جزئیات تازه از عملیات هلاکت قاتل روحانی همدانی

قاتل سابقه تجاوز به عنف داشت

32 نفر از افرادی که در سه شهر در فضای مجازی به حمایت از قاتل به هلاکت‌ رسیده طلبه همدانی پرداخته بودند، بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۲۰۳۸۳۰

به گزارش فارس، سردار بخشعلی کامرانی صالح، فرمانده نیروی انتظامی استان همدان در این باره گفت: زمانی که پلیس در جریان تیراندازی و قتل یک روحانی در محله شهدای همدان قرار گرفت، ماموران تحقیقات را آغاز کردند. ده دقیقه بعد از این حادثه خودرویی که با آن متهم برای قتل استفاده کرده بود شناسایی و معلوم شد متعلق به یک خانم بوده که خودرو را فروخته اما سند نزده است.
وی افزود: در جریان تحقیقات معلوم شد خودرو متعلق به برادر قاتل فراری است. ماموران به گلفروشی محل کار وی رفتند که با تحقیق از او معلوم شد، خودرو را یک ساعت پیش برادرش تحویل گرفته است. بنابراین هویت قاتل تائید شد. برادر متهم از ماجرا آگاه بود اما به پلیس خبرنداد تا مانع کار وی شود.
کامرانی صالح با بیان این‌که بیش از 50 تیم عملیاتی و اطلاعاتی و آگاهی برای پیگیری موضوع فعال بود ادامه داد: افرادی که به نوعی با قاتل در ارتباط بودند نیز شناسایی شدند. ماموران چهارنفر همراه او را که قصد فرار داشتند، در قروه کردستان دستگیر کرد. هشت مخفیگاه او زیر نظر گرفته شد. یک ساعت و نیم از وقوع قتل گذشته بود که در اینستاگرام قاتل عکس‌هایی همراه با سلاح کمری و جنگی منتشر و پخش شد.
وی گفت: برخی از افراد به عنوان برادر قاتل شروع به انتشار مطالبی در فضای مجازی کردند در صورتی که برادر او در همان دقایق اولیه دستگیر شده بود. این در حالی بود که 32 نفر به حمایت از قاتل در فضای مجازی مطالبی منتشر کردندکه دستگیر شدند. تعدادی از آنها ساکن شیراز، همدان و مشهد بودند.
فرمانده انتظامی همدان ادامه داد: بعد از فرار قاتل تمام ورودی‌ها و خروجی‌های شهر را تحت کنترل قرار دادیم، از آنجا که قاتل بعد از گذاشتن پست اینستاگرامی هیچ اثری از خود باقی نگذاشته و تماس‌ها و ارتباطات خود را قطع کرده بود، احتمال دادیم در جایی مخفی شده باشد. او سرانجام نیمه‌شب در یکی از مناطق شهر در تردد بود که مأموران به او مشکوک شدند. قاتل اسلحه‌ای که با آن روحانی را کشته بود به همراه داشت، آن را زیر کاپشن خود پنهان کرده بود و وقتی مأموران به او دستور ایست دادند به سمت آنها شلیک کرد.
وی گفت: در جریان این اتفاق چند دقیقه بعد تیم دوم و سوم نیز وارد کار شدند و مجرم را مورد محاصره قرار دادند، مأموران از او خواسته بودند تسلیم شود اما او به سمت آنها شلیک کرده بود. از آنجا که قاتل روی زمین دراز کشیده بود و به سمت نیروهای ما شلیک می‌کرد امکان اصابت تیر به کمر تا پایین او نبود تا او را زنده دستگیر کنیم. دو مامور زخمی و بستری شدند. قاتل قبل از قتل بجز یک عکس که با اسلحه شکاری بود هیچ تصویری با سلاح های جنگی از خود منتشر نکرده بود.
فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به دستگیری فردی که در خودرو قاتل را همراهی می‌کرد گفت: بازجویی از این فرد و دیگر همراهان او که با قاتل در ارتباط بودند، در حال انجام است به همین دلیل هنوز نمی‌توان در مورد انگیزه قطعی قاتل صحبت کرد.
وی با اشاره به سوابق مجرمانه قاتل اظهار کرد: او که 30 سال داشت، سه سال در زندان بود و سابقه نزاع، عربده‌کشی و درگیری با افراد شرور هم پایه خود را نیز داشت. او بعد از آزادی دنبال موضوع و مسائل خاصی نبود زیرا ما تمام اراذل و اوباش را مورد رصد قرار می‌دهیم شرارت، آدم‌ربایی، تجاوز به عنف و شرب خمر در سوابق این شرور وجود دارد. قاتل با شش نفر در استان و خارج از استان هم رابطه داشته و انسان فاسدی بود.
روز شنبه حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی توسط یک شرور سابقه‌دار به نام «بهروز حاجیلویی» با ضرب دو گلوله به شهادت رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها