گفت و گو با چند بازیگر در مورد مبالغ دریافتی‌شان از برنامه‌های تلویزیون

پــــــول می‌گیرم چون حقــــم است !

«آنتن تلویزیون را چرا بی‌خود و بی‌جهت پر کنم؟»، «مخاطب به دلیل دیدن من پای تلویزیون می‌نشیند.»، «صدا و سیما پول دارد باید هزینه کند.»، «تلویزیون خیریه نیست که کار خیریه انجام دهیم.»، «هر کس قیمتی دارد و برای حفظ شان باید قیمت آن هم پرداخت شود.» و... اینها بخشی از جملاتی است که برخی از بازیگران مطرح و معروف سینما و تلویزیون در جواب این سؤال که «چرا برای آمدن به برنامه‌های تلویزیونی درخواست پول می‌کنید؟» گفتند. بازیگران و چهره‌های مطرحی که معمولا اگر پای تلویزیون بنشینید آنها را در برنامه‌های گفت‌وگو محور خواهید دید.
کد خبر: ۱۲۱۲۹۷۵

حضور چهره‌های معروف در تلویزیون یکی از روش‌هایی است که برنامه‌های گوناگون برای جذب مخاطب از آن بهره می‌برند. به همین دلیل هم حضور بازیگران و چهره‌ها در تلویزیون زیاد شده، اما پشت صحنه این ماجرا حاشیه‌های زیادی وجود دارد که بیشتر آن به چانه‌زنی بر سر مبلغی که بابت آن حضور پیدا می‌کنند به وجود می‌آید. برخی از آنها بدون دریافت مبلغی که اعلام می‌کنند حاضر نیستند مقابل دوربین بیایند و برای همین بسیاری از برنامه‌ها بابت حضور آنها این مبالغ را پرداخت می‌کنند. مبالغی که البته روز به روز نیز بالاتر می‌رود چون اکثر این چهره‌ها بر این باورند که به دلیل نوسانات نرخ ارز آنها هم نمی‌توانند همیشه با یک نرخ ثابت در برنامه‌های تلویزیونی حضور داشته باشند.
تلویزیون درآمدزاست
گوهر خیراندیش، بازیگر سینما و تلویزیون نیز که در حال حاضر در سریال شبکه خانگی «هیولا» حضور دارد از این قاعده مستثنا نیست.

گوهر خیر اندیش: صدا و سیما
پول دارد و بابت ساخت ‌هر برنامه به‌خصوص برنامه‌های معروفش درآمدزایی دارد. چرا نباید بابت درآمدزایی‌اش که
به خاطر حضور ماست پول
دریافت کنیم؟


او برای آمدن به تلویزیون معتقد است مخاطب به خاطر حضور اوست که پای یک برنامه می‌نشیند و برای چه نباید پول بگیرد: «صدا و سیما پول دارد و بابت ساخت هر برنامه به‌خصوص برنامه‌های معروفش درآمدزایی دارد. چرا نباید بابت درآمدزایی‌اش که به خاطر حضور ماست پول دریافت کنیم؟»
کامبیز دیرباز، بازیگر صدا و سیما که اکنون در سریال «گاندو» نقش‌آفرینی می‌کند، می‌گوید: «تلویزیون خیریه نیست که با او مانند یک انجمن خیریه رفتار کرد. من کار خیر زیاد انجام می‌دهم، اما دلیل نمی‌شود برای آمدن به برنامه تلویزیونی که اتفاقا درآمدزاست پول نگیرم.» او بابت آمدن در برنامه‌های تلویزیون هم قیمت کمی نمی‌گیرد، چون معتقد است که اگر قرار باشد با قیمت اندک بیاید آنوقت در همه برنامه‌های تلویزیون باید حضور داشته باشد.
حسام منظور بازیگری که با سریال «بانوی عمارت» معروف و شناخته شد و حتی از سوی جام‌جم جایزه به او تعلق گرفت و با سریال «برادر‌جان» بیشتر سر زبان‌ها افتاد نیز می‌گوید: «هر چهره و بازیگری و فرد شناخته‌شده‌ای برای حفظ شأن‌ خودش قیمتی دارد. با برخی رقم‌ها حتی نمی‌ارزد تا سر کوچه آمد.» او می‌گوید: «برای همین هر برنامه‌ای که تماس می‌گیرد تا در برنامه‌اش بروم مبلغی را می‌گویم. قبول کنند می‌روم. قبول نکنند نمی‌روم.»
طلب‌هایی که همچنان تلویزیون پرداخت نکرده است
البته برخی چهره‌ها نیز به دلیل آن‌که از صدا و سیما بابت بازی در سریال‌ها و تله‌فیلم‌هایش پول طلب دارند حاضر نیستند بدون دریافت پول در برنامه‌های گفت‌وگو‌محور صدا و سیما حضور داشته باشند. از جمله آنها عبدالرضا اکبری است. او می‌گوید: «ما بعد از بازی در یک فیلم و سریال مجبور هستیم ماه‌ها دنبال پول‌مان بدویم. به هر حال درآمد بازیگر از بازی در فیلم و سریال به دست می‌آید، آن‌وقت در آنجا پول نمی‌دهند، می‌خواهند برای حضور در برنامه‌هایشان که اتفاقا درآمدزا نیز هست پولی دریافت نکنیم؟»

حمیدرضا پگاه :
برخی برنامه‌ها توقع دارند با قیمت پارسال یا شش‌ماه پیش در آن برنامه حضور داشته باشیم! مگر قیمت دلار و هزینه‌های زندگی ثابت است و مانند سال قبل است که ما هم بخواهیم همان مبلغ سال گذشته را بگیریم؟!


حمیدرضا پگاه نیز بازیگر دیگری است که او هم مانند بسیاری دیگر از چهره‌ها نوسانات قیمت ارز و مشکلات اقتصادی حال حاضر کشور را مزید بر علت می‌داند که باعث شده است تا چهره‌ها برای حضور در برنامه‌های تلویزیونی درخواست مبلغی کنند. او می‌گوید: «به هر حال بازیگر برای حضورش زمان می‌گذارد. آن هم در برنامه‌ای که مخاطب به خاطر حضور او حاضر می‌شود آن را تماشا کند. برخی از برنامه‌ها توقع دارند با قیمت پارسال یا شش ماه پیش در آن برنامه حضور داشته باشیم! مگر قیمت دلار و هزینه‌های زندگی ثابت است و مانند سال قبل است که ما هم بخواهیم همان مبلغ سال گذشته را بگیریم؟!»
فرصتی برای دیده‌شدن
البته باز هم جای امیدواری دارد که هنوز هم هستند چهره‌ها و بازیگرانی که بابت حضور در برنامه‌های تلویزیون پولی دریافت نمی‌کنند که البته آنها به چند دسته محدود خلاصه می‌شوند. دسته اول کسانی هستند که چندان مطرح و شناخته‌شده نیستند و این فرصت حضور در چنین برنامه‌هایی را غنیمت می‌شمارند و تصور می‌کنند با حضورشان در این برنامه‌ها بیشتر شناخته شده و مطرح می‌شوند.
همچنین بخشی از چهره‌های فراموش‌شده که در سال‌های نه‌چندان دور معروف بوده‌اند و حالا دیگر کمرنگ شده‌اند هم این فرصت را غنیمت می‌دانند که می‌توانند از این فرصت برای فراموش نشدن بهره ببرند. دسته دیگر آنهایی هستند که خود را از تلویزیون می‌دانند و به قول معروف خود را متعلق به خانواده تلویزیون می‌دانند و برای همین حضورشان بدون دریافت پول است و دسته دیگر آنهایی هستند که با کارگردان، تهیه‌کننده یا مجری برنامه دوستی و آشنایی دارند و به دلیل همین آشنایی نیز حاضر می‌شوند در برنامه‌شان حضور داشته باشند. در غیر این صورت اکثر چهره‌های مطرح بابت حضورشان چه زیاد و چه اندک در‌خواست دریافت مبلغ می‌کنند و حتی بسیاری از آنها قبل از حضورشان پول را دریافت می‌کنند.

رها صادقی
خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها