سید‌حسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... لبنان با اشاره به احتمال جنگ علیه ایران:

ایران تنها نخواهد ماند

شامگاه جمعه تلویزیون المنار لبنان میزبان سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... بود. پیش از آن گفته شده بود که نصرا... به مناسبت تحریم‌های اخیر آمریکا علیه سه نفر از اعضای جبهه مقاومت لبنان سخنرانی خواهد کرد. اما نصرا... ترجیح داد این بار به صورت یک مصاحبه تلویزیونی مفصل ضمن پاسخ دادن به پرسش‌های موجود با اسناد و مدارک نشان دهد اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی بخواهند جنگی جدید را در منطقه شعله‌ور سازند، چه پیامدهایی بخصوص برای آنها و متحدان شان خواهد داشت.
کد خبر: ۱۲۱۷۳۴۸

به گزارش شبکه المنار، سید‌حسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... لبنان در ابتدا سالروز پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و یاد‌آور شد: «امنیت لبنان مرهون وحدت لبنانی‌هاست و مهم‌ترین عنوان امروز موازنه بازدارندگی میان لبنان و رژیم صهیونیستی و به‌طور مشخص میان مقاومت مردمی و اسرائیل است که خود را قدرت بزرگی قلمداد می‌کند. قدرت موشکی ما در زمینه تعداد و کیفیت توسعه یافته و این موشک‌های نقطه‌زن سلاح دقیقی است. سال 2006 ما تعداد کمی از این سلاح‌ها داشتیم، ولی امروز سلاح قدرتمند و امکانات فراوانی در اختیار داریم. همچنین ما اشراف اطلاعاتی بالایی در سطح زمینی، دریایی و هوایی داریم.»
نصرا... سپس با کمک نقشه‌هایی که به همراه آورده بود موقعیت لبنان و اسرائیل را روی نقشه‌ها نشان داد تا بگوید اسرائیل به شدت آسیب‌پذیر بوده و باید قبل از هرچیز فکر شروع یک جنگ جدید را فراموش کند. وی ادامه داد: سال 2000 در بنت جبیل گفتم اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است و طی 13 سال، باور من به این سخن افزایش یافته است. (سپس با اشاره به نقشه‌هایی که روبه‌روی اوست) در این نقشه، فلسطین اشغالی مشخص است، قسمت سفید رنگ، کرانه باختری و نوار غزه هم در قسمت پایینی قرار دارد، بخش اعظم مساحت در جنوب فلسطین قرار دارد، تمام شمال فلسطین اشغالی در تیررس آتش ما قرار دارد، اما نقطه مهم‌تر نوار ساحلی است. در نوار ساحلی رژیم صهیونیستی، از اولین شهرک یعنی نتانیا تا شهر اشدود در مسیری به طول 70 کیلومتر و عرض 20 کیلومتر، این نوار در اتاق عملیات ما قرار دارد، بخش بزرگی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین در این منطقه قرار دارد. این نوار یا مربع،‌ بخش کوچکی به مساحت 1200 کیلومتر‌مربع است، تمام مراکز دولتی اسرائیل از جمله فرودگاه بن گورین و انبارهای تسلیحات و کارخانه پتروشیمی و بنادر تل‌آویو و اشدود در این مربع قرار دارد. تصور کنید مقاومتی را که ده‌ها هزار موشک در اختیار دارد که می‌تواند این منطقه را هدف قرار دهد.»
شکست قطعی معامله قرن
دبیرکل حزب‌ا... لبنان در بخش دیگری از مصاحبه اش به طرح موسوم به معامله قرن پرداخت و گفت: ما ایمان داریم که معامله قرن شکست خواهد خورد، این طرح عوامل و عناصر موفقیت را به همراه ندارد و عواملی در داخل آن وجود دارد که سبب موفقیت آن نمی‌شود. حتی یک فلسطینی یا مسلمان یا مسیحی و حتی عرب را پیدا نمی‌کنید که با دادن مقدسات اسلامی و مسیحی به اسرائیل موافقت کند.
نصرا... در‌باره تحولات سوریه نیز گفت: در پرونده سوریه آنچه تا‌کنون رخ داده، پیروزی بزرگی برای سوریه و محور مقاومت و روسیه و نیز شکست بزرگی برای طرح دیگر و شکست مفتضحانه‌ای برای طرحی است که جنگ جهانی علیه سوریه به راه انداخت. ما از همان روز نخست گفتیم تا زمانی که واجب باشد در سوریه باقی خواهیم ماند و به تصمیم رهبری سوریه احترام می‌گذاریم. امروز هنگامی که از نبردها در سوریه حرف می‌زنیم، تاکید می‌کنیم ارتش سوریه قدرت خود را بازیافته و به این درک رسیده که نیازی به ما در نبردهای فعلی ندارد. ما به آرایش مجدد در سوریه دست زدیم و تعداد یگان‌ها را کاهش دادیم و اگر نیاز جدیدی باشد، می‌توانیم نیروها را با آسانی تمام به سوریه منتقل کنیم.
درباره مسائل ایران
نصرا... درباره روابط ایران و روسیه نیز گفت: امروز روسیه و ایران بیش از هر زمانی به هم نزدیک هستند، هیچ درگیری یا برخوردی میان نیروهای ایرانی و روسی در سوریه رخ نداده است. ماندن یا خروج ایران از سوریه به تصمیم رهبری سوری بستگی دارد.هماهنگی بالایی میان روسیه و ایران در بعد نظامی و سیاسی وجود دارد و هر کس روی اختلاف میان آنها حساب باز کرده، به آنها می‌گویم روسیه و ایران امروز نزدیک‌تر از هر زمانی به یکدیگر هستند.
وی در بخش دیگری از مصاحبه خود درباره احتمال جنگ آمریکا و ایران گفت: ایران هرگز آغازگر جنگی نخواهد بود، بلکه آغازگر آن آمریکا خواهد بود، هرچند در آمریکا نهادهایی وجود دارد و من بعید می‌دانم آمریکا جنگی علیه ایران به راه اندازد، ترامپ فقط روی بخش اقتصادی حساب باز کرده است. آمریکا این حقیقت را می‌‌داند که جنگ علیه ایران بسیار پرهزینه خواهد بود. این نکته درست است که ایرانی‌ها پیامی را از طریق کشور ثالث فرستاده‌اند با این مضمون: اگر هر هدفی را در ایران بمباران کنید، ما اهداف آمریکایی را بمباران (موشک‌باران) خواهیم کرد و ترامپ حمله به ایران را پس از این پیام ایران متوقف کرد. ‌ایران هرگز به شکل مستقیم با آمریکا مذاکره نخواهد کرد و این مسأله مورد اختلاف در ایران نیست، بلکه موضع تمام مسؤولان ایران است، یک ایرانی را پیدا نخواهید کرد که بگوید باید مذاکره کنیم. موضع امام خامنه‌ای در نپذیرفتن پیام ترامپ، مایه عزتمندی بود.» دبیرکل حزب‌ا... همچنین از سخنانش نتیجه گرفت: در صورتی که جنگی علیه ایران به راه افتد، آتش آن تمام منطقه را شعله‌ور خواهد کرد و این کشور تنها نخواهد ماند.

راز اطمینان نصرا... به پیروزی در جنگ 33 روزه

شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل مقاومت اسلامی نجبای عراق در سخنانی که برای نخستین‌بار به‌مناسبت سیزدهمین سالگرد جنگ ۳۳ روزه حزب‌ا... لبنان با رژیم صهیونیستی منتشر شد، گفت: «در آن زمان، سیدحسن نصرا... یکباره با اطمینانی فراتر از یک برآورد ساده در رسانه‌ها بشارت پیروزی قطعی داد و همه را غافلگیر کرد. مدتی بعد از پایان جنگ [لبنان]، من و جمعی از برادران مجاهد به لبنان سفر کردیم تا ضمن دیدار با سیدحسن، پیروزی بزرگ حزب‌ا... را به ایشان تبریک بگوییم. در مسیر، سؤالی ذهنم را درگیر کرده بود و تصمیم گرفتم به محض ملاقات آن را مطرح کنم؛ این‌که سیدحسن بر چه اساسی وعده پیروزی داد؟ اطمینان خاطر او از کجا نشأت می‌گرفت و چگونه به چنین جمع‌بندی‌ای رسیده بود؟ به محض دیدار با سیدحسن ـ که شهید عماد مغنیه هم حضور داشت، سؤالم را مطرح کردم. ایشان پاسخ داد پس از شدت یافتن محاصره، پیامی از [حضرت آیت‌ا... العظیم سید‌علی خامنه‌ای] رهبر انقلاب اسلامی [ایران] دریافت کردم که در آن تأکید شده بود به همه مجاهدان توصیه کنم دعای جوشن صغیر را بخوانند و در ادامه بشارت دادند که قطعا نصر و پیروزی و عزت و کرامت از آن مقاومت خواهد بود.»
دبیرکل نجبا در پایان به نقل از سیدحسن نصرا... تأکید کرد: «بر من ثابت شده بود که هرگاه رهبر انقلاب، وعده‌ای می‌دهند، بی‌شک محقق می‌شود.»

علی باقری

بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها