با توجه به ادامه بارش طی امروز و فردا (۲ و ۳ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی دریای خزر، رودخانه‌های منطقه همچنان پرآب و سیلابی خواهند بود لذا توصیه می شود، از تردد غیرضروری در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.
کد خبر: ۱۲۰۲۲۰۲
هشدار  هواشناسی نسبت به خودداری از تردد در حاشیه رودخانه‌ها

به گزارش جام جم آنلاین، در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: «با گذر سامانه بارشی ازاواخر وقت امروز (۲ اردیبهشت) تا صبح چهارشنبه (۴ اردیبهشت) دمای هوا ۴ تا ۸ درجه در سطح کشور کاهش می‌یابد. کمینه دمای هوا طی این مدت در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب و در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز به صفر و یا حتی به کمتر ازآن می رسد.

لذا توصیه می شود جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از سرمازدگی به باغات، مزارع، گلخانه ها، دامداری ها، شیلات، کندوهای زنبور عسل و نسبت به کاهش اتلاف انرژی گرمایی و تأمین سوخت در مناطق نام برده شده اقدام مقتضی به عمل آید.

با توجه به ادامه بارش طی امروز و فردا (۲ و ۳ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی دریای خزر، رودخانه‌های منطقه همچنان پرآب و سیلابی خواهند بود. لذا توصیه می شود، از تردد غیرضروری در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

بر این اساس، تا پایان هفته جاری با توجه به کاهش دما، میزان مصرف گاز و انرژی‌های فسیلی برای مناطق مسکونی و نیروگاه‌ها با افزایش نسبی مواجه می شود که مناسب است نهادهای مسئول در این رابطه تمهیدات لازم را بکار برند.»

سازمان هواشناسی در اخطاریه دیگری آورده است: «با گذر سامانه بارشی ازاواخر وقت امروز (۲ اردیبهشت) تا صبح چهارشنبه (۴ اردیبهشت) دمای هوا از ۴ تا ۸ درجه در سطح کشور کاهش می یابد. کمینه دمای هوا طی این مدت در استان های واقع در شمال غرب و غرب و در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز به صفر و یا حتی به کمتر ازآن می رسد. بر این اساس با توجه به کاهش دما به محدوده شرایط سرمازدگی و یخ زدگی در مناطق یاد شده توصیه های هواشناسی کشاورزی به شرح زیر اعلام می شود:

• تامین سوخت و کنترل دما و بستن دریچه‌ها در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی

• محافظت از تاسیسات و مراقبت از سیستم‌های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دمای سطح زمین به‌ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی

• اتخاذ تمهیدات مناسب برای مواجهه با سرمازدگی بهاره در باغات و مزارع

• تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغات با هدف تعدیل دمای محیط از طریق انجام آبیاری خارج از نوبت در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه

• ایجاد پوشش روی نهال‌های جوان و درختان آسیب پذیر

• خودداری از انجام هرس درختان

• برداشت محصولات آماده برداشت و انتقال به مکان‌های امن و انبارهای مسقف

• استفاده از ریز مغذی‌های توصیه شده توسط کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی جهت افزایش مقاومت به سرما

• خودداری از انجام عملیات شخم و پاکنی باغات

• خودداری از انتقال نشاء محصولات جالیزی و برنج از خزانه به زمین اصلی

• محافظت از کندوهای زنبورعسل با توجه به کاهش دما و وزش باد و انجام تغذیه کمکی

• عدم کود دهی استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی»

سازمان هواشناسی در اخطاریه دیگری خبر از مواج شدن تنگه هرمز داده و آورده است: «از امروز بعدازظهر (۲ اردیبهشت) تا چهارشنبه (۴ اردیبهشت) خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود. طی این مدت بویژه در مناطق شرقی و مرکزی خلیج فارس ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متر برآورد می شود، همچنین روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۳ و ۴ اردیبهشت) دریای عمان مواج خواهد بود و طی این مدت ارتفاع موج در دریای عمان بین ۱.۵ تا ۲ متر می‌رسد.

از اواخر وقت امروز و طی روز سه شنبه (۲ و۳ اردیبهشت) دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود و ارتفاع موج بویژه در نواحی شرقی دریای خزر بین ۱.۵ تا ۲ متر پیش‌بینی می‌شود.

از این رو توصیه می شود طی این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به عمل آید.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها