معاون صدای رسانه ملی:

رادیو باید در زمینه تقویت هنجارهای دینی و فرهنگی قدم بردارد

معاون صدای رسانه ملی گفت: رادیو به عنوان رسانه‌ای که باید در زمینه تقویت باورهای دینی و تقویت هنجارهای دینی و فرهنگی قدم بردارد، نمی‌تواند از یک بدنه‌ای خروجی بگیرد که خود آن بدنه جزو این حلقه نباشد و آن باور را خیلی ندارد.وقتی ما در لایه میانی بچه‌های رادیو می‌رویم ما باید احساس کنیم که تکلیفی داریم که این باور فرهنگی – دینی این هنجار اجتماعی چقدر در میان طبقه مولف، در میان رادیو ساری و جاری بوده است.
کد خبر: ۱۲۰۰۱۹۲
رادیو باید در زمینه تقویت هنجارهای دینی و فرهنگی قدم بردارد

به گزارش جام جم آنلاین از معاونت صدا، حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جانباز که روز بزرگی است، و همه ما تکلیف جدی داریم برای این روز گفت: جانبازان شاغل معاونت صدا از لطف و محبت خود کلامشان را با این جمله شروع کردند که ما انتظار و توقعی نداریم، شاید با برگزاری این جلسه اینگونه تصور بشود که دوستان مسائل و مشکلاتشان را بگویند، اما به دلیل کرامت و عزت نفسی که وجود دارد طبیعتا این نگاه ارزشمند را داشتید.اجر سالها زحمت و تلاش خودتان را با تقدیر و فلان مسئول و خوش‌آمد این و آن نه مقابله می‌کنید نه به چشم می‌آورید.

وی با بیان اینکه همه ما در زندگی فردی خود دارای نقاط اوج و فرود هستیم ادامه داد: اگر قرار باشد به سبب امتیازی که وجود دارد، ببالم، اولین گام در راه انحطاط را پیموده‌ام.اگر قرار باشد هر کس در قله‌هایی که هست، با علم اینکه این قله‌ها با هم برابری نمی‌کند ، آنجا مغرور شود و در آن توقف بکند همان جا نقطه سقوطش است.چه برسد به اینکه کسی رفته با تمام باورهای دینی خودش بر اساس اعتقادات خودش بدون هیچ گونه چشمداشت دنیوی رفته در مسیری خودش را قرار داده و خدا هم به او تفضل کرده و به او یک نشان افتخار آمیز جانبازی را نصیبش کرده حالا آدمی این نشان را با چه چیزی معامله بکند که ارزش آن را داشته باشد.طبیعی است که من نه حاجتی دارم نه خواسته‌ای دارم، اگر هم داشته باشم از شمای مسئول دارم.واقعیتش هم همین است.جای دیگری معامله شده جای دیگری محفوظ هست و حتما این فضا هست.

معاون صدای رسانه ملی گفت: اما سوی دیگرش هم، کسی که امروز روی این صندلی می نشیند او تکلیف شماست که این را بگویید، آن مسئولی که اینجا نشسته آن هم دستوراتی دارد.همان منشاء ای که آن دستور را به شما داده، به آن مدیر هم یه دستور دیگری داده شده است.هر کسی باید کار خودش را انجام بدهد.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی فرمودند: نگذارید جانبازان، ایثارگران، خانواده شهدا در پیچ و خم مسیرهای اداری بمانند.آن تکلیف شماست که اگر در پیچ و خم هم گذاشتنتان، معامله نکنید. آن هم تکلیف کسی است که نشسته روی صندلی که حاصل رشادتها و ایثار شهدا است.آنهم تکلیفی برای خودش دارد. اولین گام این بود که به هر حال این جمع را در یک فضای اختصاصی، ملاقات کنیم و بشناسیم به آن مقامی که کسب کردن، به آن تاج سروری این شخص برگزیده شده است.شدت کارها و مشغله ها این طوری بود که سال گذشته توفیق جلسه اختصاصی پیش نیامد.جانبازان کسانی هستند که برای این حوزه و برای مجموعه کاری که فعالیت می‌کنند، باید از منظر خودشان به کل رادیو نگاه بکنند و پیشنهادهایی دارند.شما اگر در مجموعه معاونت نکته‌ای می‌بینید، از منظری می بینید که من بلاخره احساس می‌کنم که مبنای فکری شما یک مبنای مشترکی است.

شاه آبادی افزود: پس آن مبنای فکری مشترک به ما کمک می‌کند که آن نکته و تذکر را از یک منظر دیگر به آن نگاه کنیم و توجه بکنیم بنابراین کاری که حلقه جانبازان در معاونت صدا در بود و نبود من باید انجام بدهند این است که با هم نشست هایی داشته باشید .شاید از لحاظ حوزه کاری صدها نقطه افتراغ وجود داشته باشد اما باید ببینیم چه وجه مشترکی داریم آن منظر ما را وابسته به این می‌کند که مباحثی را پیگیری کنیم.در مورد خانواده شهدا و جانبازان اعتقاد دارم در هر جایگاه و مقامی هستید، تلاش کنید که مرتبه برتر را کسب کنید و سازمان بایستی حق و حقوق شما را بدهد .ارتقاء معنوی و مادی و منزلتی این طبقه از مقدورات سیستم است.ما نباید اجازه بدهیم کسی که خداوند آن را تاج سر قرار داده با نگاهی دیده شود که در جایگاه و شان او نیست. شما بایستی مطالبه گر باشید من نه تنها ناراحت نمی‌شوم بلکه اگر بتوانم آن را انجام ‌دهم، وظیفه‌ام است و اگر نتوانم شرمندگی آن برایم می‌ماند.فضای فرهنگی کشور ، فضایی بسیار آسیب پذیر است.

معاون صدای رسانه ملی ادامه داد: بسیاری از باورها و مسلمات ما مورد تردید، انکار و استهزاء قرار گرفته و دستمایه این فضا قرار گرفته است.رادیو به عنوان رسانه‌ای که باید در زمینه تقویت باورهای دینی و تقویت هنجارهای دینی و فرهنگی قدم بردارد، نمی‌تواند از یک بدنه‌ای خروجی بگیرد که خود آن بدنه جزو این حلقه نباشد و آن باور را خیلی ندارد.وقتی ما در لایه میانی بچه‌های رادیو می‌رویم ما باید احساس کنیم که تکلیفی داریم که این باور فرهنگی – دینی این هنجار اجتماعی چقدر در میان طبقه مولف، در میان رادیو ساری و جاری بوده است.همه بچه‌های رادیو خوبند اما خوبی مرتبه دارد.ما چه نقشی ایفاء می کنیم در راستای ارتقاء این خوبی‌ها در این وجه.از وجهی که اینها به عنوان عناصر مولف در حوزه تولیدات فرهنگی تاثیر گذار است.تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد داریم.ما از مجموعه جانبازان و خانواده‌های شهدا ی رادیو می‌خواهیم حالا که خودت عامل بودی در عامل بودن دیگران هم موثر باشی.

شاه آبادی خطاب به جانبازان معاونت صدا گفت: شما باید مطالبه گر باشید، چه نسبت به امتیازات مادی که امساک کردید و امتناع ورزیدید و چه نسبت به باورهایی که به آن ایمان دارید .اگر نقصی در سیستم مجموعه وجود دارد، جایی حقی از بین می‌رود و کوتاهی و ظلم صورت می‌گیرد، نباید احساس دوری از کار بکنید ، متقابلا ما هم سلامت فکری‌ مجموعه امان را با یک سری مولفه‌های معینی که داریم ، از داشته‌ها و سرمایه‌های خودمان در نظر می‌گیریم.

وی افزود: داشته من مدیر برای سلامت فکری مجموعه، بدنه بسیج، نیروی انسانی، حضور عالمی که وجود دارد، خانم با حجاب و خانواده شهیدی که وجود دارد می‌باشد.این ها است که مجموعه را بیمه می‌کند.و ارتقاء می‌دهد. هر چقدر بستر ورود اینگونه افراد را به رادیو بیشتر کنیم، سلامت فکری مجموعه تامین می‌شود. همکاران بایستی این حس را داشته باشند که فضا برای حضور آنها در معاونت صدا بهتر است. احساس کنند افراد همدل و همفکری وجود دارند.

معاون صدای رسانه ملی اضافه کرد: کمتر جایی در سازمان است که به اندازه رادیو اعضایش به این اندازه از پیوستگی و یکپارچگی باشد.

دکتر شاه‌آبادی در پایان این نشست صمیمی از ایثارگران معاونت صدا رسول شرافتی گلگو، سعید کیخا، نادر نجف پور، فرامرز طهماسبی، فرهاد انتظاری، ماریا محمد آقا زاده، محمدعلی شیشه‌ای، مرتضی ترابی،مسعود لعلی، علی رحم علیزاده، ذبیح‌الله سلیمانی، احمد ابوالقاسمی تقدیر و تشکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها