شکست ایران مقابل لهستان، در آخرین روز جام جهانی والیبال

هشتم جهان با 7 باخت

جام جهانی والیبال برای تیم ملی کشورمان با ایستادن در مکان هشتم به پایان رسید. برزیل که یک روز زودتر قهرمان شده بود، دیروز ایتالیا را در هم کوبید تا برای نخستین بار بدون شکست قهرمان شود. ژاپن هم با عبور از کانادا، تورنمنت خوب خودش را با ایستادن در مکان چهارم به پایان برد تا لقب بهترین تیم آسیایی جام شایسته آنها باشد. شاید قبل از شروع تورنمنت، کسی فکر نمی کرد، ایران که عنوان قهرمانی آسیا را به تازگی به دست آورد و در لیگ ملت ها نیز بهترین نمایش را در میان تیم های آسیایی داشت، در جام جهانی، بازی‌های خود را با هفت شکست به پایان ببرد، اما باخت های ما تقریبا دو برابر بردهایمان شد، تا کسی از نتایج تیم ملی در ژاپن خوشحال نشود.
کد خبر: ۱۲۳۳۶۴۵

البته این تورنمنت همه اش برای والیبال ایران ناکامی نبود. میدان دادن به بازیکنان جوان و 20ساله، نقطه مثبت بازی‌های تیم ملی در جام جهانی 2019 بود. بعد از سال‌ها عادت کردن به اسم هایی چون سید محمد موسوی، سعید معروف، امیر غفور و ... حالا علی اصغر مجرد را داریم که دومین مدافع برتر جهان است. جواد کریمی را داریم که بیشتر از معروف پاس می دهد، پوریا ولی را داریم که در حمله تاثیرگذار تر از میلاد عبادی پور است. در کنار اینها امیر حسین اسفندیار، علی شفیعی، محمدرضا حضرت پور و مسعود غلامی هم هستند که با سن و سالی جوان، آینده را برای والیبال ایران تضمین می کنند.
این نکته مثبت از دید علاقه مندان و اهالی ورزش پنهان نماند، اگرچه برخی ناهماهنگی ها هم در هدایت تیم وجود داشت که آزار دهنده بود. استفاده نکردن از توان واقعی تیم، تعویض‌هایی که انجام نشد یا به درستی شکل نگرفت یا وقت استراحت ها و ویدئو چک هایی که بعضا در زمان درستش درخواست نشد، همه و همه باعث شد نتایجی رقم بخورد که در این سال‌ها کمتر شاهدش بودیم. باخت تیم ملی والیبال ایران به مصر (تیمی‌که در این تورنمنت فقط 2 بازی را برد)، شکست دور از انتظار 25 بر 13 مقابل ژاپن، از دست دادن برتری 16 بر 10 مقابل ایتالیا (که در نهایت باعث شد بازی 3 بر صفر برده به باخت 3 بر 2 تبدیل شود) از جمله موارد قابل بحث و تامل برانگیزی بودند که در این تورنمنت برای ما رقم خورد و خلق ورزش‌دوستان را تنگ کرد.

عملکرد پست به پست بازیکنان ایران در جام جهانی 2019:

بهترین مدافع
علی اصغر مجرد: 29 امتیاز
مسعود غلامی: 18 ا متیاز
علی شفیعی: 9 امتیاز

بهترین سرویس زن
علی اصغر مجرد: 10 امتیاز
حسین اسفندیار: 8 امتیاز
میلاد عبادی پور: 8 امتیاز

امتیاز آورترین بازیکنان
پوریا یلی: 129 امتیاز
میلاد عبادی پور: 126 امتیاز
حسین اسفندیار: 85 امتیاز

بهترین آبشار زن
پوریا یلی: 120 امتیاز
میلاد عبادی پور: 112 امتیاز
حسین اسفندیار: 72 امتیاز

بهترین پاسور
جواد کریمی: 193
میر سعید
معروف: 167

بهترین پاسور
جواد کریمی: 193
میر سعید
معروف: 167

جدول پایانی جام‌جهانی

رتبه

تیم

برد

امتیاز

1

برزیل

11

32

2

لهستان

9

28

3

آمریکا

9

27

4

ژاپن

8

22

5

آرژانتین

6

19

6

روسیه

5

15

7

ایتالیا

5

14

8

ایران

4

12

9

کانادا

4

12

10

مصر

2

8

11

آرژانتین

2

5

12

تونس

4

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها