مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: پرواز صبح امروز چهارشنبه تهران- زابل- تهران به دلیل کاهش دید ناشی از توفان گرد و خاک در منطقه سیستان لغو شد.
کد خبر: ۱۲۲۳۰۲۶
توفان پرواز فرودگاه زابل را لغو کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ،‌حسن اعرابی مقدم اظهار داشت: پرواز هواپیمای شرکت ماهان قرار بود بعد از ترک فرودگاه مهرآباد وارد فرودگاه زابل شود و سپس به مقصد تهران حرکت کند.

وی افزود: با توجه به کاهش شدید دید افقی ناشی از توفان گرد و خاک در منطقه سیستان پرواز این مسیر لغو شد.

به گفته مدیرکل هواشناسی زابل سرعت لحظه ای وزش باد امروز چهارشنبه در این شهر به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و گرد و غبار حاصل، دید افقی در فرودگاه منطقه را به ۱۵۰۰ متر کاهش داد.

غلامحسین عابدی گفت: وزش این باد سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای زابل به شدت افزایش یابد و کیفیت هوا برای تمام گروه های سنی در حالت ناسالم قرار گیرد.

وی افزود:سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان موجب کاهش دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان بویژه محورهای زابل - زاهدان، زابل - زهک و زابل - هیرمند شد.

مدیرکل هواشناسی زابل بیان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های عددی، وزش باد شدید و گرد و خاک و در برخی مناطق توفان گرد و خاک تا پنجشنبه این هفته در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

وی گفت: این شرایط با شدت کمتری در مرز شرقی و نوار غربی سیستان و بلوچستان نیز روی می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها