رضا قوچان‌نژاد مهاجم سابق تیم‌ملی ایران بعد از جام‌جهانی روسیه تصمیم گرفت از بازی‌های ملی خداحافظی کند. او قبل از این تورنمنت در مصاحبه‌ای گفته بود با توجه به درخشش در هلند، انگیزه بسیار زیادی دارد تا بتواند در جام‌جهانی روسیه هم برای تیم ملی گل بزند، همان‌طور که در جام جهانی برزیل هم گل زده بود، اما رضا در هیچ‌یک از بازی‌های ایران در روسیه فرصت نیافت به زمین برود. کارلوس کی‌روش ترجیح داد در هر سه مسابقه مقدماتی سردار آزمون را 90 دقیقه بازی دهد.
کد خبر: ۱۲۱۰۵۴۷

رضا حتی شانسی برای بازی در کناره‌ها هم نداشت. اختلاف رضا قوچان‌نژاد و کی‌روش باعث شد این بازیکن بعد از جام جهانی تصمیم به خداحافظی از بازی‌های ملی بگیرد. این بازیکن ناگهان تصمیم گرفت کنار بکشد و برای همیشه برود. گوچی در این زمینه سکوت کرده بود تا این‌که دیروز اعلام کرد رفتار کی‌روش نقش مهمی در کناره گیری‌اش داشت.
توقع کارلوس این بود که رضا بعد از جام جهانی اگر تصمیم به خداحافظی گرفته، او را در جریان می‌گذاشت ولی این بازیکن به خاطر اختلافات با سرمربی، اصلا صحبتی با او نداشت. در واقع رابطه این‌دو که روزی از دوستان نزدیک هم بودند، کاملا قطع شد.
او حضورش در ایران را مدیون این مربی است ولی در مقابل رضا هم موفق شد گل‌های بسیار حیاتی و مهمی برای ایران بزند و عامل تمدید قرارداد کارلوس باشد. اگر گوچی در مقدماتی جام جهانی 2014 حضور نداشت ایران هرگز به برزیل نمی‌رسید. گل‌های حساس او مقابل قطر و کره‌جنوبی عامل اصلی صعود ایران بود. گوچی توقع داشت با توجه به این‌که همواره گل‌های حساسی برای ایران می‌زند، حداقل در روسیه شانس بازی به‌دست می‌آورد.
با رفتن کی‌روش، شایعات زیادی راه افتاده مبنی بر این‌که شاید رضا گوچی دوباره به تیم ملی بازگردد و کارش را از سر بگیرد. با دعوت مسؤولان فدراسیون فوتبال این بازیکن به تمرینات ایران رفت و علاوه بر دیدار با بازیکنان، دقایقی هم با مارک ویلموتس، سرمربی جدید ایران صحبت کرد. یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال فاش کرد ویلموتس در صحبت‌هایی که با رضا گوچی داشته به این بازیکن پیشنهاد داده دوباره به تیم‌ملی بازگردد و پیراهن ایران را به تن کند. سرمربی تیم ملی به رضا گفته است: «دوست دارم بازیکنی با کیفیت تو در اختیار داشته باشم و این را بدان هر زمان بخواهی می‌توانی کنار ما باشی.»
رضا قوچان‌نژاد هم از سرمربی تیم ملی تشکر کرده و گفته باید به این مساله فکر کند. خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که احتمالا پاسخ این بازیکن به ویلموتس و تیم ملی مثبت خواهد بود. رضا گل‌های حیاتی و مهمی برای ایران زده و هواداران هم دوست دارند این بازیکن را در تیم ملی ببینند. از جمله گل‌های مهم این بازیکن می‌توان به گل بازی با کره، قطر (دو مقدماتی جام جهانی برزیل و روسیه)، گل به امارات و عراق در جام ملت‌ها، گل به بوسنی در جام‌جهانی و... اشاره کرد.
باید دید در نهایت این بازیکن چه تصمیمی خواهد گرفت. رضا قرار است در این باره با خانواده‌اش هم مشورت کند. هیچ بعید نیست او دوباره پیراهن تیم ملی را به تن کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها