سایت دیلی بیست آمریکا مدعی شد حزب‌ا... لبنان نیروهای خود را در مرزهای اسرائیل مستقر کرده و آماده جنگ با اسرائیل شده است. به گزارش ایسنا، این پایگاه خبری در گزارشی مفصل اعلام کرد:
کد خبر: ۱۲۱۸۷۸۳

حزب‌ا... لبنان به استقرار مجدد نیروهایش در مرزهای اسرائیل نه فقط در مرز با لبنان بلکه در مرز با سوریه به‌ویژه در مناطق مجاور جولان روی آورده است. درهمین رابطه فردی که خود را سمیر نامیده، اما نام واقعی‌اش را فاش نکرده گفته است، ۸۰۰ نیرو در مرزهای بین لبنان و اسرائیل تحت رهبری او بوده و به حالت آماده‌باش در‌آمده‌اند. به گفته او «تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌ا... باعث شد حزب آماده اتخاذ اقدامی در جبهه اسرائیل برآید.» سمیر گفته است: «جنگ جدید با جنگ‌های قبلی فرق دارد. مواضعی که حزب‌ا... در بخش سوری جولان اتخاذ کرده به او اجازه گشودن جبهه دومی علیه اسرائیل را خواهد داد.»
سمیر همچنین به توانایی‌های جنگی حزب‌ا... در سال‌های اخیر به‌ویژه از طریق دستیابی به پهپادها و سلاح‌های ضد هوایی و دریایی و مهارت‌هایی که نیروهای حزب‌ا... در سوریه به دست آورده، اشاره کرده و گفته است: «حزب‌ا... به رغم مشکلاتی که به لحاظ اقتصادی دارد و موجب کاهش حقوق عناصر حزب‌ا... به نصف شده، اما به لحاظ نظامی بسیار قوی است.» به گفته این فرمانده لبنانی «حزب‌ا... قبل از آغاز جنگ سوریه مایل به گشودن جبهه دومی در جولان بود، البته دولت سوریه در آن زمان آنجا را خط قرمز می‌خواند، اما اکنون هیچ خطوط قرمزی وجود ندارد.»
این عضو حزب‌ا... نیز پیش‌بینی می‌کند در صورت وقوع هرگونه جنگی در مرزهای لبنان، آثار تخریبی مهمی بر رژیم صهیونیستی خواهد گذاشت به نحوی که تا سال‌های سال قابل جبران نباشد. به گفته این عضو حزب‌ا... برخلاف تصور دشمنان این حزب «نیروهایی که از سوریه بازمی‌گردند بازنشسته نمی‌شوند، بلکه به جنوب لبنان انتقال می‌یابند و در آنجا وظایف جدیدی را به‌عهده می‌گیرند. این درحالی است که همچنان برخی از یگان‌ها در سوریه هستند و بعضی هم به جولان رفته‌اند.» به گفته وی «رهبری حزب‌ا... [سیدحسن نصرا...] معتقد است بحران در خلیج فارس منشأ نزاع جدید احتمالی با اسرائیل خواهد بود.»
اظهارات این عضو حزب‌ا... سخنان اخیر سیدحسن نصرا... دبیرکل حزب‌ا... لبنان را به خاطر می‌آورد که در مصاحبه اخیر خود با شبکه المنار به صراحت گفته بود در صورت وقوع یک جنگ احتمالی در خلیج فارس «ایران تنها نخواهد ماند.» در این مصاحبه که کارشناسان اسرائیلی را حیرت زده کرد، نصرا... با کمک نقشه‌هایی نشان داد که اسرائیل تا چه حد در برابر حملات مقاومت آسیب‌پذیر است. وی گفت اگر جنگ رخ دهد آنچنان خسارتی بر رژیم صهیونیستی تحمیل خواهد شد که این رژیم را به عصر حجر بازخواهد گرداند. نصرا... گفت: «تمام شمال فلسطین اشغالی در تیررس آتش ما قرار دارد، اما نقطه مهم‌تر نوار ساحلی است. در نوار ساحلی رژیم صهیونیستی، از اولین شهرک یعنی نتانیا تا شهر اشدود در مسیری به طول 70 کیلومتر و عرض 20 کیلومتر، این نوار در اتاق عملیات ما قرار دارد، بخش بزرگی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین در این منطقه قرار دارد. این نوار یا مربع، بخش کوچکی به مساحت 1200 کیلومتر مربع است، تمام مراکز دولتی اسرائیل از جمله فرودگاه بن‌گورین و انبارهای تسلیحات و کارخانه پتروشیمی و بنادر تل آویو و اُشدود در این مربع قرار دارد. تصور کنید مقاومتی را که ده‌ها هزار موشک در اختیار دارد با این منطقه چه می‌تواند بکند؟»
گزارش دیلی بیست و سخنان اخیر سیدحسن نصرا... مکمل یکدیگر بوده و به وضوح نشان می‌دهد حزب‌ا... در شرایط کنونی به حالت آماده‌باش در‌آمده و دست‌ها را روی ماشه گذاشته است. اگر رژیم صهیونیستی بخواهد همسو با آمریکایی‌ها در منطقه آشوب به پا کند ممکن است دچار خسران‌هایی شود که هرگز برایش دیگر قابل جبران نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها