بهار بهترین فصل سال است زیرا طبع متعادلی دارد فقط دراین میان باید به نکاتی مهم توجه کرد تا از بروز بیماری‌های نهفته پیشگیری کنیم مانند این که بیشتراز سبزیجات و میوه‌های فصل استفاده کنیم، درغذاهایی که تهیه می‌کنیم از گوشت قرمز، روغن و ادویه تند کمتراستفاده کرده و غذاهای سبک و زود هضم را جایگزین آنها کنیم و در نهایت خواب منظمی داشته باشیم. در این شماره از چهاردیواری طرز تهیه سه نوع غذا با نوبرانه ریواس را برای شما در نظرگرفته‌ایم. که امیدواریم با پخت این غذاها از خواص و مزه آنها لذت ببرید.
کد خبر: ۱۲۱۷۶۴۸

کوکوی ریواس

مواد لازم:
ریواس: نیم کیلو / تخم‌مرغ: 3 عدد / سبزی معطر: 100گرم / پیاز متوسط: یک عدد / سیب‌زمینی متوسط: یک عدد / آرد: یک قاشق غذاخوری / سیر: 2حبه / نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
ریواس را شسته و پوست نازک روی آن را گرفته و خرد می‌کنیم. سیب‌زمینی و پیاز را هم پوست کنده، خرد کرده و همه مواد را با هم چرخ می‌کنیم. سبزی‌های معطر(به دلخواه) را شسته، خرد کرده و همراه با سیر خرد شده، آرد، نمک، فلفل و زرد چوبه به مواد اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم. سپس تخم‌مرغ‌ها را اضافه کرده و هم می‌زنیم. در ماهیتابه کمی روغن ریخته، روی حرارت می‌گذاریم تا داغ شود بعد مواد کوکو را در ماهیتابه ریخته و ابتدا حرارت را زیاد می‌کنیم تا کوکو خودش را بگیرد و بعد شعله را کم می‌کنیم.
وقتی یک طرف آن پخت کوکو را برمی گردانیم تا طرف دیگرش هم بپزد؛ البته توجه داشته باشید قطر کوکو زیاد نباشد تا هم خوب بپزد هم موقع برگراندن نشکند. وقتی کوکو پخت آن را در ظرف مناسبی گذاشته، به دلخواه تزیین کرده و سرو می‌کنیم.

مرغ ترش با ریواس

مواد لازم:
ریواس: نیم کیلو / سینه مرغ متوسط: 2 عدد / پیاز: 2 عدد / جعفری: 200‌گرم / نعنا خشک: 2 قاشق غذاخوری / رب انار: یک قاشق غذاخوری / نمک، فلفل و ادویه: به میزان لازم
ریواس را شسته و پوست نازک روی آن را کنده و خرد می‌کنیم. سینه مرغ را شسته و آن را به تکه‌های کوچک خرد می‌کنیم. یک عدد پیاز را پوست کنده، خرد کرده و با تکه‌های مرغ، نمک، فلفل، ادویه وسه لیوان آب در قابلمه ریخته و روی حرارت کم می‌گذاریم تا بپزد. یک پیاز دیگر را پوست کنده، خرد کرده و در کمی روغن ریخته و سرخ می‌کنیم. سپس نعنا خشک، زردچوبه، رب‌انار و جعفری خرد شده را اضافه کرده و تفت می‌دهیم و آنها را به مرغ در حال پخت اضافه کرده و هم می‌زنیم. وقتی مرغ کامل پخت ریواس‌های خرد شده را اضافه کرده و روی حرارت کم می‌گذاریم تا هم ریواس‌ها بپزد و هم غذا جا بیفتد. فقط باید حواس‌مان باشد که ریواس زود می‌پزد. وقتی مرغ ترش ما آماده شد آن را درظرف مناسبی ریخته و با برنج معطر ایرانی سرو می‌کنیم.

 

مژده مظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها