اختلاف میان کاسب جوان و همسایه‌اش، عاقبت کار را به نزاع و قتل جوان مغازه دار کشاند. پرونده با یازده متهم در جریان رسیدگی قرار گرفت و با توجه به این‌که سه فرزند مقتول صغیر هستند، معاون اول قوه قضاییه از طرف آنها برای متهم به قتل تقاضای قصاص کرد.
کد خبر: ۱۲۳۵۰۸۳

به گزارش خبرنگار جام‌جم، تیرماه سال 96،گزارش درگیری منجر به قتل در دماوند روی میز ماموران پلیس قرار گرفت. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که پیروز از مدت‌ها قبل با همسایه خود اختلاف و بحث داشته و روز حادثه زمانی که دوباره میان او و همسایه 65 ساله‌اش به نام مراد، درگیری رخ می‌دهد؛ مرد همسایه همراه پسر‌ها و برادرزاده‌های خود به مغازه پیروز حمله کرده و او را به قتل می‌رسانند.
متهمان پرونده بلافاصله شناسایی و دستگیر شدند و پسر مراد که احمد نام دارد به قتل پیروز اعتراف کرد.
اولیای‌دم پیروز چهار دختر او هستند که تنها یکی از آنها در هنگام وقوع قتل کبیر بود، بنابراین، معاون اول قوه قضاییه به نیابت از سه طفل صغیر برای متهم تقاضای قصاص کرد و پرونده برای رسیدگی راهی شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران شد. احمد پای میز محاکمه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت:قبول دارم که هنگام درگیری در محل حاضر بودم، اما اتهام قتل را قبول ندارم. من و برادرانم و پدرم با پیروز هیچ مشکلی نیست. او دوست ما بود و نسبت فامیلی دوری هم با هم داریم، اما پسر عموهایم با او اختلاف داشتند و می‌گفتند نباید دوستانش برای قلیان کشیدن مقابل مغازه پیروز جمع شوند. روز حادثه در بالکن خانه‌مان نشسته بودم که یکدفعه صدای دعوا شنیدم. سریع به کوچه رفتم و دیدم پسرعموهایم با پیروز درگیر شده‌اند. پدرم هم برای این‌که پادرمیانی کند، آنجا بود. چون پدرم را دیدم، برای این‌که آسیبی به او نرسد جلو رفتم. یکدفعه دیدم که یکی از پسرعموهایم به نام شهرام به پیروز چاقو زد.
سپس مراد به عنوان متهم ردیف دوم در جایگاه حاضر شد و گفت:اتهام شرکت در نزاع را قبول ندارم. من فقط برای پا در میانی آنجا رفته بودم.
در این لحظه از جلسه رسیدگی یکی از شرکت کنندگان در نزاع که برادرزاده پیروز و یکی از متهمان پرونده است، در جایگاه حاضر شد و گفت:اتهام شرکت در نزاع را قبول ندارم. من برای دفاع از عمویم در درگیری حاضر شدم و قصد نزاع نداشتم. اما با چشم خودم دیدم که احمد ضربه را به بدن عمویم وارد کرد و او نقش زمین شد.
با توجه به غیبت چهار متهم، ختم جلسه رسیدگی اعلام و حکم غیابی درخصوص متهمان غایب پرونده صادر خواهد شد.

فاطمه شیخ علیزاده
حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها