هشدار هاشمی شاهرودی درباره نفوذ کارچاق کن ها به دستگاه قضایی

فارس: رئیس قوه قضائیه نسبت به نفوذ کارچاق کن ها در مراحل رسیدگی به پروندههای قضایی هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۲۹۳۷

سید محمود هاشمی شاهرودی امروز سهشنبه در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی در نهاد قوه قضائیه با مهم توصیف کردن مسئولیت قضاوت گفت:اهمیت قضاوت به حدی مورد توجه اسلام است که در آیات قرآن کریم ، از مسئله قضاوت تعابیر مختلفی از جمله امانت بزرگ الهی یاد شده است.
وی افزود:همین اهمیت و سنگینی بار امانت قضاوت بود که پیشوایان دینی در پذیرش مسئولیت قضاوت، دغدغه داشتند و آن را با تحفظ میپذیرفتند.
رئیس قوه قضائیه با متفاوت خواندن مسئولیت قضاوت با دیگر مسئولیتها در نظام اسلامی، بیان داشت: یکی از دلایل اهمیت قضاوت این است که کوچکترین قصور و تقصیر در آن زیانهای غیرقابل جبرانپذیری را برای جامعه به بار میآورد.
هاشمی شاهرودی شرایط تصدیگری مسئولیت قضاوت را در همه نظامها بسیار سخت و دقیق خواند و خطاب به کارآموزان قضایی گفت:شما در مقابل آزمایشهای متعدد قرار دارید و باید سعی کنید از این امتحان بزرگ سربلند بیرون بیایید.
رئیس قوه قضائیه در ادامه از جمله آسیبهای پیش روی قضات را،عدم بهرهمندی از تجارب و کارشناسیهای متخصصان دانست.
وی به کارآموزان قضایی نسبت به نفوذ برخی افراد که از آنها به عنوان کارچاقکن ها و ذینفوذها یاد کرد در جریان رسیدگی به پروندهها هشدار داد.
هاشمی شاهرودی همچنین با تذکر مجدد مسند حساس قضاوت به قضات توصیه کرد،با هواهای نفسانی درونی و بیرونی خود مقابله کرده و اجازه ندهند حتی دوستان، بستگان و ذینفوذها به آنان نزدیک شده و با آنان رفاقت کنند.
رئیس قوه قضائیه تاکید کرد:قضات بایستی سعی کنند نگرش خود را با روح قوانین، اخلاق سیاسی و سیاست نظام تطبیق دهند و به اطراف دعوا احترام گذاشته و مردم را ولی نعمت و خود را خادم آنان بدانند.
شاهرودی بار دیگر به قضات تاکید کرد که ضمن حفظ حرمت و ارزش اصحاب دعوا ، در صدور قرارها و آراء خود دقت بیشتری کنند.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به پیچیدگیهای فوقالعاده در پرونده های قضایی تاکید کرد که قضات در صدور آرا از مشاورههای کارشناسانه متخصصان بهره بگیرند.
در این مراسم که برخی از مسئولان عالی قضائی نیز حضور داشتند پس از انجام مراسم تحلیف 171 کارآموز قضایی، نفرات برتر دورهها از هاشمی شاهرودی لوح تقدیر دریافت کردند.
در ابتدای این مراسم نظری سرپرست گزینش و جواهری معاونت آموزشی قوه قضاییه به ارائه گزارشی از دورههای مختلف کارآموزی کارآموزان دستگاه قضایی پرداختند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها