وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات برخی کالاها گفت: برخی محصولات با نرخ ارز ۵۰ هزار تومانی در بازار عرضه می‌شود و با این شرایط مردم حق دارند از ما ناراضی باشند.
کد خبر: ۱۲۱۵۸۸۹



به گزارش فارس، محمد شریعتمداری، در جلسه با اعضای اتاق تعاون ایران با اشاره به نارضایتی مردم در زمینه‌های اقتصادی بیان کرد: اگر این موضوع را آسیب‌شناسی کنیم خواهیم دید دلیل این موضوع آن است که از اصول اولیه انقلاب عدول کرده‌ایم.
شریعتمداری بیان کرد: اسلام اعتقاد به آزادی‌های مشروع و سرمایه‌های مشروع دارد و آسیب‌شناسی انقلاب نشان می‌دهد از اصول اولیه انقلاب فاصله گرفته‌ایم و این مسائل موجب نارضایتی مردم شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نارضایتی مردم از این‌که کالا به قیمت ارز 4200تومانی به دست آنها نمی‌رسد، گفت: باید به مردم حق داد زیرا در حالی که برخی کالاها به نرخ ارز 4200 تومانی وارد می‌شود اما با نرخ ارز 14 هزار تومانی به فروش می‌رسد و حتی برخی کالاها با نرخ ارز 50 هزار تومانی در حال توزیع است.
این در حالی است که در گذشته که نظام توزیع در دست تعاونی‌ها بود گرچه انحرافاتی در نظام توزیع پیش می‌آید و فساد مشاهده می‌شد اما آن انحرافات اصلاً قابل مقایسه با شرایط کنونی نیست.
وی بیان کرد: در حالی که به برخی کالاها نرخ ارز 4200 تومانی تعلق می‌گیرد اما همین کالاها در بازار با نرخ ارز 14 هزار تومانی به فروش می‌رسد و این مابه‌التفاوت اصلاً با انحرافات گذشته قابل مقایسه نیست.
وی بیان کرد: نظام توزیع ما در ارز و کنترل بازار کاملاً ناعادلانه است و مردم حق دارند ناراضی باشند. وی با اشاره به این‌که در روزهای نخستین پیروزی انقلاب نظام توزیع به بخش تعاون واگذار شده بود، گفت: بر این بخش همواره نظارت می‌شد تا اقلام به دست مصرف‌کننده اصلی برسد، بنابراین امروز نیز دوباره باید به این موضوع توجه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها