با تیمی که رونالدو کومان طی یک سال گذشته ساخت و پس از پشت سر گذاشتن حریفانی همچون فرانسه، آلمان و انگلیس به فینال اولین دوره لیگ ملت‌های اروپا رسید، خیلی‌ها انتظار داشتند هلند بتواند به راحتی مقابل پرتغال پیروز شود و به قهرمانی برسد. اما به نظر می‌رسد طلسم فینال‌ها هنوز دست بردار نارنجی‌پوشان نیست. پرتغالی‌ها با یک بازی بهتر و با یک گل توانستند به عنوان اولین قهرمان این مسابقات نام بگیرند تا حسرت هلندی‌ها در فینال‌های مختلف به عدد 4 برسد.
کد خبر: ۱۲۱۰۹۶۴

سه فینال قبلی این تیم در جام‌های جهانی بود تا از این حیث رکورددار باشد. نارنجی‌پوشان در دو جام‌جهانی 1974 و 1978 به فینال رسیدند اما اولی را به آلمان و دومی را به آرژانتین باختند. آنها برای رسیدن به سومین فینال خود در جام‌جهانی 32 سال صبر کردند، اما این بار تیم آماده و دوست داشتنی اسپانیا بود که باز هم مانع قهرمانی هلندی‌ها شد. تنها زمانی که این تیم در فینال توانست به موفقیت برسد، جام ملت‌های اروپا در سال 1988 بود که توانستند شوروی را شکست دهند. تیم رویایی آن روزهای هلند متشکل از ستاره‌هایی همچون گولیت، ریکارد و فن باستن بود.
یکی از مواردی که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، رفتارهای رونالدو در مراسم بعد از بازی فینال بود. به گزارش روزنامه اسپانیایی آس، در مراسم اهدای جوایز، برناردو سیلوا به‌عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شد. رونالدو که از مرحله نیمه‌نهایی تیم ملی فوتبال پرتغال را همراهی کرده بود در دیدار برابر سوئیس درخشید و باعث شد تیمش به دیدار نهایی صعود کند. ستاره پرتغالی در دیدار فینال نیز بازی خوبی به نمایش گذاشت و انتظار داشت او را به‌عنوان بهترین بازیکن این تورنمنت انتخاب کنند، اما این اتفاق رخ نداد و جایزه به بازیکن منچسترسیتی رسید.
رونالدو در کنار سیلوا حضور داشت اما زمانی که نام شماره «10» تیم ملی پرتغال را به‌عنوان بهترین بازیکن جام اعلام کردند چهره رونالدو عوض شد. او ابتدا سر خود را تکان داد. این در حالی بود که دیگر بازیکنان پرتغال به سمت سیلوا رفتند تا به او تبریک بگویند. با وجود این‌که رونالدو نزدیک‌ترین بازیکن به سیلوا بود، به او تبریک نگفت. البته رونالدو به لطف هت تریک در بازی نیمه نهایی توانست به‌عنوان آقای گل اولین دوره این مسابقات انتخاب شود.

افشای درخواست رونالدو از د‌لیخت
ماتیاس دلیخت، مدافع میانی تیم ملی هلند پس از شکست تیمش در فینال لیگ ملت‌های اروپا مقابل پرتغال، چند ثانیه با کریس رونالدو صحبت کرد و با هم خندیدند. او اعتراف کرد که کاپیتان حریف به او پیشنهاد داده که در تورین به او ملحق شود که این موضوع غافلگیری کاپیتان آژاکس را به همراه داشته است. دلیخت درباره مکالمه‌اش با رونالدو به شبکه NOS گفت: «رونالدو از من خواست به یوونتوس بروم. از درخواست او کمی غافلگیر شدم و به همین دلیل خندیدم. در ابتدا منظورش را نفهمیدم. »آخرین گزارش رسانه‌های اروپایی حاکی است رقابت میان این باشگاه، بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس برای جذب مدافع میانی 19 ساله آژاکس همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها