«جان ویک 3» توانست پس از 3 هفته به صدرنشینی آونجرز در گیشه‌ها پایان دهد

ریوز همچنان می‌فروشد

کیانو ریوز با «جان ویک 3» بازگشت موفقیت‌آمیزی روی پرده سینماها داشته است. این اکشن دلهره‌آور که مورد پسند منتقدان قرار گرفته و با نقدهای مثبت زیادی هم روبه‌رو شده، فروش خوبی هم در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی کرده است. فیلم در سه روز اول اکران خود 57 میلیون دلار فروش کرده و صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش شده است. این افتتاحیه خوب و بالا، به سه هفته صدرنشینی اکشن ابرقهرمانانه «آونجرز: پایان بازی» خاتمه داد. تحلیلگران اقتصادی سینما که پیش‌بینی افتتاحیه‌ای خوب برای جان ویک 3 می‌کردند، تصور یک افتتاحیه 57 میلیون دلاری برایش نداشتند. آنها گفته بودند فیلم با افتتاحیه‌ای 40 تا 45 میلیونی نمایش عمومی خود را آغاز خواهد کرد. تا به امروز، جان ویک 3 بهترین افتتاحیه را در بین سه قسمت این مجموعه داشته است. دو قسمت قبلی در سال‌های 2014 و 2017 با افتتاحیه‌هایی 15 و 30 میلیون دلاری نمایش عمومی‌شان را شروع کردند.
کد خبر: ۱۲۰۷۹۳۴

به نوشته هالیوود ریپورتر، ریوز که با بازی در مجموعه علمی تخیلی و آینده نگرانه «ماتریکس» تبدیل به یکی از چهره‌های مطرح روز سینما شد، با جان ویک‌ها دومین مجموعه فیلم موفق خود را عرضه می‌کند. در این مجموعه او در قالب جوانی به نام جان ویک ظاهر می‌شود که خودش را از فعالیت‌های خلاف کارانه بازنشسته کرده است. اما عوامل منفی داستان او را رها نکرده و باعث بازگشتش به صحنه مبارزه می‌شوند. در سومین قسمت، جان ویک راهی مبارزه با یک گروه تروریستی بین‌المللی بسیار خطرناک می‌شود.
هالی بری بازیگر اسکار گرفته و سیاه پوست سینما هم، در قالب یک شخصیت مرموز به کمک جان ویک می‌آید تا بر شخصیت‌های شرور داستان غلبه کنند.
چاد استالسکی، کارگردان فیلم از موفقیت بین‌المللی آن هم راضی به نظر می‌رسد. فیلم همزمان با آمریکا، در 66 کشور دیگر دنیا روی پرده سینماها رفت و 36 میلیون دلار فروش کرد. رقم فروش کلی جهانی (آمریکا و بقیه کشورهای دنیا) 93 میلیون دلاری جان‌ویک‌3، خوشحالی تهیه‌کنندگانش در شرکت مستقل فیلمسازی لاینزگیت را هم به همراه داشته است. آنها اکشن دلهره‌آور خود را با هزینه‌ای 55 میلیون دلاری تهیه کرده‌اند. لاینزگیت امید زیادی به موفقیت بسیار بالای مالی فیلمش در کشور چین دارد. قرار است جان ویک 3 هفته آینده در این کشور پرجمعیت آسیایی اکران عمومی شود.
حالا، بازی ویدئویی
همزمان با اکران عمومی موفقیت‌آمیز فیلم، اعلام شد بزودی جان ویک ماجراجویی‌های خود را نیز در دنیای بازی‌های ویدئویی آغاز خواهد کرد. شرکت پابلیشر گود شپرد با بیان این خبر، بازی ویدئویی جان ویک را با کمک و مشارکت شرکت فیلمسازی لاینزگیت تولید می‌کند. این بازی کاملا در حال و هوای نسخه سینمایی ساخته خواهد شد و اکشن محور است.
هنوز زمانی برای پخش اولین قسمت این بازی تعیین نشده است. اما گفته می‌شود تا قبل از پایان سال جاری میلادی، علاقه‌مندان بازی‌های ویدئویی می‌توانند آن را از فروشگاه‌ها خریداری کنند. تا به حال، کیانو ریوز، سر یان مک‌کلن و لنس ردیک آمادگی شان را برای قرض دادن صدایشان به شخصیت‌های این بازی، اعلام کرده‌اند. این بازی ویدئویی با نام «جان ویک: هکس» به بازار عرضه می‌شود.
یک دنباله تازه؟
با آن که به صورت رسمی اعلام نشده است، اما از داخل شرکت لاینزگیت خبر می‌رسد جان ویک صاحب قسمت چهارم هم خواهد شد. داستان فیلم در پایان سومین قسمت آن باز می‌ماند و همین نکته، راه را برای ساخت قسمت‌های بعدی هموار می‌کند. چاد استالسکی از امکان تولید چهارمین قسمت فیلم ابراز بی اطلاعی می‌کند و می‌گوید: تا این لحظه هنوز چیزی اعلام نشده است و نمی‌دانم مدیران لاینزگیت قصد دارند در آینده نزدیک چنین کاری کنند یا نه. اما احتمال آن اصلا بعید نیست. هم منتقدان و هم تماشاگران استقبال بسیار خوبی از فیلم کرده‌اند. این استقبال به معنی آن است که در صورت تولید قسمت بعدی، احتمال زیادی دارد که مشابه چنین چیزی تکرار شود. با این حال، قبل از هر چیز باید یک داستان خوب و قوی داشت. به صورت طبیعی، کار نگارش چنین فیلمنامه‌ای هم زمان می‌برد و نمی‌توان آن را به‌سرعت انجام داد.
چهارمی متفاوت!
اما استالسکی خبر از اتفاق مهم دیگری می‌دهد که خودش البته در خلق آن نقشی ندارد! به گفته این فیلمساز، قرار است قسمت چهارم مجموعه ماتریکس با بازی کیانو ریوز ساخته شود.
به گفته استالسکی:« با خود واچوفسکی‌ها صحبت کردم و به من گفتند به‌زودی کار ساخت چهارمین قسمت ماتریکس را شروع می‌کنند. این موضوع را به ریوز هم گفته‌اند و او هم بسیار خوشحال و هیجان زده است. کار نوشتن فیلمنامه ماتریکس 4 در مراحل پایانی قرار دارد و فکر کنم تا اوایل فصل پاییز، کلید فیلمبرداری‌اش زده شود.» به جز استالسکی، شخص دیگری درباره موضوع ساخت ماتریکس 4 صحبتی نکرده است. اما بعید به نظر می‌رسد این فیلمساز خودسرانه چیزی گفته باشد. لانا و لیلی واچوفسکی خود را از رسانه‌ها پنهان کرده‌اند و حاضر به مصاحبه در این باره نیستند. با این حال، 20‌سالگی تولید ماتریکس‌ها می‌تواند بهانه خوبی برای تولید قسمت تازه‌ای از آن باشد.
ماتریکس زنانه
این همه در حالی است که از داخل کمپانی برادران وارنر شنیده می‌شود ابتدای کار قرار بود ماتریکس با محوریت شخصیت یک زن تولید شود. حتی ساندرا بولاک برای بازی در این نقش انتخاب شده بود، اما تهیه کنندگان فیلم بعد از سبک و سنگین کردن تمام مسائل به این نتیجه می‌رسند که یک چنین اکشن سنگین و سطح بالایی نیازمند یک شخصیت مرد است و نه زن. همین باعث می‌شود شخصیت محوری داستان از زن به مرد تغییر پیدا کرده و ریوز جای بولاک را بگیرد. طنز ماجرا این جاست که بولاک و ریوز در اکشن دلهره‌آور بسیار موفق «سرعت» در سال 1994، با یکدیگر هم بازی بودند!

کیکاووس زیاری

گروه سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها