تلویزیون کارکردهایی دارد که اول باید آن کارکردها را بشناسیم و سپس ببینیم براساس همین کارکردها برنامه‌ریزی می‌کنیم یا آن چیزی که خودمان به آن اعتقاد داریم، انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۱۲۰۴۸۱۸

تلویزیون در دنیا به عنوان یکی از رسانه‌های اطلاع‌رسانی و سرگرمی مردم درنظر گرفته شده و در نظر بگیرید در هر قهوه‌خانه‌ای هم که بروید تلویزیونی روشن است تا مثلا با پخش زنده مسابقات فوتبال مشتری جذب کند.
چرا فوتبال در قهوه‌خانه‌ها و کافه‌ها پخش می‌شود؟ چون مخاطب دارد.
حالا تصور کنید مخاطب شب خسته و کوفته می‌خواهد برود خانه، اگر چیزهایی که دوست دارد از تلویزیون پخش نشود قطعا می‌رود سراغ شبکه‌هایی که برایش این سرگرمی‌ها را فراهم کند، اگرچه بسیار در سطح پایین و نازلی باشند.
شکی نیست سطح شبکه‌های خارجی که به زبان فارسی است، بسیار پایین است و یک سری از آنها کپی‌برداری ضعیفی از محتوای قدیمی رسانه ملی است، ولی چون برنامه‌های تلویزیون خودمان چنان که باید سرگرم‌کننده نیست مخاطب به سمت ماهواره می‌رود.
در زمینه سریال‌سازی به نظرم تلویزیون گاهی اوقات نمی‌تواند وارد برخی مضامین شود و همین است که داستان‌ها را بسیار شبیه یکدیگر و خسته‌کننده می‌کند و محتواها به سمت بی‌خطر شدن پیش می‌رود.
ما نیاز داریم حرف مردم را بزنیم و آنچه آنها می‌خواهند در تلویزیون ببینند. اگر چنین شود، من به شما قول می‌دهم مخاطب سراغ هیچ شبکه خارجی نخواهد رفت.
باور کنید این چنین نیست که مردم شبکه‌های خارجی را دوست داشته باشند، بلکه مخاطبان از سر ناچاری است که به تماشای ماهواره می‌روند وگرنه محصول باکیفیت داخلی همواره برای مردم ایران در اولویت است. بنابر این اگر فضا برای تلویزیون و برنامه‌سازانش برای ساخت برنامه‌ها بازتر شود شاهد جذب بیشتر مخاطب این رسانه خواهیم بود.


حسن کلامی

تهیه‌کننده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها