پشت صحنه

جام جمع

خمیازه‌ها از دست‌مان عاجز بودند دیروز. سالن «جام جمع» [پیله نکنید به اسم؛ خب این هم اسمی است دیگر]، علاوه بر نوشابه در دو رنگ، دوغ هم رو کرده بود و چشم‌تان روز بد نبیند.
کد خبر: ۱۲۳۳۵۸۵

این معجونِ افیون‌طورِ هوش‌کش، قرار پلک‌ها بر آستان چشم را می‌گیرد و پاییز و بهار و تابستان هم ندارد. خواب، خودش را برمی‌دارد از نقاط دوردست می‌آورد و می‌نشاند روی همان آستان و کاری می‌کند روی صندلی بند نشوید. با این حال خمیازه‌ها از دست‌مان عاجز بودند دیروز، چون به فرموده سردبیر باید خیلی زودتر از آنچه لازم است تا صفحات یک روزنامه آماده و راهی چاپخانه شوند آنها را آماده می‌کردیم.
خمیازه‌ها می‌آمدند بالا اما فرومی‌خوردیم‌شان و همین‌ور تایپ می‌کردیم به‌سرعت. چه تایپ می‌کردیم؟
عرض می‌کنیم.
در همین صفحه که جمال روی‌تان به رویش اندر است، به یک نمایش آیینی پرداخته‌ایم؛ یکی از همان دست نمایش‌ها که در ماه محرم و صفر شهر را پر می‌کنند از اجراهایشان و بنرهای تبلیغاتی‌شان را اینجا و آنجا می‌بینید.
این بار به نمایش آیینی «تنها‌تر از مسیح» پرداخته‌ایم؛ نمایشی که از اول تا ششـــم آبــــان‌ در بوستان ولایت برگزار می‌شود.
در ستون سمت راست صفحه 9 نیز، به پیشواز دو صفحه 10 و 11 رفته‌ایم که مثل همین صفحه و صفحه 12 دربسته به اربعین حسینی اختصاص یافته‌اند.
باشد که کیلومترها دورتر از میعادگاه عاشقان، از جایی در بلوار میرداماد تهران، صدای ما را بشنود و حاجت دل‌هایمان را بدهد.
عرض کردیم که دو صفحه 10 و 11 هم یکسره به اربعین حسینی مربوط است. علیرضا رأفتی که مدتی است یادداشت‌های او در روزنامه جام جم مورد توجه قرار گرفته و تازه از راهپیمایی اربعین بازگشته، سفرنامه‌ای از سفرش برای ما نوشته. از سفر زمینی‌اش.
آذر مهاجر هم با این‌که مدت‌هاست همکار ما در گروه فرهنگ است، فیلش یاد هندوستان کرده و مثل روزگاری که عضو گروه رسانه روزنامه جام جم بود، با یکی از کارشناس‌های تلویزیونی گفت‌وگو کرده است. کارشناس دینی برنامه «سمت خدا».
مهاجر از این کارشناس پرسیده چرا اربعین را به عنوان رسانه‌ای پرقدرت می‌شناسیم.
این روزها مصادف با اربعین حسینی است و در کنار دو صفحه اربعینی فرهنگی جام‌جم این وسط اگر یادتان بود و باران گرفت دعایی به حال بیابان کنید.
سوای این التماس دعاها این را هم عرض کنیم که به مانند همه پنجشنبه‌ها کیکاووس زیاری هم با صفحه سینمای جهان در صفحه 12 در خدمت شماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها