نشست امنیتی سه‌جانبه آمریکا، روسیه و رژیم صهیونیستی روز گذشته با محوریت سوریه و ایران در بیت‌المقدس برگزار شد. چندی پیش روزنامه‌ها و رسانه‌های طرفدار سعودی شایع کرده بودند قرار است در ازای دریافت امتیازی روسیه بپذیرد که به حضور ایران در سوریه باید خاتمه داده شود. خبری که البته تاکنون بارها از سوی ایران و روسیه تکذیب شده است.
کد خبر: ۱۲۱۳۸۳۹

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه الجزیره روزگذشته جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا، نیکولای پاتروشف، همتای روس وی و مئیر بن شبات، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نشست امنیتی سه‌جانبه خود را با محوریت سوریه و ایران برگزار کردند. گرچه از محتوای این نشست تاکنون خبری منتشر نشده، اما منابع خبری پیش از آن گفته بودند قرار است در این نشست آینده سوریه و اصلاح سیاسی آن با ابقای نظام کنونی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. حتی برخی رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی گفته بودند قرار است دراین نشست با دادن امتیازاتی روسیه را بر آن دارند که خواستار خروج نیروهای ایران از سوریه شود. آنها نوشتند قرار است دراین نشست آمریکا از یک‌سو بقای نظام حافظ اسد را برای آینده سوریه به رسمیت بشناسد و در همان حال بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را ملغی کند.
اما روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم درباره این نشست و دستور کار آن نوشت: هدف اصلی از برگزاری این نشست مسأله سوریه است. اسرائیل و آمریکا در خصوص نقش مسکو در حفظ نظام بشار اسد نگرانی‌هایی دارند همچنان‌که درباره هماهنگی میان ایران و حزب‌ا... در سوریه نیز نگرانی دارند. تل‌آویو این نشست را فرصتی مهم برای بحث جدی درباره موضوعات اصلی می‌داند که اولین و مهم‌ترین آن راه‌حل سیاسی در سوریه است. اسرائیل خواستار بازگشت وضعیت سوریه به قبل از سال 2011 (شروع ناآرامی‌های سوریه) است.
به گزارش خبرگزاری فارس، اما این برداشت‌ها یک هفته پس از آن منتشر می‌شود که روسیه آشکارا اعلام کرده بود خواستار رعایت حقوق ایران در سوریه است.
درهمین رابطه روزنامه الشرق الاوسط نیز در خبری مرتبط با همین موضوع با عنوان «مسکو خواستار مراعات [حقوق] ایران شد» نوشت: الکساندر وندیکتوف معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفته است «هر گام مشترک روسیه، آمریکا و اسرائیل برای تثبیت ثبات در سوریه و کل خاورمیانه باید منافع همه طرف‌ها از جمله ایران را مراعات کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها