به دنبال نمایش قدرت نظامی چین در روزهای گذشته، نیروی دریایی آمریکا نیز جدیدترین موشک کروز دریایی خود را در اقیانوس آرام آزمایش کرد.
کد خبر: ۱۲۳۱۸۴۹

به گزارش فارس و به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، کشتی موشک‌انداز «یو اس‌اس گابریل گیفورد» نزدیک سواحل گوام یک موشک دریایی ضد کشتی که ردیابی آن توسط رادارها دشوار است را با موفقیت شلیک کرده است. مقامات نظامی آمریکا می‌گویند این اولین کشتی نیروی دریایی این کشور است که به این نوع موشک مجهز شده و تحلیلگران مدعی هستند این امر به توازن قوا در اقیانوس آرام، مکانی که چین از نظر کیفیت و کمیت زرادخانه موشکی خود را افزایش داده، کمک می‌کند.
«کارل شوستر» از مقام‌های سابق نیروی دریایی ایالات متحده گفت: «چین اکنون از یک برتری سه بر یک بر آمریکا در زمینه موشک‌های کروز بهره می‌برد، اما این موشک کروز قادر است در نهایت وضعیت را تغییر دهد.»
ارتش جمهوری خلق چین سه‌شنبه گذشته گوشه‌ای از تجهیزات جدید خود از جمله موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای و پهپادهای زیردریایی را به نمایش گذاشت. این بزرگ‌ترین رژه‌ای بود که تاکنون در تاریخ چین برگزار شده و بسیاری از تجهیزات حاضر در آن برای اولین بار به صورت عمومی به‌نمایش درآمدند. انواع موشک‌های دوربرد دارای توان حمل کلاهک اتمی، پهپادهای عظیم‌الجثه «DR-8» و «شمشیر تیز»، یگان‌های زرهی و انواع تانک‌های ارتش چین در این رژه حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها