رئیس سازمان دامپزشکی:

واردات گوشت برزیلی ادامه دارد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: واردات مستمر گوشت قرمز از 12 کشور مانند برزیل ادامه دارد و توقفی در این فرایند رخ نداده است.
کد خبر: ۱۱۹۲۷۱۶
واردات گوشت برزیلی ادامه دارد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، علیرضا رفیعی پور امروز (دوشنبه) در حاشیه آیین معارفه «نبی الله خون میرزایی» رییس جدید سازمان شیلات ایران و تودیع «حسن صالحی» رییس سابق این سازمان افزود: گوشت های برزیلی از کشور مبدا خریداری شده و در حال بارگیری است و چند محموله در حال انتقال دریایی یا در حال ترخیص از بنادر است.
به گفته وی، در سال های گذشته گوشت قرمز فقط از برزیل وارد می شد اما اکنون 40 کشور امکان صادرات گوشت قرمز به ایران را دارند.

** کاهش 99 درصدی بیماری آنفلوانزای پرندگان
رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره وضعیت بیماری آنفلوانزای پرندگان تصریح کرد: با اقدامات بهداشتی صورت گرفته بیماری آنفلانزای پرندگان نسبت به ماه گذشته 99 درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می شود سال آینده خطر جدی در مورد این بیماری نداشته باشیم.

** هنوز مجوزی برای واردات مرغ صادر نشده است
رفیعی پور افزود: بحث واردات گوشت مرغ برای متعادل سازی بازار در ستاد تنظیم بازار و بخش بازرگانی مطرح شده اما تاکنون درخواستی مبنی بر صدور مجوز بهداشتی واردات به دست ما نرسیده است.
وی اضافه کرد: تاکنون واردات گوشت مرغ از هیچ کشوری نداشته ایم و در صورت نیاز این واردات از برزیل و ترکیه انجام می شود.

** مردم هرگونه تخلف بهداشتی محصولات پروتئینی را اطلاع دهند
این مسئول درباره انتشار تصاویری در مورد رعایت نشدن ذبح شرعی در کشتار مرغ در شبکه های مجازی گفت: روزانه بیش از 750 میلیون قطعه مرغ کشتار می‌شود و در فرایند کشتار احتمال بروز چنین اتفاقی که سر و پا به طور کامل روی بدن مرغ باقی بماند ممکن نیست.
وی اضافه کرد: ممکن است در فرایند کشتارگاه به دلیل یک وقفه 10 درصد بریدگی نادرست در لاشه اتفاق بیفتد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تصویر بسته بندی این مرغ ها ممکن است تقلبی باشد. بنابراین بررسی برای شناسایی عاملان انتشار این خبر ادامه دارد و در صورت نادرست بودن، با آنها برخورد قانونی می شود.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در تولید، توزیع و عرضه محصولات پروتئینی گوشت قرمز، مرغ و ماهی مراتب را جهت پیگیری قانونی به سازمان دامپزشکی کشور اطلاع رسانی کنند.
امروز با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی «نبی الله خون میرزایی» به سمت رئیس جدید سازمان شیلات ایران معرفی شد و از خدمات «حسن صالحی» در 5.5 سال دوره ریاستش در این سمت قدردانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها