کد خبر: ۱۲۱۳۳۰۸

با به پایان رسیدن فصل تحصیل و آغاز تعطیلات و اوقات‌فراغت دانش‌آموزان، شبکه امید برنامه‌های متنوع و متفاوتی را برای سرگرمی نوجوانان و پرکردن فراغت تابستانه آنها در نظر گرفته است. به گزارش جام‌جم و با اعلام حسین لطفعلی‌زاده، مدیر گروه تولید این شبکه، برای هر کدام از ویژه برنامه‌ها با هدف سرگرمی، ارتقای سواد رسانه‌ای، کسب مهارت‌های مختلف و رسیدگی به مطالبات نوجوانان دسته‌بندی خاصی در نظر گرفته شده که به شرح زیر است:
رسانش
سری جدید برنامه رسانش با موضوع نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی و سریال‌های داخلی و خارجی در حوزه نوجوانان در 52 قسمت 42 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی محمودرضا منتظری و اجرای سینا هوشمندی‌نژاد از شبکه امید پخش می‌شود. در سری جدید این برنامه بخش‌‌هایی همچون آموزش فیلمسازی به نوجوانان، معرفی فیلمسازان نوجوان و نقد و بررسی آثار آنها و معرفی کتاب‌های مناسب نوجوانان در حوزه سینما و تاریخ تحول سینما اضافه شده است.
بازی ویزیون
سری جدید برنامه بازی ویزیون به تهیه‌کنندگی سید‌مهدی حسینی و با اجرای علیرضا خنجری در 52 قسمت 42 دقیقه‌ای برای نوجوانان از شبکه امید پخش خواهد شد. در سری جدید این برنامه بخش‌هایی همچون طنز که به ایرادات بازی‌ها و لحظات خنده‌دارشان می‌پردازد، بخش خبر که به اخبار هفته در حوزه بازی می‌پردازد، بخش سینما که به ارتباط بین بازی‌ها و سینما می‌پردازد،گفت‌وگو با کارشناسان حوزه بازی و بازی‌سازی اضافه شده است.
کاربرانه
سری جدید برنامه کاربرانه به تهیه‌کنندگی عباس محمدخانی در 52 قسمت 42 دقیقه‌ای روی آنتن شبکه امید می‌رود. این برنامه با بخش‌های گوناگون موضوعات متعدد در فضای مجازی را مورد بررسی قرار خواهد داد. از جمله این بخش‌ها می‌توان به استندآپ فضای مجازی، اخبار دنیای فناوری و... اشاره کرد.
مگه میشه؟
سری جدید برنامه «مگه میشه» به تهیه‌کنندگی حامد خادمی و کارگردانی کمیل سوهانی در حال تولید است. این برنامه با هدف لذت یادگیری برای نوجوانان و بر اساس آزمایش‌های علمی کتاب‌های درسی شیمی، فیزیک و زیست پایه هفتم و هشتم تولید می‌شود. نکته قابل توجه این برنامه توجه به علم و کاربرد آن در زندگی است.
تک زنگ
سری چهارم برنامه تک زنگ با محوریت معرفی نوجوانان موفق در حوزه‌های ورزشی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و رسانه‌ای از تابستان امسال با رنگ و لعابی جدید روی آنتن خواهد رفت. در سری جدید برنامه توجه ویژه‌ای به نوجوانان سایر شهرها خواهد شد و در هر برنامه یک روز از زندگی نوجوانان موفق به تصویر کشیده می‌شود.
کارستان
سری جدید برنامه کارستان به تهیه‌کنندگی سیاوش ابراهیم‌زاده روی آنتن شبکه امید می‌رود. در این برنامه نوجوانانی که در رشته‌های کاردانش تحصیل کرده‌اند و در حال حاضر توانسته‌اند با رشته خود کسب و کاری راه‌اندازی کنند معرفی خواهند شد و در محیط کسب و کار با آنها گفت‌وگویی با چاشنی طنز انجام خواهد گرفت.
پرانتز باز
سری جدید برنامه پرانتز باز به تهیه‌کنندگی محمود فلاح پرویزی از شبکه امید پخش می‌شود. پرانتز باز، برنامه‌ای است که تلاش می‌کند با بخش‌های مختلف همچون تحلیل اخبار حوزه نوجوانان، پیگیری مشکلات و مسائل نوجوانان، گزارش‌های شهروند خبرنگار نوجوان و آیتم‌هایی مثل آیتم مستند گزارشی، سه نقطه و... به بررسی مطالبات نوجوانان در زمینه‌های مختلف با حضور نوجوانان بپردازد.
چاپارخانه
سری جدید برنامه چاپارخانه که پل ارتباطی شبکه با مخاطبان است به تهیه‌کنندگی امیرسینا سلیمی جمعه‌ها ساعت 20 از شبکه امید پخش می‌شود. این برنامه تلاش دارد تا اتفاقات هفته شبکه امید را برای مخاطبان بازگو کند، خبر برنامه‌های جدید را به اطلاع بیننده‌ها برساند، پیام‌های مخاطبان را بررسی و از مسؤولان شبکه پیگیری کند و پشت صحنه برنامه‌های شبکه در طول هفته نشان داده می‌شود. از مخاطبان شبکه به عنوان مهمان در برنامه دعوت می‌شود و آیتم‌های متنوع دیگر....
کلنجار
برنامه کلنجار با محوریت اصلی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و با موضوعات مرتبط با این حوزه به تهیه‌کنندگی سیدمحمدرضا نعمتی از شبکه امید پخش خواهد شد. این برنامه با حضور نوجوانان و گفت‌وگوی چالشی آنها درباره مسائل اجتماعی و فرهنگی این دوران زندگی و با آیتم‌هایی همچون گزارش‌های مستند، آزمایش اجتماعی و... تولید می‌شود.
جهان ورزش
سری جدید برنامه جهان ورزش به تهیه‌کنندگی حسین اسماعیلی از شبکه امید پخش خواهد شد. این برنامه با هدف بررسی ورزش تیم‌های پایه، نوجوانان و تیم‌های امید و مشکلات و مطالبات نوجوانان در حوزه ورزش تولید می‌شود. در هر قسمت از برنامه اخبار ورزشی تیم‌های پایه و مسائل حوزه ورزش نوجوانان در کنار بخش‌های متنوع ورزشی این حوزه و حضور مهمانان ورزشکار نوجوان ترکیب برنامه را شکل خواهند داد.
مسابقه تلفنی
در هرقسمت از این مسابقه 4 نوجوان به صورت زنده و تلفنی با هم به رقابت خواهند پرداخت. بخش‌های مختلف این مسابقه شامل بازی‌های فکری، تمرکز، سؤالات چهار گزینه‌ای مرتبط با کتب درسی خواهد بود و در نهایت یک نفر از این چهار نفر به عنوان برنده مسابقه مشخص شده و جایزه خود را دریافت خواهد کرد.
اقلیما
سری جدید مستند مسابقه اقلیما ویژه دختران به تهیه‌کنندگی علی منصوری روی آنتن شبکه امید می‌رود.
این مسابقه که ویژه دختران نوجوان ایرانی تولید شده یک کار تیمی و گروهی است که شرکت‌کنندگان بعد از همفکری، تحقیق و گرآوری اطلاعات درباره سوژه مورد نظر (بانوان موفق ایرانی)، در پایان مسابقه یک محصول رسانه‌ای مرتبط با سوژه (مستند، کلیپ و...) مورد نظر تولید خواهد شد و به معرض داوری داوران مسابقه گذاشته می‌شود.
ماجراجو
مستند ـ مسابقه مهیج و پرنشاط «ماجراجو» با هدف تقویت روحیه مسؤولیت‌پذیری نوجوانان، کنترل اضطراب و استرس به تهیه‌کنندگی سید رضا میرمحمد روی آنتن شبکه امید خواهد رفت.
مسابقات فوتبال تیم‌های نوجوانان نیز در این میان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. مسابقات لیگ برتر نوجوانان، جوانان و امید با عنوان «جام برتر» سه روز در هفته چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت 16 و 30 دقیقه تا 18پوشش داده خواهد شد.
دو برنامه مناسبتی نیز با عنوان «دفترچه خاطرات» با محوریت مناسبت‌های ملی و فوق‌العاده با محوریت مناسبت‌های مذهبی تقویمی روی آنتن شبکه امید خواهد رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها