مارماریس شهری بندری در سواحل مدیترانه می باشد که در جنوب غرب ترکیه و در استان موغلا واقع شده است.
کد خبر: ۱۲۰۴۸۳۶
همه چیز درباره مارماریس  با بلیط هواپیما

جمعیت این شهر حدود ۲۸۰۰۰ نفر است اما در فصل های توریستی، جمعیت آن به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر هم میرسد. مارماریس بعلت واقع شدن در میان رشته کوه های کنار دریا بسیار مشهور است. این شهر با دو لنگرگاه اصلی و بندرهای متعدد خود، مرکزی برای کشتیرانی و غواصی به حساب می آید. از مارماریس بطور منظم، کشتی های تفریحی به سمت جزیره یونانی هر روز در حرکت می باشند.

آب و هوای مارماریس:

این شهر دارای آب و هوایی مدیترانه ای با تابستان هایی گرم و مرطوب و زمستان هایی بارانی و خنک است. بهتر است لباس‌های سبک همراه خودتان بیاورید، چون آب و هوای مارماریس در تمام فصل‌ها گرم می باشد و تنها در روزهای زمستان ممکن است دمای هوا به کم‌تر از ١٥ درجه‌ی سانتی‌گراد برسد. همین ویژگی باعث شده که دریای مارماریس در تمام طول سال برای شنا و دیگر ورزش‌های آبی مناسب باشد و گشت و گذار در شهر مسافران را اذیت نکند، ولی بهترین زمان سفر با بلیط هواپیما به مارماریس از اوایل بهار تا اواسط تابستان است.

فرودگاه و هتل های مارماریس:

مارماریس در جنوب‌ غربی‌ترین نقطه‌ی کشور ترکیه قرار دارد. فرودگاه دالامان در صد کیلومتری شهر و فرودگاه میلاس بودروم در حدود ١٥٠ کیلومتر شهر مارماریس قرار گرفته است. از هر دو فرودگاه به طرف مرکز شهر، هم تاکسی وجود دارد و هم اتوبوس. کرایه‌ی تاکسی‌ها خیلی گران نیست، اما اتوبوس‌ها هم هر نیم ساعت یک بار حرکت می‌کنند و دردسری برای شما ندارند. در فصل های توریستی تعداد توریست ها خیلی زیاد می باشد بهتر است از قبل به فکر رزرو هتل مورد علاقه خودتان باشید. از بین هتل‌های مختلف با ستاره‌های متفاوت و یا ویلاهای ساحلی، همانی را انتخاب کنید که بیشتر دوست دارید. بهترین هتل های 5 ستاره مارماریس می توان به هتل گرین نیچر، اشاره کرد.

سپری کردن تور ترکیه در مارماریس ، تجربه ای دلچسب است . تفریحات در مارماریس بسیار متنوع و مهیج است . خط ساحلی زیبای مارماریس با مردم دوست داشتی اش ، غذاهای تازه و خوشمزه، نوشیدنی های محلی ای که به راحتی می تواند در برابر باغ های انگور بسیاری از کشورهای اروپایی به رقابت پردازد . مارماریس تابستان طولانی و هوای خوب دارد، در مارماریس عملاً بین ماه مه و اواخر پایانی ماه اکتبر برای مسافرت بهترین زمان است. چندین کشور جهان دارای چنین تنوع فرهنگی مانند ترکیه می باشد. عرصه ای بیش از دو قاره که ترکیبی از شرق، غرب و مشرق زمین امروزی با روم شرقی باستان، عثمانی، روم و امپراتوری های فارسی است. ترکیه در کلاس خاصی خود را قرار داده است.همچنین می توانی اطلاعات مربوط به بلیط هواپیما را در سیات راه به راه ببینید.

از آنجاییکه مارماریس از شهرهای توریستی ترکیه است ، اماکن تفریحی مارماریس در جذب گردشگر نقش بسزایی دارد . مارماریس دارای 2 پارک آبی است، پارک آبی آکوا دریم و پارک آبی آتلانتیس که توصیه ما به شما برای داشتن لحظاتی شاد ، پارک آبی آکوا دریم میباشد. پارک آبی مارماریس که در آن انواع سرسره های آبی، استخر برای کودکان، رستوران، بولینگ، مینی گلف، استخر موج و انواع سرگرمیهای مختلف دیگر وجود دارد.

از تفریحات مارماریس با خرید بلیط هواپیما میتوان به غواصی اشاره کرد . آب دریای مدیترانه تمیز و آبی است بنابراین زیر آب بسیار زیبا و قابل لمس است و غواصی در این آبها بسیار لذتبخش است . از دیگر تفریحات در شهر مارماریس ترکیه ، پاراسیلینگ که همان پرواز بر فراز دریاست البته باید از قبل این تور را رزرو کنید. اسب سواری و تنیس و جیپ سواری از مهم ترین جاذبه های گردشگری مارماریس است که میتوانید از آنها استفاده کنید . رافتینگ مارماریس را حتماً تجربه کنید و لذت ببرید . شب ترکی و حمام ترکی از دیگر جاهای تفریحی مارماریس است . تور کشتی مارماریس نیز در نوع خود بسیار جالب و قابل توجه میباشد و تجربه ای منحصر بفرد از زیبایی ها و جذابیتهای اطراف مارماریس را به همراه خود داراست که حضور درآن را به تمامی دوستداران طبیعت و دریا توصیه میکنیم

کارهایی که در سفر به مارماریس نباید از دست داد: رفتن به سواحل و لذت بردن از تفریحات آبی رفتن به سواحل ایچملر (Icmeler Beach) گشت و گذار در شهر/ اسب سواری در مارماریس /رفتن به پارک‌های آبی / قایق سواری در مارماریس ترکیه/ شنا با دلفین‌ها / رفتن به جزیره سدیر/ بازدید از قلعه مارماریس/ بازدید از پارک ملی/

مارماریس گوشه ای از بهشت است که در طول سال می توان همنشینی همه طیف های رنگهای سبز و آبی را در آن مشاهده نمود. فراوانی گردشگاههای موجود در کناره سواحل طولانی، وجود بنادر طبیعی، نزدیکی به شهرهای آنتیک، زیبایی های طبیعی، امکانات تور آبی، بنادر مدرن کشتیهای تفریحی ترکیه ، امکانات مناسب خلیج برای هر نوع ورزشهای آبی، از هتلهای 5 ستاره تا پانسیونهای بسیار خوب، شهری بهشتی را بوجود آورده است که هم گردشگران با هر نوع سلیقه می توانند تعطیلات دلخواه خود را در آنجا بگذرانند. ماماریس که تا چندی پیش با ماهیگیری، صنایع ابری و گیاهان معطر خود مشهور بود امروز بصورت یک شهر و مرکز توریستی بزرگی در آمده است. علاوه بر جاده های زمینی با فرودگاه دالامان و کشتی رودوس نیز بسهولت با دنیای خارج ارتباط داشته و به جهت واقع شدن بروی جاده داتچا و نزدیکی به جاده فتحیه، اهمیت فراوانی یافته است.

علاوه بر اینکه بواسطه بنادر طبیعی برای کشتی های تفریحی دریای مدیترانه، در کتارخانجات کشتی سازی خلیج یالانجی نیز تعمیر و نگهداری کشتی های تفریحی انجام می پذیرد. ماماریس بواسطه داشتن آب و هوای مدیترانه ای در زمستان نیز دارای هوای معتدل بوده و امکان شنا کردن وجود دارد. همچنین کوههای مرتفع و بهم فشرده و جنگلهای کاج اطراف خود و درختان کمیاب Liquidamber Orientalis و درختان چنار پهن برگ، پوشش گیاهی مارماریس را تشکیل می دهد.سکونت اولیه در مارماریس که تاریخ آن به 3400 سال پیش از میلاد می رسد با آمدن قومی که نام رئیس آن کار بود آغاز میشود. نام منطقه کاریا که مشتقی از نام رئیس قبیله بود داده شده است. برکت سواحل دریای اژه و مدیترانه، این منطقه را جذاب نموده است. و بدین جهت مارماریس در طول قرون تحت حاکمیت تمدنهای بسیاری قرار گرفته است. در تورهای تفریحی در مارماریس می توان آثار تمدنهای کاریا، رودوس و آدا، مصر آشور، ایون ion، دورDOR، پرس، مقدنیه، سوریه، روم، بیزانس، سلجوقیان و عثمانی را مشاهده نمود. نام اولیه این شهر Physkos بوده است.

مسیر هوایی : فرودگاه دالامان ترکیه در فاصله 100 کیلومتری این شهر قرار دارد. در بین ساعات 30/7 الی 22 سفرهای منظم برقرار می باشد. همچنین می توان از سرویسهای فرودگاه استفاده نمود.فرودگاه میلاس – بودروم نیز در فاصله 147 کیلومتری قرار دارد فرودگاه نزدیک دیگری به این شهر میباشد که قیمت بلیط هواپیما را نیز مناسب می توانید بخرید .

جاهای دینی مارماریس

میدان جوان مارماریس Marmaris Dancing Fountains

میدان جوان یکی از جاذبه های شهر مارماریس است که با فواره های رقصان و حتی برج ساعتی که دارد مکانی برای برگزاری کنسرت ها و نمایش های روباز می باشد و همچنین مکان مناسبی برای جشن های تعطیلات عمومی است. فواره های مارماریس در ساعت های مختلف شب نمایش داده می شوند که هر بار این نمایش ۱۵ دقیقه طول می کشد. نمایش فواره ها ترکیب زیبایی از موسیقی، آب و نور هستش از همین جهت توانسته جزء جاذبه های این شهر قرار بگیرد.

شهر باستانی کاریان

این شهر باستانی که مقبره سنگ تراشی شده سلاطین یونانیه، در رودخانه دالیان قرار دارد و در قرن چهارم قبل از میلاد به عنوان یک مرکز هنری و فرهنگی مشهور بوده است. این شهر باستانی دارای دو لنگرگاه بود که یکی روی دریای اژه و دیگری برروی دریای مدیترانه قرار داشته است.

قلعه مارماریس

قلعه مارماریس در سال ۱۵۲۲ هنگامیکه سلطان سلیمان عثمانی قصد لشگرکشی به رودز داشت، بازسازی شد تا پایگاه نظامی او باشد. در سال ۱۹۷۹، کار مرمت و بازسازی بر روی آن انجام شد تا به شرایط اولیه اش برگردد. با تلاش های وزارت فرهنگ، این قلعه تبدیل به موزه شد. همان زمانی که این قلعه در بازار ساخته شد، یک کاروانسرای کوچک عثمانی هم توسط مادر سلطان سلیمان، عایشه حفصه سلطان، ساخته شد. برای آنکه اطمینان داشته باشید بلیط هواپیما را به راحتی و قیمت مناسب بخرید سایت راه به راه را چک کنید و از آنجا خرید کنید.

رودخانه دالیان

دالیان از جمله جاذبه های زیبا و تاریخی شهر مارماریس است که در ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی این شهر واقع شده است.این منطقه به معروف به منطقه لاک پشتی است و مقبره های سنگی الهام بخش و حمام گل طبیعی دالیان به عنوان یکی از کمیاب ترین گوشه های جهان می درخشد در خم رودخانه در بالای بندر، شهر تاریخی کانوس مقبره های تاریخی روی صخره های بالای کوه حک شدن که به وسیله قایق می شود به آنها دسترسی پیدا کرد. مقبره های سنگی متعلق به پادشاه لیکیاست و تاریخش به سال ۴۰۰ قبل از میلاد می رسد.

رستورانهای معروف

رستوران سمدان Samdan Restaurant

محبوب ترین رستوران شهر مارماریس سمدان است که از دید تورست ها در این رستوران می توانید خوشمزه ترین غذاهای دریایی و ترکی را میل کنید. البته علاوه بر غذاهای دریایی و ترکی می توانید در این رستوران فست فود هم سرو کنید.

رستوران پیکادیلی Piccadilly Restaurant

با توجه به این که شهر مارماریس یکی از شهرهای توریستی ترکیه است‌، رستوران های متنوع و خوبی را وجود دارد. از همین رو دیگر رستورانی که می خواهیم در راهنمای سفر به مارماریس برایتان آن را معرفی کنیم رستوران پیکادیلی است. در این رستوران انواع غذاهای مدیترانه ای، انگلیسی و همچنین پیتزاهای فوق العاده ای سرو می شود. محیط رستوران بسیار دوستانه و سطح قیمت ها هم متوسط است.

رستوران د گریت کورنر استیک هاوس The Great Corner Steak House

اگر هم خواستید در شهر مارماریس ترکیه استیک میل کنید، می توانید به رستوران د گرینت کورنر بروید. بهترین استیک های این شهر در این رستوران سرو می شد. در این رستوران علاوه بر استیک، انواع غذاهای مکزیکی، هندی و انگلیسی هم ارائه می شود که همگی خیلی خوشمزه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها