رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

فروش سکه بدون هولوگرام و نشان مجاز نیست

مردم سکه‌های وکیومی را بخرند که دارای هولوگرام و نشان همان واحد صنفی باشد.
کد خبر: ۱۲۳۰۴۸۳
فروش سکه بدون هولوگرام و نشان مجاز نیست

به گزارش جام جم آنلاین، ابراهیم محمدولی در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما افزود: واحد‌های صنفی‌ مجاز به فروش سکه هستند که پروانه کسب رسته سکه فروشان را داشته باشند و نشان واحد صنفی خود را همراه سکه وکیوم کرده باشند.

وی گفت: در اتحادیه طلا و جواهر ۲۱ رسته فروش داریم که یک رسته آن، سکه فروشی است و حدود ۴۰۰ واحد صنفی در تهران مشغول فروش سکه هستند.

محمدولی گفت: وکیوم کردن سکه هزینه خاصی ندارد، اما فروشندگان سکه حتما باید با جواز خود به اتحادیه مراجعه کرده و هولوگرام مخصوص را دریافت و در کنار سکه وکیوم کنند.

وی افزود: اگر کسی پیشنهادی در خصوص بالا بردن ضریب امنیتی وکیوم کردن سکه و هولوگرام آن دارد تا سکه‌ های تقلبی کمتر به دست مردم برسد ما آماده و پذیرا هستیم.

محمدولی در خصوص جابجایی اینکه پول خرید و فروش طلا از طریق حساب‌های دیگر انجام می‌شود گفت: ممکن است درصد کمی از واحد‌های صنفی پول را داخل مغازه و از طریق کارت خوان جابجا نکنند که آن هم به دو دلیل است اول آنکه ممکن است مبلغ معامله خیلی بالا باشد و طلافروش به خاطر نوسانات زیاد قیمت طلا فورا باید خرید کند و به همین دلیل پول را به حساب فروشنده‌ای دیگر طلا انتقال می‌دهد.

وی افزود: نوع دیگر این جابجایی پول همان پول‌های کم است که فروشنده مشتری را به واریز پول به حساب‌های دیگر مجاب می‌کند که در حال حاضر قانون نظام بانکی مشخص نکرده است که این کار تخلف است یا خیر.

محمدولی گفت: اتحادیه طلا تا به حال بار‌ها این موضوع را رسانه‌ای کرده و اطلاع داده که مردم در هر واحد صنفی که فاکتور صادر می‌شود پول هم در همان جا باید پرداخت کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص مبالغ بالای معاملات هم افزود: طبق قانون پول شویی، فروشنده حق دارد مبالغ بالای ۱۵ میلیون تومان را از طرف معامله تمامی اطلاعات از قبیل کپی شناسنامه، کارت ملی، آدرس و تلفن را دریافت کند و تا ۵ سال هم باید نگهداری کند تا اگر به مشکلی برخورد بتواند پاسخگو باشد.

محمدولی در خصوص فرار‌های مالیاتی به این شکل که پول را از طریق کارت خوان خود انتقال نمی‌دهند هم گفت: ممکن است درصد کمی دنبال این قصه باشند، ولی با روندی سازمان امور مالیاتی دنبال می‌کند در آینده نزدیک دیگر شاهد همچین مواردی نخواهیم بود چرا که تمام تراکنش‌های مالی تحت رصد مالیاتی قرار خواهد گرفت و همه چیز شفاف خواهد شد.

وی افزود: ۹۰ درصد کاسبان در بازار علاقه دارند تا شفاف کار کنند و امیدواریم که سازمان امور مالیاتی ساز و کاری را هرچه زودتر اجرایی کند تا در هنگام جابجایی پول همانجا به طور اتوماتیک مالیات هم از فروشنده دریافت شود.

محمدولی در ادامه گفت: افرادی که دنبال فرار مالیاتی هستند شاید کمتر از ۱۰ درصد باشند که همه باید دست به دست هم دهیم و آن‌ها را هم به قانون مجاب کنیم.

وی در خصوص بازرسی از صنوف طلا و جواهر تهران هم افزود: این موضوع در دوره‌های گذشته اتحادیه طلا و جواهر همواره دنبال شده و در اولویت بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: این اتحادیه از بازرسان و کارشناسانی استفاده می‌کند که از اطلاعات و فن بسیار بالایی برخوردارند چرا که صنعت طلا و جواهر بسیار فنی و پیچیده است به طوری که هر زردی را نمی‌شود گفت: طلاست و این بازرسان در این باره تخصص ویژه دارند.

وی افزود: بازرسان ما صاحب کارت ویژه از اتحادیه هستند و هر دو هفته یک بار در بازار تهران و هر ۱۰ روز یکبار در مناطق و مغازه‌های سطح شهر تهران حضور دارند و همه چیز را کنترل می‌کنند و اگر اشکالی در واحد صنفی وجود داشته باشد از تذکر و اخطار شروع و در نهایت به اتحادیه دعوت می‌شوند برای پیگیری بیشتر تخلف.

محمدولی در خصوص پیگیری مردم از شکایات هم گفت: عده‌ای به سازمان صنعت و معدن مراجعه کرده و شکایت خود را در آنجا مطرح کرده آن سازمان هم با تشکیل پرونده و دریافت مدارک در نهایت موضوع را به اتحادیه ارجاع می‌دهد.

وی در پایان افزود: روز‌های یکشنبه در اتحادیه کارشناسان مستقر هستند و اگر کسی شکایتی دارد می‌تواند با مراجعه و با مشورت با کارشناسان به حق و حقوق خود برسد و اتحادیه در تلاش است تا حقی از کسی ضایع نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها