گاهی قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر از وسایلی استفاده می‌کنند که حتی ماموران پلیس را هم حیرت زده می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۱۷۲۲۹
عجیب‌ترین شگردهای جابجایی‌ مواد مخدر که به عقل جن هم نمی‌رسد!

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی هم ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در شرح آن به نقل از سی ان ان آمده بود: «در نزدیکی بندر ایالات متحده آمریکا یک زیردریایی پر از مواد مخدر ردیابی و بیش از ۱۶ هزار پوند کوکائین کشف شد.» این ویدئو خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی فراگیر و همین موضوع باعث شد تعدادی از عجیب‌ترین جابه جایی‌های مواد مخدر را باهم مرور کنیم.

قاچاق با زیردریایی دست ساز

قاچاقچیان برای جابه جایی مواد از زیردریایی‌های دست سازی استفاده می‌کنند که طوری طراحی شده اند تا قابل شناسایی نباشند. معمولا مبدأ حرکت اغلب این شناور‌ها آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی بوده است. این زیردریایی‌ها چیزی بین ۶ تا ۷ تن مواد را جابه جا می‌کنند.

پرتاب با منجنیق

بعد از بسته شدن مرز‌های سیستان‌و‌بلوچستان قاچاقچیان به روش سنتی منجنیق و پرتاب موادمخدر را از آن سوی مرز به داخل ایران انتقال می‌دادند. آن‌ها با استفاده از آهن‌های نبشی و تیوب تایر خودرو نوعی منجنیق ساخته‌اند که برای پرتاپ ١٠ کیلو موادمخدر تا فاصله یک یا ٢ کیلومتری کاربرد دارد. عمده کار قاچاقچیان از غروب آفتاب آغاز می‌شد و تا صبحگاه ادامه داشت.

قاچاقچی پاراگلایدر سوار

یکی از روش‌های خلاقانه‌ای که تبهکاران برای جابه جایی مواد مخدر از آن استفاده می‌کردند پاراگلایدر بود. این اتفاق توسط هفت پاراگلایدر سوار در کشور خودمان اتفاق افتاده و شش تن از آن‌ها با تلاش پلیس دستگیر شدند. پاراگلایدر سوار‌ها که از افغانستان به ایران مواد مخدر صنعتی حمل می‌کردند در ۲۳ تیر ۹۵ دستگیر شدند. آن‌ها از تاریکی شب استفاده می‌کردند.

کبوتر قاچاقچی

ماموران زندان «کولونیا» در منطقه سانتا رزا از ایالت لاپامپیای آرژانتین که به رفت و آمد‌های مکرر یک کبوتر به داخل زندان مشکوک شده بودند، آن را هدف گلوله قرار دادند. پس از کشته شدن کبوتر مشخص شد که شک ماموران زندان بی دلیل نبود چراکه کوله پشتی کوچکی به پر‌های پشت این پرنده دوخته و داخل آن مواد مخدر جاسازی شده بود. به گفته پلیس آرژانتین، این روش، رایج‌ترین شیوه جابه جایی مواد مخدر به داخل زندان فدرال بوینس آیرس است. از دیگر شیوه‌های انتقال مواد مخدر به داخل زندان می‌توان به جاسازی مواد مخدر داخل توپ تنیس و پرتاب آن با راکت به داخل حیاط زندان اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها