت.
نکته جالبی که درباره اشکان خورشیدی وجود دارد آمار قضاوت‌های او برای دو تیم پرسپولیس و فولاد است. او تاکنون 15بازی برابر پرسپولیس سوت زده که قرمزها در آن دیدارها 8 برد، 5 تساوی و 2 باخت کسب کرده‌اند. خورشیدی همچنین 12بار برای فولاد در مسابقات مختلف قضاوت کرده که حاصلش 5 برد، 5 تساوی و 2 باخت برای قرمز‌های اهوازی بوده است.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها