بالاخره آن اتفاقی که از فینال لیگ اروپا در رسانه‌های انگلیسی مطرح شده بود، عصر یکشنبه محقق شد و مائوریسیو ساری بعد از حدود یک سال در چلسی لندن را به مقصد تورین ترک کرد تا این بار روی نیمکت یوونتوس بنشیند.
کد خبر: ۱۲۱۲۳۷۰

بعد از قهرمانی در لیگ اروپا و سوم شدن در لیگ برتر جزیره با کیفیت فوق‌العاده‌ای که امسال دو تیم من‌سیتی و لیورپول داشتند، رفتن این مربی ایتالیایی از جمع آبی‌های لندن تاحدودی دور از ذهن بود. اما آنهایی که اخبار این تیم را دنبال می‌کنند، به خوبی می‌دانند تغییر نیمکت این تیم در 20 سال گذشته به یک موضوع کاملا طبیعی تبدیل شده است.
به گزارش جام‌جم، اگر به تغییر مربیان تیم‌های مطرح لیگ برتر انگلیس از سال 2000 تاکنون نگاه کنیم، چلسی در این زمینه به تنهایی رکورددار است. این تیم در مدت زمان یاد شده 13 مربی را عوض کرده است.
بیشترین مدت زمان حضور یک مربی در این تیم مربوط به ژوزه مورینیو پرتغالی است که در دو دوره متفاوت و در مجموع حدود پنج سال روی نیمکت
این تیم نشست.
اگر از تعداد جام هم بخواهیم حساب کنیم، باز مورینیو با کسب 8 جام قهرمانی در این زمینه رکورددار است.
یک نکته جالب دیگر این‌که از 13 مربی اشاره شده، 5 مربی ایتالیایی بوده‌اند که آخرین نفر آنها همین ساری بود.
نگاهی کوتاه به تغییر در نیمکت دیگر تیم‌های لیگ جزیره به خوبی نشان می‌دهد که این مساله تا چه اندازه در چلسی مشخص است. بعد از چلسی، بیشترین تغییر در این زمینه را بین پنج تیم بالایی لیگ برتر منچستر سیتی دارد که طی 19 سال گذشته هشت مربی روی نیمکت این تیم نشسته است.
لیورپول و منچستر هم هر کدام با شش تغییر بعد از من‌سیتی قرار دارند. در این بین کمترین تغییر را در بین تمام تیم‌های انگلیسی طی 19 سال گذشته، آرسنال داشته که فقط آرسن ونگر و اونای امری را روی نیمکت خود دیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها