jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۱۲۲۲۱۶۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸  |  ۱۱:۴۴

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات آمار قطع خطوط موبایلی که پیامک‌های تبلیغاتی ارسال می‌کردند را ۱۳۴ هزار سیم‌کارت‌ عنوان کرد، اما با این وجود کاربران همچنان از دریافت پیامک تبلیغاتی گلایه دارند.

انسداد ۱۳۴ هزار سیم کارت مزاحم پیامکی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، در پی اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که اقدام به ارسال پیامک‌ های تبلیغاتی می‌کنند، شمار سیم‌کارت‌های شخصی مسدود شده به دلیل مزاحمت پیامکی تا تاریخ ۱۷ مردادماه جاری به ۱۳۴ هزار خط رسیده است.

آمار رگولاتوری نشان می دهد که در هر ماه، بیش از ۳ هزار خط سیم کارت به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان، قطع می‌شود. به طوری که تا ۱۵ تیرماه ۱۳۱ هزار سیم کارت به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده بود.

از آنجایی که از این سیم کارت‌ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر مبنای حجم زیادی از پیامک که از طریق این سیم‌کارت‌ها ارسال می‌شود این تخلف قابل شناسایی بوده و اپراتورها این شماره‌ها را به رگولاتوری گزارش می‌کنند.

با وجودی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از طریق فرآیند هوش مصنوعی (سامانه خودکار تشخیص پیامک‌های مزاحم) و نیز تحلیل رفتار مشترکان و دریافت شکایات از کاربران، نسبت به نظارت بر قطع پیامک‌ های تبلیغاتی ناخواسته و سیم کارت‌های ارسال کننده پیامک مزاحم اقدام می‌کند اما همچنان کاربران تلفن همراه با معضل دریافت پیامک‌های تبلیغاتی مواجه هستند و با وجودی که بسیاری از کاربران سرشماره‌های شخصی ارسال کننده پیامک را به رگولاتوری گزارش می‌کنند، اما همچنان این پیامک‌ها برای بسیاری از کاربران ارسال می‌شود.

بر مبنای آخرین آمار نظرسنجی از میزان رضایت کاربران از کاهش پیامک‌ های تبلیغاتی، ۵۵.۶ درصد شرکت کنندگان اذعان دارند که دریافت این پیامک‌ها کاهش یافته اما با این حال همچنان ۴۴.۴ درصد از مشترکان از تعداد بالای دریافت این پیامک‌ها ناراضی‌اند.

مطابق با آمار رگولاتوری بیشترین اعتراضات از پیامک‌های تبلیغاتی مربوط به پیامک‌هایی است که از سمت سیم کارت‌های شخصی و به صورت انبوه ارسال می‌شود. اما با این وجود ارسال پیامک از سرشماره‌های پیامکی نیز همچنان با گلایه و اعتراض کاربران رو به رو است.

مشترکان موبایل می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام کنند.

در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه‌ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می‌کند می‌تواند آن را گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام کند.

بر اساس اعلام رگولاتوری، در سامانه «ستاره هشتصد مربع» بالغ بر ۳۰ میلیون نفر خواستار قطع دریافت پیامک تبلیغاتی شده‌اند و این تعداد مشترک در لیست سیاه قرار داده شده‌اند تا برایشان پیامک تبلیغاتی ارسال نشود.

ماه گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اعلام لیست اسامی شرکتهای متخلف ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی به پلیس فتا خبر داده بود.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

جلسات شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی قوا در ابتدای کار، امیدواری زیادی برای حل مشکلات اقتصادی ایجاد کرد، زیرا این احساس وجود داشت که یک نهاد بالادستی برای کنترل شرایط اقتصادی ایران و تعیین چشم‌انداز آتی آن ایجاد شده است اما به‌سرعت موانع متعددی در مقابل عملکرد این شورا ایجاد شد.

جای خالی حقوق در بازار سرمایه

جای خالی حقوق در بازار سرمایه

تضییع اموال مردم در بازار سرمایه از جهات مختلفی نیازمند کاربست قواعد حقوقی است. استمرار این وضعیت هم موجب تضییع حقوق عامه است و هم مشکلاتی با ابعاد اجتماعی ـ امنیتی به دنبال خواهد داشت.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر