عصر روز گذشته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در توئیتی آغاز عملیات این کشور در خاک سوریه را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۳۲۵۲۳

به گزارش تسنیم وی گفت:نیروهای مسلح ما همراه ارتش ملی سوریه (شبه نظامیان موسوم به ارتش آزاد) در شمال سوریه عملیات خود را علیه گروه تروریستی داعش و پ ک ک و ی پ گ آغاز کردند. هدفمان از عملیات «چشمه صلح» از بین بردن کریدور ترور در مرزهای جنوبی است.از این رو مناطق رسولین و تل ابیض مورد حمله قرار می گیرد.
به گزارش فارس، برخی منابع می‌گویند نظامیان ترکیه‌ای ورود به خاک سوریه را آغاز کرده‌اند. شبکه بلومبرگ به نقل از یک مقام ترکیه‌ای نوشت نظامیان این کشور برای عقب راندن شبه‌نظامیان کرد از مرزهای جنوبی ترکیه، ورود به خاک سوریه را آغاز کرده‌اند. پیش از این فخرالدین آلتون، مسؤول رسانه‌ای دولت ترکیه بامداد دیروز در صفحه شخصی توییتر خود نوشت نیروهای این کشور همراه عناصر مسلح گروهک ارتش آزاد سوریه به‌زودی عملیات خود را آغاز کرده و وارد خاک سوریه می‌شوند. روز سه‌شنبه پنتاگون گفته بود تلاش می‌کند ترکیه را از حمله به سوریه منصرف سازد.
در همین حال سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه می‌گوید: «مساله شمال سوریه باید از طریق گفت‌وگو حل شود». لاوروف اضافه کرد: «اوضاع شمال شرقی سوریه باید از طریق گفت‌وگو میان دمشق و کردهای این کشور آرام شود. روسیه از گفت‌وگو میان دمشق و کردها در شمال شرق سوریه حمایت و جامعه کرد و دولت سوریه را به برگزاری گفت‌وگو تشویق می‌کند». از سوی دیگر دولت اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای نسبت به تبعات عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه هشدار داد و گفت: باید تنش‌ها را از طریق گفت‌وگو با مشارکت طرف‌های کرد حل و فصل کرد. این در حالی است که نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اعلام کردند مناطق شمال شرق سوریه در آستانه یک فاجعه انسانی قریب‌الوقوع احتمالی است. زیرا تمام شواهد و داده‌های میدانی و لشکرکشی طرف ترکیه‌ای در مرزها دال بر این است که مناطق مرزی ما در معرض حمله ترکیه با همکاری مخالفان مسلح مزدور ترکیه قرار خواهند گرفت. اما این منطقه به دلیل این‌که مملو از جمعیت است چنین حمله‌ای به خون‌ریزی افراد بیگناه و غیر‌نظامی منجر خواهد شد. به همین دلیل اداره خودمختاری کردها در شمال و شمال شرق سوریه در سایه تهدیدات ترکیه سه روز بسیج عمومی اعلام کرد و از تمام شهروندان خود خواست سلاح به دست بگیرند و به منظور انجام وظایف‌شان در دفاع از خاک خود و نشان دادن مقاومت در برابر نیروهای ترکیه‌ای به مرزهای مشترک با ترکیه گسیل شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها