گزارش میدانی «جام‌جم» از یک روز پرسه در میان دلالان خودرو

شگردهای عجیب دلالی در بازار خودرو

این روزها آشفته‌بازار قیمت انواع خودرو وارد فاز جدیدی شده به نحوی که خرید و فروش قفل شده و همه به نوعی برای کسب سود بیشتر فروشنده شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۳۴۹۶

به گزارش تسنیم، در حال حاضر یک ماه از آغاز فعالیت بازار خرید و فروش خودرو می‌گذرد اما متأسفانه این بازار در سال جدید نه تنها رنگ رونق به خود نگرفته بلکه وارد فاز جدید افزایش قیمت‌ها هم شده است. البته رشد قیمت‌ها به حدی غیرمنطقی است که مشتریان خودرو فقط نظاره‌گر بازار بوده و دست از خرید کشیده‌اند.
از طرفی رشد قیمت‌ها عاملی شده تا مردم سرمایه‌ها را به سمت این بازار برده و با خرید خودرو درصدد سود بیشتر برای خود هستند. به نوعی امروز دلالی در بازار خودرو رونق دارد و هرکس برای سود بیشتر، خودرو خریداری و در انبار نگهداری می‌کند.
یکی از فروشندگان خودرو در همین ارتباط می‌گوید: رشد قیمت‌ها در خودروهای خارجی غیرقابل تصور است به نحوی که روزانه به صورت متوسط قیمت خودروهای خارجی ده تا 20 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند. البته فروشنده‌ای هم در بازار نیست و فقط هر روز قیمت‌ها تغییر می‌کند.
وی با بیان این‌که مشکلات ترخیص خودروها، سرنوشت نامعلوم واردات خودرو و افزایش قیمت ارز را باید دلیل این مشکلات دانست، گفت: دولت هیچ تصمیم روشنی برای تعیین تکلیف واردات خودرو ندارد و همین بلاتکلیفی بازار این خودروها را آشفته‌تر از دیروز می‌کند. به عنوان نمونه در طول ده روز گذشته سانتافه از 700 میلیون تومان به 900 میلیون تومان، توسان از 550 میلیون تومان به 750 میلیون تومان، اسپورتیج از 550 میلیون تومان به 800 میلیون تومان و النترا از 400 میلیون تومان به 530 میلیون تومان رسیده است.
فروشنده دیگری با اعلام این‌که کم‌فروشی در بازار خودرو غوغا می‌کند، می‌گوید: چند نفر دسته‌جمعی آمده بودند یک خودروی صد میلیون تومانی بخرند تا در ماه‌های آینده آن را فروخته و سود کسب کنند برای ما هم سؤال شده بود که چرا همه دنبال دلالی و سود در بازار خودرو هستند.
وی افزود: جالب این‌که هنوز خبری از واحدهای نظارتی در بازار نیست و هر کس بنا به سلیقه خود قیمتی را برای خودروهای زیر 50 میلیون تومان اعلام می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها