همزمان با سالروز آغاز حمله رژیم بعث عراق به میهن اسلامی‌مان و شروع شدن هشت سال دفاع مقدس افتخارآفرین، شبکه‌های رادیویی که در دوران جنگ روایتگر غم‌ها و شادی‌های زیادی برای مردممان بودند برای هفته دفاع مقدس برنامه‌های ویژه‌ای دارند.
کد خبر: ۱۲۲۹۵۵۸

به بعضی از آنها که حمید شاه‌آبادی، معاون صدای رسانه ملی نام برده، اشاره می‌کنیم.
شبکه‌های مختلف رادیویی در هفته دفاع مقدس امسال با بیش از 1200 برنامه به تعداد 140 عنوان و به مدت 230 ساعت به موضوع «دفاع مقدس» می‌پردازند.
معاون صدای رسانه ملی درخصوص موضوعات و محورهای برنامه‌های شبکه‌های رادیویی افزود: امسال شبکه‌های رادیویی براساس ماموریت‌های خود، از منظرهای گوناگون دفاع مقدس را بررسی می‌کنند و به موضوعاتی از قبیل خودباوری ملی و خودکفایی دفاعی، رشادت‌ها و دلیری جوانان این مرز و بوم در سال‌های دفاع مقدس، معرفی شهدای ورزشکار، حماسه حسینی در ترویج روحیه ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام، مستندهای فاخر، نمایش‌‌های ارزشمند رادیویی، آشنایی با سبک زندگی کادر پزشکی در سال‌های دفاع مقدس، داستان کوتاه و شعر با موضوع دفاع مقدس، خوانش کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس، نقد و بررسی موسیقی، تئاتر و سینمای دفاع مقدس، بررسی ابعاد قرآنی و معارفی خانوادگی شهدا، روایت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، خوانش وصیت‌نامه شهدا و پیام شهدا، بررسی عملیات‌های مهم دوران دفاع مقدس، اطلاع رسانی از همایش‌ها و گردهمایی‌های بزرگداشت این هفته، دفاع اقتصادی و لجستیک در دوران گذر از بحران‌های اقتصادی همانند سال‌های دفاع مقدس، می‌پردازد.

دکتر شاه‌آبادی افزود: خودباوری ملی و خودکفایی دفاعی، بازخوانی جنگ تحمیلی در دهه پنجم انقلاب، تحریف‌های مخالفان جمهوری اسلامی و پخش بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری درباره دفاع مقدس از مهم‌ترین موضوعات برنامه‌های «شبکه رادیویی ایران» در این ایام است و برنامه «پلاک 8» عنوان اثری است که در آن به معرفی اقتدار دفاعی و فرهنگی ایران، حفظ و صیانت از کشور در شرایط جنگ‌های نوین مانند جنگ نرم و حتی جنگ‌های رسانه‌ای می‌پردازد.
این برنامه تلاش می‌کند با ترغیب جوانان به موضوعات دفاع مقدس و جنگ، یادآوری ارزش‌های جنگ و نحوه صحیح استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مخاطبان را بیش از هر زمانی با مفهوم مقاومت آشنا سازد. پلاک 8 در هفته دفاع مقدس از شنبه تا چهارشنبه ساعت 13 و 30 دقیقه روی آنتن می‌رود.
معاون صدا با مهم دانستن توجه به مقوله فرهنگ سازی در انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس گفت: «شبکه رادیو فرهنگ» در این ایام تلاش می‌کند برنامه‌های خود را با آگاهی بخشی درباره هشت سال دفاع مقدس در قالب مسابقه، معرفی سینمای دفاع مقدس، انعکاس اخبار فرهنگی و هنری هفته دفاع مقدس، بررسی بهترین شیوه انتقال مفاهیم دفاع مقدس به فرزندان و موارد متعدد دیگر به تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت بپردازد. در همین راستا در برنامه «اعزامی از بهشت» که در آن به نقش مهم و راهبردی زنانی که در تمام بخش‌های جبهه حضور فعالی داشتند، اشاره می‌شود. این برنامه درهفته دفاع مقدس، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ساعت 15 و 23 دقیقه روی آنتن می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها