یک کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

در برابر آرایش جنگی دشمن باید همه باهم مانند برخورد با سیل عمل کنیم

یک کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

آرایش جنگی دشمن، سلاح برزمین دولت و چوبدستی مردم

یک کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: وقتی دولت سلاح مقابله با دشمن را روی زمین گذاشته، مردم مجبور هستند با چوب‌دستی در برابر دشمن مقابله کنند.
کد خبر: ۱۲۰۴۵۶۶
آرایش جنگی دشمن، سلاح برزمین دولت و چوبدستی مردم

پرویز سروری کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در تشریح وظایف مردم و مسئولین در برابر آرایش جنگی همه‌جانبه آمریکا و صهیونیست‌ها که مدتی پیش مورد تأکید رهبر انقلاب قرار گرفت اظهار کرد: همان‌طوری که مقام معظم رهبری فرمودند موضوع مشخص این است که دشمن در بعد نظامی تقریباً در هر عرصه‌ها به مصاف ما آمده و با شکست فاحشی مواجه شده است.

سروری تأکید کرد: این مسئله در منطقه، داخل کشور و عرصه‌های بین‌المللی مشهود است که آمریکایی‌ها باقدرت نظامی توان مواجه نظامی با کشور ما را ندارند و نمی‌توانند قدرت بازدارندگی ما را بشکنند به همین دلیل امروز دشمن بر روی موضوعات اقتصادی و معیشتی متمرکزشده و با یک فرآیند سیاسی آن را تعقیب می‌کنند.

وی بابیان اینکه دشمن با استفاده از بسترهای سیاسی و فرهنگی به دنبال پیشبرد فشارهای اقتصادی باهدف ناامید کردن مردم و ناکارآمد نشان دادن نظام است ادامه داد: خط مقدم آرایش جنگی امروز دشمن اقتصادی است و خط نرم‌افزار و فکری آن‌هم سیاسی است.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: دشمنان به‌وسیله رسانه‌های مختلف در تلاش هستند با چندین برابر نشان دادن فشارهای اقتصادی، نقش تحریم‌ها را بیش از چیزی که هست جلو دهند تا انسجام، هم‌افزایی و همبستگی ملی در کشور کاهش پیدا کند و به تعبیر دیگر آن‌ها به دنبال این هستند که با سربازگیری از نیروهای داخلی برای خود ناامنی و چنددستگی در کشور راه بیندازند.

وی با تأکید بر اینکه حمایت سیاسی و رسانه‌ای از خط تحریم برای از بین بردن انسجام داخلی است خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال ضربه واردکردن به ظرفیتی هستند که در مقابل آن‌ها ایستاده‌اند و بر همین اساس تلاش دارند تا مردم به چنددستگی دچار شوند و این چنددستگی هم‌افزایی و همبستگی ملی را از بین ببرد آن موقع است که حتی حرکت نظامی هم می‌تواند توجیه پیدا کند.

سروری افزود: موضوعی که امروز کاملاً مشخص است این نکته است که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در حدی است که فعلاً عنصر نظامی نمی‌تواند نقش جدی را ایفاء کند اما آن‌ها تشخیص داده‌اند که تأثیرگذاری اصلی را باید در بعد اقتصادی و سیاسی دنبال کنند.

وی با تأکید بر اینکه در جنگی که دشمن آغاز کرده بیشترین نقش را دولت باید ایفا کند اظهار کرد: مردم در معرض سیاست‌های اقتصادی دولت هستند و وقتی‌که دشمن در بعد اقتصادی و سیاسی آرایش جنگی گرفته است طبیعتاً دولت هم باید یک آرایش اقتصادی سیاسی جنگی بگیرد اما دولت هنوز در حال انفعال است.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه بابیان اینکه دولت همچنان بر روی گزاره‌های تکیه می‌کند که در جهت سیاست‌های جنگی دشمن است تأکید کرد: مشخصاً وقتی دولت در تردید و ابهام باشد نمی‌تواند به شکل قاطع اقدامات دشمن را رصد برای مقابله با آن تدبیر و برنامه‌ریزی کند به همین دلیل است که شما اساساً هیچ آثاری از حمله و آرایش مقتدرانه را در بعد مقابله با دشمن نمی‌بینید.

وی با تأکید بر اینکه تقریباً دولت دست‌هایش بالابرده و عملاً برنامه‌ای برای مقابله با آرایش جنگی ندارد یادآور شد: هرچند مردم نقش خیلی حساس دارند ولی طبیعتاً در این شرایط خسارت می‌بینند، چون ابزار اقتصادی دست آن‌ها نیست و آن‌کسی هم که باید مقابله کند، سلاح را روی زمین گذاشته، مردم مجبور هستند با چوب‌دستی با دشمن مقابله کنند که این‌یک نبرد نابرابر است.

سروری ادامه داد: هرچند مردم با بصیرت، آگاهی و استمرار همبستگی می‌توانند امنیت ملی را ایجاد کنند اما رفتارهای اقتصادی دولت خسارت و مشکل را برای مردم صدچندان می‌کند که نمونه آن را در همین داستان بنزین را شاهد بودیم، یک استرسی به مردم وارد شد اما بالاخره معلوم نشد که آیا دولت این مسئله را اعلام کرده بود یا نه و اگر اعلام نکرده چرا به‌زودی آن را تکذیب نکرده است و چرا اجازه دامنه خسارت این موضوع این مقدار افزایش پیدا کند.

وی بابیان اینکه همه شواهد نشان می‌دهد دولت در انفعال است و نتوانسته از این حالت خارج شود ادامه داد: دولت هنوز امید دارد راه‌های را با اروپا و آمریکا باز کند و برجام را استمرار بدهد اما از طرف دیگر این عدم عزم راسخ برای تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی و شکل‌گیری مواجه با دشمن، خسارت‌های جدی را به کشور وارد کرده است؛ در این شرایط گام اول را باید دولت بردارد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان اظهار کرد: هرچند تا الآن مردم باوجود همه فشارها تلاششان بر این بوده است که انسجام، وحدت و امنیت ملی را مبتنی بر منافع کشور حفظ کنند ولی پشت آن‌ها از پشتیبانی دولتی خالی است و دولت هنوز تکلیف خود را برای یک برنامه مدون و آرایش جنگی اقتصادی و سیاسی روشن نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها