بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت بیش از یک میلیارد نفر در معرض ابتلا به بیماری سالک قرار دارند. گزش یک نوع پشه خاکی آلوده به انگل کافی است تا مشکلات بی‌شمار ناشی از ابتلا به «سالک» پدیدار شود.
کد خبر: ۱۲۱۸۸۸۵

هزینه‌های هنگفت ناشی از فرآیندهای درمان این بیماری، موجب شده است حوزه سلامت برای ریشه‌کن ساختن این بیماری آستین بالا بزند. شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی نیز در مسیر توسعه دانش و فناوری مقابله با این بیماری گام برداشته‌اند.
به گزارش جام‌جم و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به‌تازگی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی توانسته واکسن سالک را تولید کند که درانجام تست‌ها و آزمایشات بالینی موفق بوده است.
حمید دانشور مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره اهمیت تولید واکسن کارآمد برای درمان این بیماری می‌گوید: تولید واکسن‌های مؤثر می‌تواند با کمک به کاهش شیوع این بیماری، ضمن ارتقای سلامت انسان، پرورش دام و طیور و همچنین تأمین پروتئین موردنیاز انسان را از مشکلات بعدی مصون کند.
این فعال فناور، از تولید واکسن بیماری «لیشمارنیوز احشایی» با دانش فنی بومی می‌گوید و ادامه می‌دهد: این بیماری انگلی مزمن است که در حیوانات وجود دارد و بر اثر گزش نوعی پشه خاکی از این حیوانات، انسان نیز به همین بیماری مبتلا می‌شود. با توجه به اهمیت جلوگیری از شیوع این بیماری واکسن یادشده را با استفاده از دانش فنی بومی در کشور تولید کردیم. این واکسن برای واکسینه کردن سگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند ضمن تأمین نیاز داخلی، با صادرات به دیگر کشورها، نیاز عمده و مبرم به درمان این بیماری را تأمین کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها