به گزارش جام جم آنلاین ، کارداشیان و خواهران تنی و ناتنیاش و همچنین مادرشان کریس جنر با مجموعه تلویزیونی «پا به پای کارداشیانها » به شهرت رسیدند. اما کیم کارداشیان زودتر از اینها به شهرت رسید و آن هم به دلیل انتشار یک فیلم غیراخلاقی بود. به هر حال کارداشیان که بخش دیگری از شهرتش را به دلیل دوستی با پاریس هیلتون هنرپیشه آمریکایی کسب کرده بود در سال های اخیر به دلیل حضور در شو تلویزیونی «پا به پای کارداشیانها » و همچنین راه اندازی خط تولید لوازم آرایشی خود ثروت هنگفتی به دست آورد. همسر خواننده او یعنی کانیه وست هم در این ثروت اندوزی نقش بسیار زیادی داشت.
البته کارداشیان از سوی بسیاری از چهرههای مشهور فردی ریاکار مشهور می شود که میخواهد سبک زندگی درست را به زنان نشان بدهد اما آنقدر بیسواد و سطح پایین است که بیشتر باعث کاهش اعتماد به نفس آنها میشود نمونه اش محصول جدید برند لوازم آرایشی اوست. کارداشیان در هفتههای اخیر به شدت در اینستاگرام و یا از طریق رسانههای دیگر محصولی آرایشی از برند خود تبلیغ کرده که مربوط به آرایش بدن زنان است. در واقع او زنان را نه تنها به آرایش صورت که به آرایش بدن هم تشویق میکند. این نوع کرم تمامی ناهمواریها، لکها و مشکلات پوستی بدن را میپوشاند و برای سرتاسر بدن مورد استفاده قرار میگیرد. حالا کیم کارداشیان به شدت مورد انتقاد این مسئله قرار دارد که چرا اعتماد به نفس زنان را تا این اندازه پایین میآورد که آنها را به آرایش بدن هم تشویق میکند، چیزی که پیش از این سابقه نداشته است. منتقدان کارداشیان میگویند او برای کسب یک دلار بیشتر همه چیز را زیر پا می گذارد و زنان را تشویق به کاری میکند که پیش از این مرسوم نبوده است. منتقدان و حتی بسیاری از چهرههای مشهور هنری و اجتماعی میگویند کیم کارداشیان باید از تبلیغ بیش از اندازه برای این نوع محصول آرایشی منع شود. ترویج آرایش بدن در میان زنان یک بحران بزرگ اجتماعی خواهد بود.
رفتارهای زشت و خارج از ادب کارداشیان و خواهرانش نیز پیش از این مورد انتقادات گستردهای قرار گرفته است تا جایی که کیم سال گذشته به عنوان یکی از خطرناکترین سلبریتیهای آمریکایی معرفی شد که تاثیری منفی بر روی زندگی افراد به خصوص زنان می گذارد. او با اینکه مادر چهار فرزند است اما عکسهایی به شدت زننده نیز از خود منتشر میکند که این هم مورد انتقادات شدیدی قرار دارد. در حالی که کیفیت پایین انواع محصولات آرایشی او مورد انتقاد قرار دارد به تازگی یک برند پوشاک به نام او نیز آنچنان جنجال زیادی به پا کرد که خانواده کارداشیانها مجبور به تغییر نام آن شدند. ماجرا از این قرار است که کارداشیانها نام یک نوع برند تجاری لباس زیر را «کیمونو» گذاشتند. کیمونو لباس سنتی ژاپنیهاست. ساعاتی پس از پخش نخستین تبلیغات این نوع لباس هجمه بسیار گستردهای از سوی ژاپنیها به کارداشیان وارد شد. آنها اقدام کارداشیان برای انتخاب نام کیمونو برای برند لباس زیر را بسیار شنیع توصیف کردند و او را زنی احمق و کم سواد خواندند که برای کسب درآمد بیشتر تن به هر کار زشتی میدهد.
به هر حال کارداشیان و اقدامات مختلف تجاریاش بسیار مورد انتقاد قرار دارد. او و همسرش کانیه وست صاحب چهار فرزند هستند که دوتایشان از طریق رحم اجارهای به دنیا آمده اند. سبک زندگی کارداشیانها از سوی کارشناسان مختلف یک سبک مملو از زشتی و بدآموزی برای جوانان آمریکایی قلمداد میشود.
کیم کارداشیان بالغ بر 400 میلیون دلار ثروت دارد.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد